Gå til innhold

Suksessterte


Gjest Gjest_linda_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linda_*

Jeg sliter litt med kremen til suksessterten. Får den ikke så gul og luftig som bakeriene sine :( Noen som vet hvordan man får det til?

En annen ting: skal kremen gis et raskt oppkok eller skal den ikke nå kokepunktet i det hele tatt?

Og uansett, når det står svak varme i oppskriften, hva vil det egentlig si? 1,2,3 eller 4 (av 10) Og hvor lang tid bruker man ca. til kremen er tykk?

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lar den koke litt slik at den tykkner og visper/rører kraftig mens den er i kjelen på plata,viktig at det ikke brenner seg i bunn.

Settes ut til kjøling og går gjevnlig ut og visper i den mens den avkjøles.

Visper inn smøret når den er blitt "lunken" viktig at den ikke er for varm,da blir kremen flytende.

kan stå kjørlig til neste dag eller smøres på kaken.

varmen er det viktigste at den er godt avkjølt når smøret røres inn,j bruker en visp!!!

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pia_*
Jeg lar den koke litt slik at den tykkner og visper/rører kraftig mens den er i kjelen på plata,viktig at det ikke brenner seg i bunn.

Settes ut til kjøling og går gjevnlig ut og visper i den mens den avkjøles.

Visper inn smøret når den er blitt "lunken" viktig at den ikke er for varm,da blir kremen flytende.

kan stå kjørlig til neste dag eller smøres på kaken.

varmen er det viktigste at den er godt avkjølt når smøret røres inn,j bruker en visp!!!

lykke til

Vi gjør det litt omvendt vi...

Jeg har lært, og erfart, at kremen ikke skl kokei det hele tatt. Den skal heller stå på mellomvarme, like før kokepunktet, en god stund. For luftighet er det viktig å vispe mye, gjerne med en stor visp. Visp kremen på varmen til den er tykk nok. Det lønner seg å ha et tykkbunnet kokekar.

Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_linda_*

Takk for svar :) Nå tror jeg jeg vet hva som skal til, og neste gang skal jeg vispe kremen mens den tykner i kasserollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...