Gjest Stjernedryss Skrevet 12. november 2008 #21 Skrevet 12. november 2008 Jeg skjønner bare ikke hvorfor anbud skulle øke sjansern for ulykker? Det er helt sikkert like mye ulykker i det dyreste selskapet som i det billigste.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 12. november 2008 #22 Skrevet 12. november 2008 Jeg skjønner bare ikke hvorfor anbud skulle øke sjansern for ulykker? Det er helt sikkert like mye ulykker i det dyreste selskapet som i det billigste. Blandt annet på grunn av gammelt og dårlig utstyr. Uerfarne sjåfører som ikke snakker norsk. Og det at bussen til enhver tid er så stappa full at 20 unger står i midtgangen helt frem til skolen, 8km. Takk for info om forsikring!
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 12. november 2008 #23 Skrevet 12. november 2008 Nei. Skolen sier til meg i dag at de ikke har noe ansvar for mitt barn på bussen i trafikken. Det er vel skolen som er oppdragsgiver for busselskapet? Da er det skolen som må klage eller evt. reise erstatningskrav mot selskapet. Du og barna er bare 3.person i den saken. Hvis kjøper en vare/tjeneste gjennom et firma (A) og det firmaet leier inn ett annet firma (B), da må du i såfall ta klagen mot firma (A), ikke (B). Blir samme med et busselskap som kjører skolebarn Skolen sier bare fra seg ansvaret for det er enklest for dem.....
Jade Skrevet 12. november 2008 #24 Skrevet 12. november 2008 Uerfarne sjåfører som ikke snakker norsk. Denne må jeg bare reagere på; Tror du det er mindre sjanse for at det skjer en ulykke hvis sjåføren kan snakke norsk? Han må jo uansett ta bussertifikat i norge og ha vinterkjøring som alle andre sjåfører! Og det fins mange nordmenn som ikke er vant til snøvær!
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 12. november 2008 #25 Skrevet 12. november 2008 Ja det tror jeg faktisk. Å snakke og forstå godt norsk er viktig for å unngå ulykker. En prøve der de har krav på tolk er ikke godt nok. Ute i virkeligheten avhenger sikkerhet like mye av å forstå doble betydninger, å gi korrekt informasjon, ta inn korrekt informasjon, kundebehandling (ikke minst!)tolkning av situasjoner og mennesker. Men du må gjerne få lov å skrike rasist om du føler for det.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 12. november 2008 #26 Skrevet 12. november 2008 Det er vel skolen som er oppdragsgiver for busselskapet? Da er det skolen som må klage eller evt. reise erstatningskrav mot selskapet. Du og barna er bare 3.person i den saken. Hvis kjøper en vare/tjeneste gjennom et firma (A) og det firmaet leier inn ett annet firma (B), da må du i såfall ta klagen mot firma (A), ikke (B). Blir samme med et busselskap som kjører skolebarn Skolen sier bare fra seg ansvaret for det er enklest for dem..... Nei det er kommunen som kjøper tjenesten. Og de kan ikke bevise brudd på kontrakten. Eller gidder ikke ta jobben det er med å bevise det... I alle fall stoler ikke jeg på noen av dem. Men det er jo mitt problem.
Jade Skrevet 12. november 2008 #27 Skrevet 12. november 2008 Ja det tror jeg faktisk. Å snakke og forstå godt norsk er viktig for å unngå ulykker. En prøve der de har krav på tolk er ikke godt nok. Ute i virkeligheten avhenger sikkerhet like mye av å forstå doble betydninger, å gi korrekt informasjon, ta inn korrekt informasjon, kundebehandling (ikke minst!)tolkning av situasjoner og mennesker. Men du må gjerne få lov å skrike rasist om du føler for det. Har ikke skreket rasist. Ville bare vite hva du mente med at språket hadde med snøføre-ferdighetene å gjøre. Språk har forøvrig ingenting med rase å gjøre. Men uansett... Hvis bussjåførene ikke kan kjøre buss, så ville jeg ikke latt barnet mitt sitte i den bussen UANSETT hvem som sitter med ansvaret om noe skulle skje. Jeg har bare én sønn. Og ingen pengesummer eller skyldplasseringer kan veie opp om noe skulle skje på bussturen. Men visste ikke skolen hvem som hadde ansvaret på bussturen? Fra og til busstoppet fra hjemme, er det vel foreldrene selv som har ansvar uansett.
Gjest Stjernedryss Skrevet 12. november 2008 #28 Skrevet 12. november 2008 Jeg tenker også at det ikke spiller noen rolle hvem som har ansvaret. Dersom jeg trodde det ville skje en ulykke hadde jeg ikke latt barnet mitt sitte på i bussen uansett hvem som måtte ha ansvaret for forsikringen. Sånn jeg forstår dette er det sosialistisk propaganda på det verste. Hver gang noe settes ut på anbud blir det ramaskrik. Det skjedde også i vår kommune selv om resultatet av anbudet var blidere sjåfører, bedre service og finere busser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå