Gå til innhold

Rødming

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er rette forumet, men hvis ikke blir det vel flyttet.

I det siste har jeg i enkelte situasjoner begynt å rødme, det er ikke så veldig ofte, men når det skjer (f eks på et møte når jeg ikke vet hva jeg skal si e.l.) er det veldig plagsomt. Er det noen andre som er plaget med dette eller har noen gode råd?

Jeg er ikke så veldig sjenert av meg, men er heller ikke en brautende type. Jeg prøver å tenke at jeg må akseptere det, fortsette som vanlig etc, at andre ikke fester seg så mye ved det osv, men er det noen som har noen råd å komme med?

Hva tenker dere forresten, når dere ser noen rødmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva tenker dere forresten, når dere ser noen rødmer?

Jeg tenker Ooooooooooooooooooh, her er det en jeg kommer til å få det mye moro med, om h*n er så lett å få til å rødme!

Slemt? Kanskje...men moro. Innenfor rimelighetens grenser da. ;)

Gjest Gjest_Marihøna_*
Skrevet

Tror ikke de fleste (voksne) tenker slik som gjest over. Selv så legger jeg jo merke til det, men glemmer det fort. Tenker evt at det er litt "søtt" om du skjønner?

Skrevet

Jeg rødmer, veldig ofte egentlig. Det er ikke noe særlig gøy, egentlig litt flaut, men en ting som har hjulpet er å fleipe med det og snakke om det, så jeg har blitt avslappet i forhold til hele rødminga :)

Skrevet
Jeg rødmer, veldig ofte egentlig. Det er ikke noe særlig gøy, egentlig litt flaut, men en ting som har hjulpet er å fleipe med det og snakke om det, så jeg har blitt avslappet i forhold til hele rødminga :)

Godt å vite at man ikke er alene :) Ja jeg vet at det er anbefalt å snakke om det, men synes ikke det passer alltid (f eks på et møte) å si "å typisk nå rødmer jeg igjen", men tror jeg skal prøve likevel. Vil ha et avslappet forhold til det.

Hmmm, har også hørt at det skal hjelpe å senke skuldrene og presse magen ut (?) har forsøkt men synes ikke det fungerer så veldig da.....

Gjest virvelvind
Skrevet (endret)

Jeg har bare rødmet et par ganger i mitt liv,men jeg vet ikke helt hva de situasjonene har til felles. Når andre rødmer tenker jeg ikke så mye over det og lar vær å gjøre noe ut av situasjonen.

Endret av virvelvind
Skrevet
Jeg tenker Ooooooooooooooooooh, her er det en jeg kommer til å få det mye moro med, om h*n er så lett å få til å rødme!

Slemt? Kanskje...men moro. Innenfor rimelighetens grenser da. ;)

Deg om det! For min del tenker jeg på dette som mobbing!

Vet du at enkelte har store psykiske problemer med det at de rødmer? Og de aller, aller fleste er sterkt plaget av det. Det som gjerne forverrer en rødmers problemer er sånne som deg. Kommentarer som går på rødming gjør det mye, mye verre og jeg gremmes når jeg hører noen kommenterer rødmere med f.eks. "Synes du ble rød i kinnene, jeg!!". Det er sikkert ikke vondt ment, emn det er ikke gøy for "offeret".

Jeg rødmer. Mindre nå enn før. Jeg kan komme i pinlige situasjoner der jeg ikke rødmer, for i neste øyeblikk rødme hvis noen spør meg om klokka. Det er ikke noe spesielt mønster i forhold til når jeg rødmer eller ikke, men jeg hater det når jeg overraskende møter mennesker som jeg ikke har sett på en stund, og jeg da rødmer. For personen kan være meg totalt likegyldig, men det oppfattes sikkert ikke slik...

Jeg har ingen råd, egentlig. Men det er sikkert kjempelurt å prøve å heve seg over hele rødmingen, le det bort selv, ufarliggjør det.

Skrevet

Jeg synes det er sjarmerende, jeg.

Skrevet
Deg om det! For min del tenker jeg på dette som mobbing!

Vet du at enkelte har store psykiske problemer med det at de rødmer? Og de aller, aller fleste er sterkt plaget av det. Det som gjerne forverrer en rødmers problemer er sånne som deg. Kommentarer som går på rødming gjør det mye, mye verre og jeg gremmes når jeg hører noen kommenterer rødmere med f.eks. "Synes du ble rød i kinnene, jeg!!". Det er sikkert ikke vondt ment, emn det er ikke gøy for "offeret".

Jeg rødmer. Mindre nå enn før. Jeg kan komme i pinlige situasjoner der jeg ikke rødmer, for i neste øyeblikk rødme hvis noen spør meg om klokka. Det er ikke noe spesielt mønster i forhold til når jeg rødmer eller ikke, men jeg hater det når jeg overraskende møter mennesker som jeg ikke har sett på en stund, og jeg da rødmer. For personen kan være meg totalt likegyldig, men det oppfattes sikkert ikke slik...

Jeg har ingen råd, egentlig. Men det er sikkert kjempelurt å prøve å heve seg over hele rødmingen, le det bort selv, ufarliggjør det.

Helt enig med alt du skriver! Har det på akkurat samme måten, så jeg skriver under på det.. Det er ikke mye moro å rødme uten grunn foran kassadama på kiwi, eller fordi noen spør om klokka som du sier...

Og hadde det ikke vært for folk som "gjest" over her som morer seg over dette, hadde ikke problemet vært SÅ stort heller.. Tenk litt over det og voks opp!

Skrevet
Jeg synes det er sjarmerende, jeg.

You made my day :) Nå skal jeg prøve å tenke at jeg er sjarmerende når jeg rødmer istedenfor dum/patetisk osv...

Forøvrig er jeg helt enig med de andre som har svart (untatt første gjesten), og hvis man må ha det "moro" på andres bekostning så har man rett og slett fryktelig dårlig humor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...