Gå til innhold

Reise med spedbarn


Gjest Gjest_AK_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_AK_*

Reiser 26 januar til Singapore(1uke) og Bali(2uker). Er det andre som har erfaring med å reise med spedbarn så langt?

Lurer på om man kan risikere å sitte med barnet på fanget den lange reisen eller om man får egen plass/seng til barnet?

Ringte til de jeg har bestillt flyturen av (flyprice) for å spørre om de kunne garantere at vi fikk egen plass/seng til spedbarnet, noe de ikke kunne, men de skulle gjøre alt de kunne for at vi skulle få det, men sikkert svar får vi ikke før vi er på flyplassen.

Dere som har reist med spedbarn før, fikk dere vite på forhånd om spedbarnet fikk egen "plass"?

Og er det noen som har erfaring med Flyprice?

På forhånd takk :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke egen plass til barnet uten at det er kjøpt sete til barnet, så ja du kan regne med å måtte ha ham eller henne på fanget hele flyturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egne kurver/senger får som regel bare de som sitter fremst i flyet. Og du er ikke garantert at du får plass der.

Om det er et spebarn kan ikke barnet ha eget sete, da må du ha det på fanget hele turen. Og det er en LANG tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_AK_*
Egne kurver/senger får som regel bare de som sitter fremst i flyet. Og du er ikke garantert at du får plass der.

Om det er et spebarn kan ikke barnet ha eget sete, da må du ha det på fanget hele turen. Og det er en LANG tur.

Ja, det er en lang tur! Fra mellomlanding i Frankfurt til Singapore er det litt over 11 timer! Har flydd dit før, men ser for meg det kan bli slitsomt om vi må ha han på fanget hele veien.

Men de jeg kjenner som har reist langt med spedbarn før, sier de alltid har fått kurv/seng til spedbarnet uten problem, så jeg trodde ikke det skulle være noe stort problem før jeg snakket med reiseselskapet...

Eget sete til spedbarnet er uaktuelt da dette koster litt over 6000 kr ekstra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pappa til 3 små
Ja, det er en lang tur! Fra mellomlanding i Frankfurt til Singapore er det litt over 11 timer! Har flydd dit før, men ser for meg det kan bli slitsomt om vi må ha han på fanget hele veien.

Men de jeg kjenner som har reist langt med spedbarn før, sier de alltid har fått kurv/seng til spedbarnet uten problem, så jeg trodde ikke det skulle være noe stort problem før jeg snakket med reiseselskapet...

Eget sete til spedbarnet er uaktuelt da dette koster litt over 6000 kr ekstra....

Til Singapore 'må' man bruke 'Singapore Airlines' de kan service, og er kjempeflinke til å hjelpe med alt når man har henda fulle. Hvis dere er to så pass på å bytte på å holde små'n. Det er også mulig å legge barnet på gulvet, husk å ta med tepper og kle godt på ungen når du går inn på flyet. Dette fra Singapore og hjem, det er kaldt ombord når man har vendt seg til 30 grader. Be om 'baby basket' når du sjekker inn. Og da MÅ man få sete med vegg foran VIKTIG. Møt veldig tidlig opp for innsjekking, førstemann til mølla. Når du har vegg foran setetene så er det ofte skjerm også, men det bruker ikke ungene å bry seg om. Det er også bedre plass på gulvet for å sove. Husk tepper, et over og et under. Noen flyselskap har det men ikke vær sikker på at det er noen igjen når du skal ha.... Liten trille er også kjekt, ikke forvent at du får den når du går ut av flyet men du kan jo prøve. Vi brukte bæresele på flyplassene, mega kjekt. Ingen flyplasser har bleier !! har prøvd en del ganger, sukk. Så ta med rikelig, bare husk at bleier får man kjøpt overalt, untatt på en flyplass. Ikke barnemat heller...... men mosa frukt er jo nam nam.. Litt varme klær, tepper, vær utvilt før turen, ikke vær redd for å spørre etter hjelp ombord. lykke til og god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Blåbær*

Vi har nettopp reist til australia med spedbarn og en 2-åring. Vi reiste via singapore med KLM, så ikke tilfelle at man 'må' reise med Singapore airlines.

Vi ba også om baby basket. Dette kunne ikke bekreftes i forkant, selv om vi reiste på business class. Når vi kom til flyplassen i Norge var det derimot ingen problem å få denne.

Kom til flyplassen i god tid, for 'førstemann til mølla'-prinsippet gjelder her.

For ordens skyld: På første leg fra norge til amsterdam fikk vi ikke baby basket selv om vi satt på 1.rad. Da hadde vi babyen i sin vanlige vogn-bag. Vi fikk baby basket fra amsterdam til singapore, men ikke fra singapore til australia. Da måtte jeg ha baby på fanget. Det ble en lang tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...