mia83 Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Noen som har vært i Eurodisney og vet ca hvor mye det koster å gå inn i parkene? Synes det var vanskelig å finne billettprisene, men det stod noe om at man kan gå inn i EN park i EN dag til 50 Euro. Betyr det at man da må betale 50 Euro for å kunne gå inn i den andre parken også?? Har bare tenkt å være der en dag, da vi skal bruke de resterende 3 dagene i Paris
Glitnir Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Slik jeg leser informasjonen på hjemmesiden, koster det 35 Euro for én park én dag. Du kan også forhåndskjøpe en billett til begge parkene på samme dag, til 36 Euro. Det ville nok kanskje jeg gjort. På den annen side tror jeg at jeg ville holdt meg til bare Disneyparken om jeg var der kun én dag. Walt Disney Studios er OK, men ikke samme stemning som Disneyparken. Og nå rett før jul så er det jo bare fantastisk stemning i Disneyparkene da
mia83 Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 Slik jeg leser informasjonen på hjemmesiden, koster det 35 Euro for én park én dag. Du kan også forhåndskjøpe en billett til begge parkene på samme dag, til 36 Euro. Det ville nok kanskje jeg gjort. På den annen side tror jeg at jeg ville holdt meg til bare Disneyparken om jeg var der kun én dag. Walt Disney Studios er OK, men ikke samme stemning som Disneyparken. Og nå rett før jul så er det jo bare fantastisk stemning i Disneyparkene da Takker for svar Skal høre litt med venninna mi så blir vi nok enige
Frk Johansen Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Jeg var på EuroDisney utenfor Paris for 8 år siden og mannen min og jeg synes det var dritdårlig... Nå skal jeg være ærlig og si at vi hadde litt regn, men vi var generelt skuffet, vi ble rett og slett ikke imponert over digre mikkefigurer etc. Dessuten minns jeg å huske at det var fryktelig dyrt alt man skulle kjøpe. Vi var enige om at barn nok var enklere å begeistre enn oss voksne i 30 åra. Men Paris er jo en flott by!
ToveM Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Vi har vært der 2 ganger, siste gang i fjor høst, syntes parken er helt greit, og ungene storkoste seg i alle fall. Tar dere bare selve Disney parken er en dag egentlig nok.
momo Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Må bare si at jeg elsker eurodisney. Både jeg og mannen min forelska oss totalt i parken, og datteren vår storkoste seg. Men det er jo sikkert forskjellig fra person til person.
Lyra Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Når er den beste tiden å reise til Eurodisney? Når er det færrest folk der? Jeg eeeelsker Disney og har lyst å dra til Paris også, men hvis det kryr av mennesker i parken så det er en times kø alle veier så gidder jeg ikke. Noen som vet?
ToveM Skrevet 15. november 2008 #8 Skrevet 15. november 2008 Vi var der i høstferien, midt i uken, akkurat passelig med folk, ikke noe lange køer noen steder, toppen 5-10 min venting på noen plasser, andre plasser ingen venting. Vil tro at om helgene er det mer folk enn midt i uken. Høst og vår er fine tider å reise til Paris på, syntes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #9 Skrevet 15. november 2008 Dere som har vært der, hvor overnatter dere? Og hvor mye kr bør man påberegne å ha med seg? Vi er 3 barn og to voksne:)
ToveM Skrevet 15. november 2008 #10 Skrevet 15. november 2008 (endret) Vi overnattet på et hotel som lå langs RER banen mot Paris, 2 stoppesteder fra parken, helt greit. Det var flere hoteller i denne "småbyen" Kan finne navnet på byen for deg, men har ikke tid nå, skal til byen. Endret 15. november 2008 av ToveM
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #11 Skrevet 16. november 2008 Vi overnattet på et hotel som lå langs RER banen mot Paris, 2 stoppesteder fra parken, helt greit. Det var flere hoteller i denne "småbyen" Kan finne navnet på byen for deg, men har ikke tid nå, skal til byen. Tusen takk:)
ToveM Skrevet 16. november 2008 #12 Skrevet 16. november 2008 Tusen takk:) Her er link til byen vi bodde i, ser du under Tourist finner du hoteller i byen. Vi bodde på Best Western http://www.ville-bussy-saint-georges.fr/
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #13 Skrevet 18. november 2008 Her er link til byen vi bodde i, ser du under Tourist finner du hoteller i byen. Vi bodde på Best Western http://www.ville-bussy-saint-georges.fr/ Tusen takk, dette skal jeg sjekke ut:) Husker du pris? Og vet du om de hadde store nok rom til å ta imot en fam på fem?
Gjest Aneetah Skrevet 20. november 2008 #14 Skrevet 20. november 2008 Jeg og kjæresten min (vi er 21 og 23 år) var i Eurodisney i september, da var det akkurat passe varmt/kaldt, litt genser-temperatur. Noen få ganger måtte vi stå ganske lenge i kø, men aldri mer enn 30-40 minutter. Stort sett brukte vi noe som heter Fastpass og kom gjennom med en gang uten å stå i kø. Kjempegreit. Dere finner utav det når dere kommer dit Jeg vil ABSOLUTT anbefale å gå på Walt Disney Studios også, det er verdt pengene. Det er en del å se der, men ikke minst har de også noen veldig bra rides, 3 av de beste er der. Vi var der en dag, og hadde vel 8 timer på oss eller noe. Helt perfekt timing, vi rakk alt vi ville se og alle karuseller, pluss et par ekstraturer i slutten.
ToveM Skrevet 20. november 2008 #15 Skrevet 20. november 2008 Tusen takk, dette skal jeg sjekke ut:) Husker du pris? Og vet du om de hadde store nok rom til å ta imot en fam på fem? Husker ikke helt prisen, men mener at det ikke var så dyrt i alle fall. Vi var 2 voksne og en gutt på 14 og jente på 9. Om det er plass til 5 kommer vel kanskje litt an på alderen på ungene. Vi syntes i alle fall det var en grei plass å bo på. Kan absolutt anbefale det videre.
mia83 Skrevet 22. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 22. november 2008 Noen som vet hvor lang tid det tar med buss fra Paris til Eurodisney? Det er vel satt opp egne busser dit?
ToveM Skrevet 22. november 2008 #17 Skrevet 22. november 2008 Den raskeste måten å komme seg fra Paris til Eurodisney blir vel å ta RER banen. Vet det er busser som går fra diverse hoteller i nærheten av parken, men har ikke hørt om noen spesiel buss fra Paris. Kanskje det står noe på internettsidene til Eurodisney?
Gjest Aneetah Skrevet 22. november 2008 #18 Skrevet 22. november 2008 Ja, ta RER-banen. Det er både enkelt, billig og raskt. Det er vel egentlig et tog, som stopper rett utfor parken. Ofte går det også.
Gjest Aneetah Skrevet 22. november 2008 #19 Skrevet 22. november 2008 De som jobber på hotellene er nok behjelpelige med å forklare hvordan RER-banen og undergrunnen fungerer. Det er veldig, veldig enkelt og oversiktelig.
mia83 Skrevet 22. november 2008 Forfatter #20 Skrevet 22. november 2008 Vet du hvor lang tid det tar med banen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå