Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer litt på å studere Juss i tromsø neste høst, så lurer veldig på om det er noen som har kjennskap til den her....

- Er det samme system som i Oslo?(den tradisjonelle måten)

- Hvordan er det å få jobb?(vet det går på karakterer og fordypning, men virker som de "beste" jobbene er kapret av folk med eksamen fra universitetet i Oslo.....)

- Hvordan er miljøet? (er det lite med ca100 i kullet, eller er det akkurat passe....)

Om det er folk som studerer andre ting i Tromsø, er jeg interessert i å vite mest mulig om det generelle studiemiljøet også!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått i Oslo, evt. Bergen. Det er større fagmilø, flere valgfag, nærmere jobber og praksissteder etc. Tror nok dog likevel ikke du er diskvalifisert fra de prestisjetunge jobben i hovedstaden med et vitnemål fra Tromsø, så lenge du har gode karakterer. I Tromsø er det mer "kull"følelse og "alle kjenner alle" da, så om det er viktig for deg så får du ta det inn i betraktningen.

Gjest Tromsøstudenten
Skrevet

Jeg kan ikke si noe om jussen, men jeg har vært student i Tromsø i mange år og kan si noe om studentmiljøet.

Jeg har alltid vært glad i Tromsø, særlig som student. Det har vært lett å få nye venner, selv for ei som er litt sjenert og ikke så flink til å ta initiativet. Tromsø har et aktivt uteliv, byens størrelse tatt i betraktning. Det er gode muligheter for friluftsliv om det er din interesse. Tilbudene er mange, men likevel ikke så overveldende at du ikke klarer å orientere deg. Byen gir et ungt og levende inntrykk, og er preget av at over 10 prosent av innbyggerne er studenter ved universitetet og høgskolen.

Tromsø er stort nok til at man slipper det gjennomsiktige småbysamfunnet der alle bryr seg om hva du gjør til enhver tid. Samtidig er Tromsø liten nok til at du ikke forsvinner i mengden, du har muligheten til å stikke deg ut om du vil det og du har store muligheter for å få et nært forhold til både medstudenter og forelesere.

Studenthuset Driv

Studiestedsguide for Tromsø

Universitetet i Tromsø

Studentbyen Tromsø

Studere juss i Tromsø

Gjest Gjest_Lene_*
Skrevet
Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått i Oslo, evt. Bergen. Det er større fagmilø, flere valgfag, nærmere jobber og praksissteder etc.

Tull

Tromsø har et like godt fagmiljø som oslo og bergen, og studiet stiller på lik linje kvalitetsmessig.

Skrevet

"Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått i Oslo, evt. Bergen. Det er større fagmilø, flere valgfag, nærmere jobber og praksissteder etc."

Hvordan i all verdens navn vet du det om jeg tørr spørre? Nærmere jobber og praksissteder? Akkurat som om ikke det finnes i Tromsø.

Har ikke studert juss i Tromsø da, men andre fag.

Tromsø har det største utelivet i Norge mener jeg. Det er utedager hver dag, ikke bare forbeholdt lørdagene. Det finnes utrolig mange kafeer, pub og liknende, noe som jeg synes var utrolig bra!=) Menneskene i tromsø er veldig imøtekommende, og de aller fleste har en så rå artig humor du lenge må lete etter!:) Ellers vil jeg si at lærerne i Tromsø er av landets beste, mye fordi Tromsø er stor byen i Nord, men også pga mye forskning i Tromsø.

Det som er så artig med Tromsø er at du lever virkelig som i en storby, men kjøre du(eller busse; utrolig bra busstilbud i Tromsø) 1 time vekk fra Tromsø så er du nærmest på landet, nyte friluftsliv o.l. hvis du er interesser det:)

Jeg savner Tromsø mye, men familien min bor ikke der, så jeg flyttet etter endt studie. Men ser ikke bort fra at jeg flytter tilbake en annen gang.

Gjest Samme gjest som i går
Skrevet
Tull

Tromsø har et like godt fagmiljø som oslo og bergen, og studiet stiller på lik linje kvalitetsmessig.

"Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått i Oslo, evt. Bergen. Det er større fagmilø, flere valgfag, nærmere jobber og praksissteder etc."

Hvordan i all verdens navn vet du det om jeg tørr spørre? Nærmere jobber og praksissteder? Akkurat som om ikke det finnes i Tromsø.

Jeg er faktisk ganske overrasket over å måtte forsvare dette utsagnet.

Lene: Har jeg skrevet at fagmiljøet ikke er like godt som i Oslo og Bergen, og at det ikke er like god kvalitet på studiet? Nei, det har jeg faktisk ikke. Jeg skrev at det er et større fagmiljø i de to andre byene, noe det beviselig er. LANGT større. I tillegg skrev jeg at du har mange flere valgfag, ganske så beviselig det også. Å protestere på tall og fakta blir litt merkelig for meg...

Gjest: Jeg har da ikke skrevet at det ikke finnes jobber og praksissteder i Tromsø. Saken er bare at det er langt flere muligheter i hovedstaden om du ønsker å kunne velge og vrake i jobber. Langt mer varierte jobber innen stat og kommune, alle de store advokatfirmane, med dertil hørende spesialiseringer. Mange Tromsøstudenter jeg kjenner kommer da også til Oslo for å ha praksisperioder i de store advokatfirmaene eller inhouse i større selskaper, rett og slett fordi det finnes flere muligheter i Oslo. Synes derfor det blir noe merkelig å skrive det du skriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...