Gjest Gunhild fra NHH Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Er ikke vant til å jobbe i team men nå som jeg gjør det oppdager ejg at jeg kanskje ikke passer så veldig. Teamet skal ha oppmerksomhet hele tiden. Er det ikke den ene så er det den andre. Jeg behøver jo ikke familie da, når jeg har teamet, liksom. Det er alltid en som snakker og alltid noen som skal vise fram hva de har gjort. Selv sitter jeg bare der med oppgavene mine og gjør de, mens alle de andre må kringkaste høyt hva de driver med hele tiden. Greit det, men føler meg litt utenfor. Hva syns dere, er team bra? En blir jo lei dem og...
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Jeg synes det er litt misforstått når teamarbeid tolkes til å jobbe sammen og kringkaste hva man gjør bokstavelig talt hele tiden med teammedlemmene sittende rett ved siden av hverandre. Det er greit å jobbe for seg selv etter at oppgavene er avklart og fordelt, så kan man gå gjennom og hjelpe hverandre hvis det blir nødvendig.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Hos oss tolkes dessverre teamarbeid som at vi som sitter ved siden av hverandre forventes å kringkaste alt om oss selv til enhver tid. Det er slitsomt...åpne kontorlandskap er ille nok i seg selv, teamene skal også være som familier. Too much. Da blir det lite konsentrasjon og effektivitet...
Bertha Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Er du sikker på det er et team du jobber i? Ikke bare en gruppe mennesker som er mer eller mindre tilfeldig satt sammen? Et team er to eller flere som utfyller hverandre, og til sammen leverer et godt resultat. Det er utrolig mange misforståtte gruppearbeider rundt om i arbeidslivet. Selv har jeg utrolig gode opplevelser av å jobbe i team. Det er absolutt den arbeidsformen jeg foretrekker. - Om teamet er satt sammen på en gjennomtenkt måte og består av mennesker som skjønner at man må både gi og ta, vel å merke. :-)
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Ja, sikker på at det er team...! Klart jeg er. Vi utfyller ikke hverandre, de andre er like, og to har ikke kompetansen som kreves. Noen dominerer med sin store personlighet og andre blir trykket vekk i hjørnet. Hirerakiet er sterkt i private selskap. Verre enn i offentlig sektor jo!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Ja, sikker på at det er team...! Klart jeg er. Vi utfyller ikke hverandre, de andre er like, og to har ikke kompetansen som kreves. Noen dominerer med sin store personlighet og andre blir trykket vekk i hjørnet. Hirerakiet er sterkt i private selskap. Verre enn i offentlig sektor jo! Dersom noen har behov for å få plass til personligheten sin så andre ikke slipper, så gjør den personen i praksis teamet til en gruppe. Vel og bra med å være frampå og høylytt, men vær klar over hva det gjør med teamet en jobber i. Alle kan ikke oppføre seg sånn samtidig.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Dersom noen har behov for å få plass til personligheten sin så andre ikke slipper, så gjør den personen i praksis teamet til en gruppe. Vel og bra med å være frampå og høylytt, men vær klar over hva det gjør med teamet en jobber i. Alle kan ikke oppføre seg sånn samtidig. Nettopp. De som jobber i teamet har gjort det i mange år (byttet team riktignok) men jeg er ikke helt sikker på at de forstår hva hensikten er. Et par av de mangler sosiale entenner fullstendig (kjempefrekk, svært høylytt og uhøflig med folk!) Ikke så mye å gjør med, kan ikke endre andre. Får se seg om etter andre jobber tror jeg.
DingDong Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Huff, det der høres ut som et mareritt... Glad jeg driver for meg selv og slipper hele greia... Det høres ut som om de fleste gruppene i arbeidslivet består av egosentriske jeg-vil-frem mennesker, som ikke forstår at man må gi og ta... Slike ting som dette kan da umulig være noe bra for arbeidsmiljøet?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Huff, det der høres ut som et mareritt... Glad jeg driver for meg selv og slipper hele greia... Det høres ut som om de fleste gruppene i arbeidslivet består av egosentriske jeg-vil-frem mennesker, som ikke forstår at man må gi og ta... Slike ting som dette kan da umulig være noe bra for arbeidsmiljøet? Er enig i det. Selv har jeg erfaring fra både offentlige og privat sektor, og jeg må si at dette miljøet/teamet tar toppscore i albuer, meg-meg-meg og bryr seg lite om hvordan de nye kan bidra med sitt, eller i det minste få bli gitt en sjanse i å spille på lag. Da er det ikke mye annet enn å søke seg videre, man kan ikke endre på andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå