Gå til innhold

Magaluf


Gjest reiseglad=)

Anbefalte innlegg

Gjest reiseglad=)

Vært i Magaluf, på Mallorca?

Hvordan var det der i sommermånedene?

Skal muligens med en vennegjeng dit i sommer, og lurer på om området er fint, ikke bare diskotekene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd på Mallorca i 4 år og kan bare si at Magalluf er et sted med partypartyparty 24/7. Du har jo selvfølgelig også stranda der som er veldig fin, men som blir kjempeoverfylt hele sommeren. Liker du festing, og fulle strender (og også fulle engelskmenn så det er sagt) så er dette stedet for deg!

Er du mer av den rolige typen på dagen og festing på natta.. Om du er interessert i noe slags form for kultur etc ville jeg ha bodd i Palma f.eks. og dratt ut til Magalluf og også Arenal for festinga på kvelden/natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Turisten_*

Inne i Palma så er det jo også kule nattklubber og steder å gå ut da!

Palma er en kjempekul by men mange fine steder i gamlebyen (Sa Llotja) og kule nattklubber. Abraxa's og Tito's Palace (begge er kjente steder som har vært der i mange år) ligger i Palma. Jeg liker Abraxas veldig godt. Det er to dansegulv også er det flere barer og rom.

I Palma bukten mot Ca'n Pastilla og spesielt i Arenal er det mange klubber og barer men jeg opplevde i sommer at det ble nesten bare snakket tysk der. På en klubb så var til og med kelnerne tyske og forsto ikke engelsk!!! Bare husk det. At i Arenal er det tysk som gjelder.

Liker meg veldig godt i Palma, på den siden som er mot PalmaNova (og videre utover så ligger Magaluf). Det går fint an å bo i PalmaNova hvor det er litt roligere enn i Magaluf men allikevel gå ut i Magaluf.

I Magaluf får man mer følelsen av å være på et hvilket som helst turiststed. Men det er jo smak og behag som bestemmer hvor man velger å reise da. Mange liker å ha tett i tett med bargater og sånn typisk turiststed.

Det spørs helt hva du er ute etter av uteliv. I Magaluf så er det masse unge turister og på utestedene så jobber det mye skandinaver og engelskemenn. Du finner Norskebar og selvfølgelig GrabbarnaGrus. Det er skumparty, våt t-shirt konkurranser, og massevis av utdrikningslag. Også finner du Mallorcas største disco i Magaluf, BCM Planet Dance, som har plass til 4000 gjester. Du får litt følelsen av at du egentlig kunne ha vært på Kreta, Kos eller Kypros like godt som på Mallorca. Og butikkenen i Magaluf er sånn type badedyr, t-shorter, badehåndklær, suvernirer og sprit. Vil du oppleve å være i Spania så må du ut av Magaluf og da oppdager du at Mallorca er en kjempefin øy!!!

Som sagt, det spørs hva du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Therese_*
Vært i Magaluf, på Mallorca?

Hvordan var det der i sommermånedene?

Skal muligens med en vennegjeng dit i sommer, og lurer på om området er fint, ikke bare diskotekene....

Hva mener du egentlig med "området er fint"?

Når det gjelder fine og stilige nattklubber så synes jeg at Abraxas inne i Palma er mye finere enn de skumparty og popcorn party plassene man finner i Magaluf er.

Jeg synes at det er mye rølp og flatfyll i Magaluf og at mange av utestedene der er litt sånn plastikk og bare tilrettelagt for at turister skal drikke mest mulig. Plastglass over alt og fulle svensker og engelskmenn. Aldri mer Magaluf sier jeg.

Men det er greit om du liker å gå ut på byen i bikinitopp, drikke dårlige drinker og ha bar etter bar etter bar nedover gata....

Når det gjelder området. Mallorca er en kjempefin øy og det er korte avstander. Hvis jeg ville bo i fint område, oppleve ting på dagen og samtidig kunne gå ut og ha det gøy om kvelden så ville jeg mye heller ha bodd i Palmabukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at magaluf var kjempefint jeg :) hele veier (i motsetning til sunny beach hvor jeg var i forfjord), ryddig, hyggelige folk og nydelige strender. vil absolutt anbefale å reise dit :) men som nevnt, så er det en rølpeplass.. men jeg synes ikke at det var så galt som noen skal ha det til. men kommer sikkert litt an på øyet som ser =P

vi bodde i palma nova, slik at vi fikk fred på nettene fra alle nattklubbene, og med 5 minutters gåtur så var vi i hjertet av magaluf. så det synes jeg var ganske greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...