Hinata Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Fikk det jeg tror er bakteriell vaginose etter er pencilin-kur nå i høst. Trodde først at det var begynnelsen på en soppinfeksjon, så jeg tok en canestenkur for å bli kvitt herket. Har i ettertid forstått at det ikke er sopp, siden det ikke klør slik som sopp gjør, men irriterer eller svir mest. Siden jeg trodde jeg hadde sopp så brukte jeg vivag noen dager etter canestenkuren, og dette gjorde at symptomene har forvunnet. Men senere har det blusset opp, men dersom jeg tar en vivag-tabelett, så forvinner symptomene.. Er det mulig å få dette bort ved å bruke vivag i en uke (morgen/kveld), noen som har fått til det? Eller må jeg til legen? Har ikke illeluktende utflod, den har kanskje blitt litt mer "vannete", men dette forsvinner ved bruk av vivag. Er kløen/irritasjonen som jeg vil bli kvitt...
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Har en venninne som er plaget med bakteriell vaginose, og hun får god hjelp av et produkt som heter noe sånt som "BioClyn" el. Det hjelper også mot soppinfeksjoner. Ta navnet på produktet med en klype salt, jeg husker ikke nøyaktig hva det heter, men du finner det på apoteket sammen med Canesten, Vivag osv. Er en hvit og burgunder(?) eske. Inni er det en tube + en innførinshylse for å skru på tuben. Selve produktet er en slags tyktflytende gel. Håper dette vil hjelpe!:-)
Mamma1 Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Har prøvd å bli kvitt det selv med vivag, men det funka ikke.. Jeg gikk til legen og fikk noen piller, har ikke hatt det siden:)
aline Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Dersom det er bakteriell vaginose du har, så ville jeg gått til legen. jeg trodde jeg hadde det, og kjøpte den gelen, brukte den uten å merke noen forskjell, så gikk til legen etterhvert. (var også rød og sved mer en det klødde). Hadde det vært bakteriell vaginose, så hadde jeg bare fått noen piller som hadde tatt kverken på det ganske raskt. Leste også litt om det, og det stod opptil flere steder at slikt som geler og vivag etc kan stagge symptomene ja, men fjerner ikke den bakterielle vaginosen. Og, det kan være dumt å gå for lenge med det. Selv viste det seg å være sopp, så fikk noen piller for det, som fungerte mye mer effektivt en canesten. Veldig greit å få sjekket seg synes jeg, så VET du hva det er, og kan få rask og riktig behandling.
Hinata Skrevet 13. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2008 Takk for svar, da ser det ut som om jeg må skvise inn en legetime i eksamensstresset da..
Saeria Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Trøsten er at den eller de pillene du får for vaginosen, er effektive. Det har jeg selv erfart. Gud, det var skjønt å bli kvitt BVen, for det var noe herk!
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Jeg har prøvd å bruke den tuben mot soppinfeksjon, for min del forverret det i hvertfall bare infeksjonen. Virket som soppen grodde bedre i den gelen. Hvordan den er mot bakteriell vaginose vet jeg ikke, men det er nok bedre å gå til legen.
aline Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 Jeg har prøvd å bruke den tuben mot soppinfeksjon, for min del forverret det i hvertfall bare infeksjonen. Virket som soppen grodde bedre i den gelen. Hvordan den er mot bakteriell vaginose vet jeg ikke, men det er nok bedre å gå til legen. opplevde faktisk litt av det samme, ble værre, noe som definitivt avgjorde at legebesøk var det eneste riktige. Synes det er dritekkelt når ting ikke fungerer akkurat der, så det er noe jeg er overforsiktig med kjenner jeg.
Morrille Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 Det beste må da være å få den riktige diagnose og behandling istedet for å begynne å eksperimentere med noe man ikke vet hva er! Så gå til legen og få det overstått. Iøvrig en bra artikel om bakteriell vaginose her: Helsedoktoren.no - bakteriell vaginose
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå