Gå til innhold

Hvor lenge bør man vente før man har sex?

Anbefalte innlegg

Gjest LiseMarie
Skrevet

Selv dater jeg en kar for tiden. Vi har sovet sammen en natt, da vi kun koste (tafset litt, kilte osv..) pratet og sov. Vi gjordet ikke "det"..Selv om jeg hadde veeeldig lyst.

Selv føler jeg det er en viss spenning mellom oss nå, siden vi ikke har gjort "det" enda. En spenning jeg liker å holde på.. hvertfall litt til!

Tenker vel også at jeg vil han skal bli ordentlig forelsket i meg, og ville ha meg helt før vi har sex.

Vet det ikke finnes en fasit på det jeg lurer på, men har dere pos/neg. erfaringer rundt dette? Hvor lenge er det best å vente for å vite at han ikke bare er ute etter "det".

Brodert sier jeg burde vente minimum i 3 uker, for en kar som er ute etter kun det gidder ikke vente så lenge hvis det ikke blir noe på han.. men han er broren min, og vil vel passe på meg litt ekstra ;) (ja, vi er gode venner og kan prate om det meste)

Hva sier du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at en bør ha sex når man føler for det, ikke etter en fasit.

Da jeg møtte min forrige kjæreste var det hete følelser med en gang.

Han booket oss faktisk inn på hotell samme dag som vi møtte hverandre.

Det føltes riktig for oss begge, og da gjorde vi det bare..

Spenningen var der fortsatt selv om vi hadde hatt sex sammen så kjapt..

(det ble slutt etter et par mnd, men det hadde ikke noe med at vi hadde sex så tidlig i forholdet)

Så det er ikke noe bra svar eller noe fasit på dette..

Hvis du vil vente i tre uker eller tre mnd så gjør det..

Det som er riktig for andre er ikke nødvendigvis riktig for deg..

c_girl

Skrevet

Hvor gamle er dere da?

Hvis det er forhold du er interessert i, tilsier all erfaring at det er lurt å vente litt.

Skrevet

Jeg har ikke hatt dårlig erfaring med å ha sex tidlig i forholdet. Man gjør det når man selv er klar og ønsker det. Fins ikke noe fasitsvar på det.

Skrevet

Min erfaring er også at det er lurt å vente litt, dersom du håper på noe mer.

Er det bare sex du er ute etter, og kan takle at han ligger med deg og forsvinner så hopp til køys. Vil du ha han, vent litt ;)

Skrevet
Min erfaring er også at det er lurt å vente litt, dersom du håper på noe mer.

Er det bare sex du er ute etter, og kan takle at han ligger med deg og forsvinner så hopp til køys. Vil du ha han, vent litt ;)

Så hvis man venter, er det større sjanse for "noe mer"? Skjønner ikke helt, hvorfor denne ventinga... Hvis man føler for det, hvorfor ikke? Stikker han av, stikker han av uansett... men da har det hvertfall blitt noe på deg ;)

Skrevet

Da slipper man å sitte igjen med en følelse av å være brukt. Om hun vil ha et forhold med fyren lønner det seg å se om det er noe å hente før man ligger sammen.

Statistikk tilsier at det er lurt å vente selv om folk har blitt sammen etter one night også:)

Skrevet

Jeg ventet i ca tre mnd'er med han jeg datet før jeg og kjæresten hooket opp. Jeg og kjæreten var venner et år før det ble noe mer med oss.

Han jeg datet i tre mnd'er før vi hoppa til køys, ble det fort slutt med. En mnd. etter faktisk. Han hadde tydeligvis blitt så fokusert på å få meg i seng at han holdt ut med spillet i tre mnd'er. Eller holdt ut, han må vel ha blitt storfornøyd.. Menmen, drittsekker er uunngåelig å møte på.

Det varierer, du vet det ganske fort når en fyr er seriøs med deg, hvis det er det som er cluet for deg før du går videre til det nivået med noen.

Skrevet

Vet du: Da jeg møtte han er jeg giftet meg med, ventet jeg faktisk. Jeg fortalte ham til og med at jeg gjerne ville bli litt bedre kjent først-noe han synes var fint, selv om var helt gale etter hverandre og overnattet/klinte/tafset osv... Jeg sa også at jeg gjerne ville at vi skulle teste oss for kjønnssykdommer, noe han ble svært overrasket over, men likevel synes var fornuftig. Etter 5 uker, bestilte vi oss en tur til Paris og det var der vi hadde sex første gangen. Vel verdt det, might I ad.....! ;)

Vi forlovet oss samme året vi traff hverandre-etter 6 mnd. og giftet oss 1,5 år etter det igjen. Fremdeles særdeles lykkelig gift, og har bedre sex enn noensinne! ;)

For øvrig: I ettertid sa min kjære at han faktisk ble litt overrasket over hvordan " det ble", men at han fikk en enorm respekt for meg for å ta ansvar på en slik måte.

Gudd løkk!

Skrevet

jeg ville personlig ha ventet til vi hadde møttes over flere måneder, og det har jeg gjort og bare fått positiv respons tilbake for. og er en av grunnene til at jeg feks til at jeg fikk mannen i mitt liv, som har vært litt av en bachelor før ;) hehe

Skrevet

Jeg synes at før man gjør "det" bør man i hvert fall være voksen nok til å kunne si ordene sex og samleie.

Gjest LiseMarie
Skrevet
Hvor gamle er dere da?

Hvis det er forhold du er interessert i, tilsier all erfaring at det er lurt å vente litt.

Hei

Jeg er 30 år og han er 34 år..

Ja, det er det jeg også tenker! At jeg bør vente litt, siden det er et forhold jeg er ute etter..

LM

Skrevet
Vet du: Da jeg møtte han er jeg giftet meg med, ventet jeg faktisk. Jeg fortalte ham til og med at jeg gjerne ville bli litt bedre kjent først-noe han synes var fint, selv om var helt gale etter hverandre og overnattet/klinte/tafset osv... Jeg sa også at jeg gjerne ville at vi skulle teste oss for kjønnssykdommer, noe han ble svært overrasket over, men likevel synes var fornuftig. Etter 5 uker, bestilte vi oss en tur til Paris og det var der vi hadde sex første gangen. Vel verdt det, might I ad.....! ;)

Vi forlovet oss samme året vi traff hverandre-etter 6 mnd. og giftet oss 1,5 år etter det igjen. Fremdeles særdeles lykkelig gift, og har bedre sex enn noensinne! ;)

For øvrig: I ettertid sa min kjære at han faktisk ble litt overrasket over hvordan " det ble", men at han fikk en enorm respekt for meg for å ta ansvar på en slik måte.

Gudd løkk!

Helt likt som oss:) Skal gigte meg snart med han... Gleder meg masse!

Skrevet

Jeg har både god og dårlig erfaring med å ha sex tidlig i et forhold. Men som sagt før her, det skjer når det føles riktig for begge. Det er det viktigste. Det finnes ingen fasit. Bare du og den andre personen vet svaret på dette!

Skrevet

Når jeg og mannen min møttes for snart 8 år siden så var vi (men kanskje mest jeg) enige om at vi kun skulle være p*levenner. Hoppet til køys noen timer inn i vår første date. Vi holdt hardt på at det kun var sex mellom oss i noen (få) måneder, men måtte ganske snart innse at vi var stormforelsket begge to. Men jeg er helt enig i at spenning er en fantastisk ting i et forhold :)

Skrevet

Jeg er nå i et rimelig ferskt forhold (1mnd). Vi har heller ikke hatt sex enda. På en måte synes jeg det er litt rart, men også deilig å vente. Vi har sovet sammen en del og da blir det litt tafsing, men har ikke hatt noe samleie ennå. Jeg merker jeg har kjempelyst, og det vet jeg han også har. Men ingen av oss har tatt skikkelig initiativ ennå. Tror sperra hos meg er litt at jeg virkelig ser for meg megselv med denne mannen i framtida. Vil at dette skal være seriøst. Tror han er litt på samme bølgelengden der. Han har jo faktisk "venta" på meg i over et år nå.. + at jeg har kjent ham lenge. Blir nok snart litt fortgang på det tenker jeg :P

Har ikke ventet i tidligere forhold, så dette er nytt for meg.

Vet ikke helt hva jeg vil fram til med innlegget. Du er iallefall ikke alene :)

Gjest LiseMarie
Skrevet

Takk for svar alle sammen!

De fleste har forskjellige erfaringer på dette området, noe jeg også visste. Som sakt så finnes det ingen fasit på dette :)

Liker han her så godt, at jeg er redd for å "miste" han.. og tenker at det lønner seg og vente litt. Også for min egen del..

Han sier han liker meg veldig godt, og at han syns jeg er flott, har egne meninger, sexy osv.. ;) Jeg syns jo han er super deilig og trives sååå godt i hans selskap. Føler at det er gjensidig.. men samtidig så vet jeg ikke om han er en player, og er flink til å si de riktige tingene for at jeg skal bli trygg...? Skjønner dere?

Vet liksom ikke helt hva jeg skal si i forhold til ventingen heller, Kan man bare si at man vil vente til man blir litt bedre kjent?

Hadde jeg bare visst at han også likte meg sååå godt og kunne se for seg det samme, så kunne jeg absolutt fullført det..

Ikke lett dette "spillet"..

:) LM

Gjest Gjest_Nusse_*
Skrevet

Tror ikke det er noen fasitsvar her nei, og så kommer det jo an på hva slags forhold og følelser du har til fyren. Om jeg ikke hadde vært interessert i et forhold, så hadde jeg nok ikke tatt så nøye på det, men om dette var en fyr som virkelig hadde fanget interessen min, hadde jeg nok holdt igjen litt på godsakene, for å se at vi først og frem hadde en god kjemi oss imellom på et intellektuelt plan.

Mannen min måtte vente litt over en mnd før det ble noe action, men da var vi også sammen så og si hver dag før det skjedde noe. Vi hadde det artig sammen, pratet hele netter sammen, gikk turer, gikk ut og spiste, gikk på kinoer og ble skikkelig kjent med hverandre...Da jeg følte meg trygg på ham, så hoppet vi i det...han var klar som et egg, så første runde varte riktignok ikke så lenge :fnise: Men han kom da tilbake etter det, og etter 4 mnd så fridde han :)

Skrevet

Hva slags type menneske er han da? Jeg vil si det har litt å si for om det er lurt å vente eller ikke egentlig.

Skrevet

Jeg hadde bare møtt min nåværende kjæreste på fest og ute på byen noen ganger før vi endte opp sammen hos ham en kveld... Har nå vært sammen i 4 år, og tror ikke det hadde kommet til å skje dersom vi ikke hadde hatt sex i beruset tilstand.

Men sier selvfølgelig ikke at det fungerer for alle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...