Gjest Meia Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Jeg fant denne oppskriften: http://recipes.howstuffworks.com/candy-cane-fudge-recipe.htm Fikk veldig lyst til å lage sånne til jul, men jeg trenger litt oversettelseshjelp. Light corn syrup: Er dette vanlig lys sirup, eller må jeg finne en spesiell? Semisweet chocolate chips: Er dette kokesjokolade? Powdered sugar, sifted: Vanlig sukker? Elle melis? Siktet? Crushed candy canes: Hva er candy canes? 8-inch baking pan: Tror ikke jeg har en sånn. Hva kan passe her? Setter veldig stor pris på det om noen kan hjelpe meg!
Gjest LanaLane Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 corn syrup er en spesiell type sirup, altså maissirup. Aner ikke hvor du får kjøpt dette. Tror du kan bruke kokesjokolade (mørk) som semi-sweet men blir ikke helt det samme. Sjekk på en konditori om de selger det. powdered sugar er melis.
Stillest vann Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Hvis de skal bli like tykke, må du bruke en form som har omtrent samme flate: 20cm rund form, 18x18 cm, 9x36cm eller tilsvarende firkantet form. En brødform er litt for liten, da blir "kaken" tykkere enn i oppskriften. Fra bildet ser det ut til at den ikke er tykkere enn høyden på en paiform, har du det?
Brunhilde Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Bruk kokesjokoladen som har 70% kakao, den er mindre søt enn den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå