Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i overgangen mellom studier og jobb. Ferdig med eksamen rett før jul, og har begynt å søke jobber. Foreløpig har det ikke dukket opp noen konkrete tilbud som høres interessante ut.

Fant en utrolig spennende stilling som er et ett års vikariat, som jeg har søkt på i dag. Den går fra januar 2009 til januar 2010. Problemet er at jeg og mannen min ønsker oss barn, og vil gjerne begynne å prøve til våren - eller så fort som mulig, egentlig.

Er det "feil" av meg å søke på vikariater da? Hva skjer med permisjon, penger ... Er det uetisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bare søk. Dere vet ikke hvor lang tid det tar å bli gravide (eller bære fram et barn, man kan jo bli gravid og miste også), og du kan vel ikke vente med å søke jobber til etter at du har hatt permisjon... Veien inn i arbeidslivet går også ofte via vikariater, så jeg synes det bare er å søke på de jobbene du synes virker interessante. Noen jeg kjenner har forøvrig gjort om babyplanene sine etter å ha fått mer spennende jobb enn de så for seg, og heller jobbet lengre enn planlagt før de prøvde å få barn. Så planer kan jo endre seg underveis, både i form av nye prioriteringer og ting man ikke rår med.

Skrevet

Det kan fort ta noen maaneder foer du blir gravid og, saa det er ikke usannsynlig at vikariatet uansett vil vaere over innen foedselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...