Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Har de siste par årene opplevd at mensen ikke lenger varer så mange dager som før. Jeg er snart 29 år gammel, og har ganske kraftig blødning de to første dagene. Så blør jeg litt tredje dagen, og fjerda dagen kommer det kanskje bittelitt blod når jeg tørker meg etter å ha vært på do, men anser egentlig mensen som avsluttet tredje dagen. Før hadde jeg mensen i iallefall fem dager, med ganske mye blødning alle fem dagene. Hva er det som skjer, er det normalt at mensperioden reduseres når man kommer i slutten av tyveårene? Er egentlig bare glad til for å slippe fem dager med blødning. Men begynner jo å lure på om dette er indikasjon på at jeg kanskje kommer tidlig i overgangsalderen. :gjeiper: Noen som vet om dette er normalt?
Gjest AnneShirley Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Jeg er like gammel som deg og har hatt "tredagers mens" i flere år. Tror ikke det er noe rart i det.
Gjest TS Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Ok Syntes bare det var litt pussig at jeg de siste par årene har fått en reduksjon av mensen på to dager, fra fem dager til bare tre dager. Tenkte det var noe aldersrelatert og indikasjon på redusert fruktbarhet eller noe. Vet jo at mange har mensen i tre dager, mens andre har mensen i åtte dager osv. Men at det går fra å være fem dager med blødning til bare tre dager synes jeg er litt urovekkende ala. I'm getting old. (Men akk så deilig med bare tre dager likevel )
Saeria Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Det samme har skjedd med meg. Jeg har gått fra 7 dager til 4-5 dager. Lengter ikke tilbake, nei!
Gjest Pupsilure Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Jeg har gått fra ca 7 til 2-3 dager Tror det er pga prevensjon, for min del....
Gjest TS Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Ok. Jeg bruker ikke p-piller og har heller aldri brukt det. Det handler kanskje om at mensen har stabilisert seg, men det igjen handler vel også om at man unektelig blir eldre og blør ikke like mye som da man var i tenårene og begynnelsen av tyveårene (er det ikke da vi kvinner er mest fruktbare?).
Nienna83 Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Jeg er 25 og har hatt 3-4 dagers mens siden jeg var 20. Har en syklus på 45 dager i tillegg, så sjeldent jeg blør gitt. Klager ikke!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå