Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Og jeg har fint lite peiling.. Hvilke personlige egenskaper leter slike selskaper etter? Eneste grunnen til at de har kalt meg inn er fordi jeg skrev en bra søknad, og fikk uttrykt at jeg virkelig vil ha den jobben. Jeg har ellers ingen erfaring innenfor bransjen. (man må jo begynne et sted) Hva kan jeg bli spurt om, og hva liker de å høre? Alle dere som har/har hatt en vekterjobb eller har kjennsap til yrket, vær snill å hjelp meg her. Har lyst å gjøre godt inntrykk. Jeg er forresten jente, vil det slå ut positivt eller negativt eller er det likegyldig?
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Jeg har ikke særlig kjennskap til dette yrket, men jeg antar at egenskaper som ærlighet, moral og omgjengelighet i forhold til andre mennesker vil være gode å ha i en jobb som vekter. Dessuten evnen til å takle uventede situasjoner og til å være diplomatisk.
Fat Sally Lee Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Vis at du er blid, hyggelig, sindig, pålitelig og jordnær. En vekterjobb krever ikke all verden av utdanning eller erfaring, de personlige egenskapene teller mer. Husk at de som ansetter vil ha en pålitelig og hyggelig ansatt, noe som er viktigere enn erfaring i en vanlig vekterjobb. At du er kvinne teller nok bare positivt, husk at det er en grunn til at du er innkalt til intervju. Det finnes enkelte ledere som ser negativt på kvinner i slike yrker, men hadde denne bedriften hatt en slik leder hadde du nok ikke blitt innkalt til intervju en gang. Ikke så mange konkrete tips her, ønsker deg bare lykke til, dette går nok helt fint!
Gjest Marlo Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Ha tålmodighet og en evne til å holde seg rolig i også stressede situasjoner. Du må være flink til å håndtere evnt problemer som plutselig oppstår, samarbeide i et team samtidig som at du må ha evnen til å jobbe alene. Kommer også litt ann på hva slags vekterjobb du søker på. At du er jente spiller liten rolle. Finnes en god del jenter innenfor dette yrket, også damer som er godt voksne.
Gjest ts Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Det var flotte og konstruktive svar! Tusen takk dere, det hjelper masse! Om flere har noe å tilføye så blir jeg veldig glad.
Morea Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Jeg var selv vekter deltid under studiene, og har jobbet en lang rekke steder. Mest resepsjon og rundevakt, ikke så mye ute på "gata". Vekterbransjen er veldig mye et serviceyrke, hvor man skal møte folk, i resepsjon, når man skal roe ned folk når brannalarmen går, når man møter folk på gata som spør en om noe på grunn av uniformen etc etc. Husker at de spurte meg ganske mange vanlige intervjuspørsmål. Sterke og svake sider, etc etc. Men også litt mer spesifikke som "er du mørkredd" (veldig relevant), "hvordan håndterer du den og den situasjonen" praktiske eksempler, hva ville du gjort dersom du så en kollega stjele etc. Det legges veldig mye vekt på gode verdier ( i alle fall i Securitas der jeg jobbet). Man har tross alt ansvar for, i noen tilfeller, svært store verdier. Jeg jobbet blant annet for et av Norges største forsikringsselskaper. Og da går man hele natten eller kvelden alene med nøkler til alle kontorer, med alt utstyr og informasjon som finnes der. Er man "voksen", ansvarlig og med sunn fornuft så kommer man langt.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Lykke til! Fortell oss hvordan det går da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå