Gå til innhold

El-slim

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå gått på p-pilla i litt over 10 år, og har med jevne mellomrom opplevd at det har kommet (unskyld uttrykket) en kladd med slim sånn ca midt i et pille brett... Er dette el slim? Og skal man få det selv om man går på pilla? Har aldri glemt noen piller (kanskje bare slurva litt slik at de ikke blir tatt på samme tidspunkt, men innenfor 36 timers fristen). Har heller ikke blitt gravid...

Bare lurer litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høres ut som el-slim ja.. jeg fikk det også da jeg gikk på pilla, tror det er normalt?

Skrevet

Hormonprevensjon skal faktisk tørke ut sekretet. Det er en av 3 måter den virker på (bremser eggløsning, ødelegger livmorslimhinne, og tørkrer ut underlivssekretet). Så jeg hadde nok vært litt obs om jeg fikk EL sekret på piller.

Få tak en en time hos gynekolog med ultralyd, så ser h'n fort om eggmodning fortsatt er igang. Kan være vanskelig å få timet om dette ikke kommer jevnlig, men prøv. (For om du fortsatt har eggmodning så har du hatt rimelig flaks.) Og når du er igang er det jo greit å få sett om du har fått cyster. EL sekret er ikke et symptom på det, men siden det er såpass mange som utvikler det på hormonprevensjon er det jo greit å ha det under oppsikt.

Skrevet

Oi der kom det opp en lyspære!

Jeg har hørt om El-slim før, men ikke tenkt over det før nå.

Jeg har også fått slike klatter, og lurt på hva i hel.... det der er... men nå har jeg skjønnt det :P

Tror faktisk jeg også har fått det mens jeg gikk på p-pillene Loette.

Skrevet

Så man kan få cyster også av å gå på pilla?

Vel, har etterhvert store planer om å slutte med driten. Etter å ha lest litt og satt meg inn i hva hormonprevansjon gjør med kroppen så er det ikke så veldig aktuelt å bruke lenger.

Uansett så blir det kanskje babyprøving til neste høst, så greit å få det ut av systemet til da :danser:

Skrevet
Så man kan få cyster også av å gå på pilla?

Jepp.

Skrevet

Tok min aller siste p-pille i går :danse: Hadde en prat med sambo og han så ikke noe problem i at jeg sluttet på pillen dersom det gjorde at jeg fikk det bedre. Vi skullle allitds klare å bruke alternative metoder (inkl kondom) inntil det er aktuelt å begynne å prøve.

Snille, fantastiske mannen :hjerter:

Tenker å begynne og tempe og legge inn i ovusoft. Men er det noe som helst poeng å begynne med det allerede nå? Vet at det ikke er sikkert på flere måneder enda. Eller kan man like gjerne drøye det litt til ting har stabilisert seg litt?

Skrevet

Eggløsnings-slim...ingen ekspert men så vidt jeg har skjønt så er det slim som kommer før/under(?) eggløsning...

Skrevet

Åja, eggløsningsslim ja, det burde jeg ha tenkt på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...