Gå til innhold

Fjerne sting selv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg var så uheldig å skli på isen på torsdag. Dette endte med blodig øyenbryn og knuste briller. Ble en lang flenge midt inne i øyenbrynshåra, som ble sydd med 5 sting. Skal fjernes etter 10 dager, dvs. søndag. Har egentlig ikke tid til å gå til legen for å få fjerna dem, og vet det er lenge å vente der. Klarer jeg å fjerne dem selv? Knutene er helt tydelige, og såret gror fint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg var så uheldig å skli på isen på torsdag. Dette endte med blodig øyenbryn og knuste briller. Ble en lang flenge midt inne i øyenbrynshåra, som ble sydd med 5 sting. Skal fjernes etter 10 dager, dvs. søndag. Har egentlig ikke tid til å gå til legen for å få fjerna dem, og vet det er lenge å vente der. Klarer jeg å fjerne dem selv? Knutene er helt tydelige, og såret gror fint.

Har sydd flere ganger, og alle gangene fikk jeg beskjed om at jeg kunne fjerne stingene selv hvis jeg ville. Men akkurat øyenbrynet er litt krøkkete, siden du må bruke speil og i det er i nærheten av øyet ville heller jeg ha bedt om hjelp fra en venn. Du kan bruke vanlig (skarp!) saks og nappe ut med pinsett. Klipp bare ett sted per sting, så er du sikker på at det ikke sitter noe igjen.

Skrevet

Jeg har også sydd flere ganger, og de fleste gangene har jeg fjernet de selv eller fått en venninne til å gjøre det for meg. Har gjort det hos legen én gang, og det gjorde VONDT! De har ingen sympati og river og røsker i stingene som bare det.... Så mitt tips er å ordne selv:)

Skrevet

Har også fjernet sting selv, null problem :)

Brukte en pinsett til å dra ut tråden med, og en liten men skarp saks til å klippe med. Pass på at utstyret er rent, og om såret gliper litt etter du har fjernet stingene kan du bruke en strips eller et plaster til å holde det sammen så kanskje det vil gro penere. Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar!

Skal prøve å fjerne de selv! Eller få litt hjelp av ei venninne! Gleder meg til å få de vekk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...