Gå til innhold

Sideflesk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har begynt å få sideflesk og vil så gjerne ha det bort. Hva kan jeg gjøre ? Finnes det noen øvelser jeg kan ta for å fjerne det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selfølgelig finnes det, men jeg bare vet ikke hva det er enda. Hva er vitsen med å svare Nei, da kunne du like godt la være å svare for det er altids øvelser som strammer opp ! Hilsen TS.

Skrevet

Det er ingen ØVELSER som vil fjerne sideflesket. Kan du vise meg hvordan, gjest?

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Prøv sit-ups. Varier mellom vanlig sit-ups og skrå sit-ups.

En annen effektiv måte er å bruke rockering! : ))

Skrevet
Selfølgelig finnes det, men jeg bare vet ikke hva det er enda. Hva er vitsen med å svare Nei, da kunne du like godt la være å svare for det er altids øvelser som strammer opp ! Hilsen TS.

Det finnes øvelser som strammer opp musklene. Men om problemet ditt er flesk, så vil flesket fortsatt være der selv om muskelen er blitt strammere. Flesket vil ligge over musklene, og vil altså fremdeles være et like stort problem.

Om du vil ha vekk flesket, må du rett og slett slanke deg. Du kan ikke punktslanke og få bare flesket akkurat der til å gå vekk.

Ergo svaret nei. Det finnes ikke noen spesifikke få-bort-mageflesk-øvelser.

Skrevet
Det finnes øvelser som strammer opp musklene. Men om problemet ditt er flesk, så vil flesket fortsatt være der selv om muskelen er blitt strammere. Flesket vil ligge over musklene, og vil altså fremdeles være et like stort problem.

Om du vil ha vekk flesket, må du rett og slett slanke deg. Du kan ikke punktslanke og få bare flesket akkurat der til å gå vekk.

Ergo svaret nei. Det finnes ikke noen spesifikke få-bort-mageflesk-øvelser.

Jeg holder på å slanke meg, men klarer det ikke. Har ett problem ved at jeg er sulten hele tiden! Har du noen råd som jeg kan følge, eller noen slankekurer som faktisk funker ?

Har tenkt på å bruke noka eller å rett å slett gå på 30 days. Men vet ikke hva jeg skal velge og hva som virker bra?

Gjest Gjest_angel1881_*
Skrevet

Vil bare si at 30 days er tull! Det finnes ikke preparater som slanker bort magefettet. Det er ikke forskjell på fettceller rundt magen og ellers i kroppen... desverre :-)

Skrevet
Jeg holder på å slanke meg, men klarer det ikke. Har ett problem ved at jeg er sulten hele tiden! Har du noen råd som jeg kan følge, eller noen slankekurer som faktisk funker ?

Har tenkt på å bruke noka eller å rett å slett gå på 30 days. Men vet ikke hva jeg skal velge og hva som virker bra?

Er du sulten maa du spise mer. Det er ikke sunt aa gaa konstant sulten. Uten energi vil kroppen din taere paa musklene, og det er ikke bra. Det finnes ingen dietter/kurer som kan garantere et godt resultat over lengre tid. Det finnes noen faa unntak fra regelen, men de er altsaa kun unntak.

Tren og spis saa du foeler deg passe mett og ikke sulten. Ha et variert og godt kosthold.

Skrevet

Nei, det gjør faktisk ikke det. Lær deg litt om hvordan trening fungerer, så forstår du ganske raskt at det ikke finnes spesielle øvelser som på magisk vis fjerner såkalt flesk.

Øvelser som "strammer opp" (dvs bygger opp musklene) gjør ingenting for fettet. Fett kan ikke gjøres om til muskler. Ønsker man å bli kvitt fett på kroppen må man ligge på kaloriunderskudd, noe man ideelt oppnår ved å kombinere trening og kosthold.

Skrevet

Strammere muskler under fettlaget kan forme kroppen, for eksempel er det stor forskjell på veltrente lår med et fettlag, og utrente lår med et tilsvarende fettlag. Kurvene vil bue ut og inn på en helt annen (og mye finere) måte. Problemet med akkurat dette "sideflesket" er at det ligger ingen muskler med stort vekstpotensiale som er lette å trene rett under dette laget, derfor man de heller ikke formes i særlig stor grad ved hjelp av styrkeøvelser.

Men det er sant at skal fettlaget fjernes må slanking til. Jeg sliter med nettopp samme problem selv, trener ofte, og er sterk som en hest. Likevel forsvinner ikke disse putene.

Skrevet

det stemmer vertfall ikke at du ikke kan stamme opp ved å ta sit up sidelengs for det har nemlig jeg gjort, med bra reslutat og!! det kan ingen si imot.isåfall skulle de sett beviset her hehe.

stå på ts, og ikke hør på de som tror de har peiling. gjør du det regelmessig som hver dag før leggetid for eksempel å gjør det til en vane lover jeg deg du vil se resultater i positv retning.

ikke gi deg!

• Liker 1
Skrevet
det stemmer vertfall ikke at du ikke kan stamme opp ved å ta sit up sidelengs for det har nemlig jeg gjort, med bra reslutat og!! det kan ingen si imot.isåfall skulle de sett beviset her hehe.

stå på ts, og ikke hør på de som tror de har peiling. gjør du det regelmessig som hver dag før leggetid for eksempel å gjør det til en vane lover jeg deg du vil se resultater i positv retning.

ikke gi deg!

Du vet åpenbart svært lite om hvordan trening fungerer. For det første kan ikke sit ups "stramme opp" i den forstand at det fjerner fett og gjør kroppen hardere. Sit ups er en styrketreningsøvelse, som gjør magemusklene sterkere/større. Det fjerner ikke fettet på magen. Punktslanking er fysisk umulig.

For det andre skal man ikke ta sit ups eller andre styrkeøvelser hver dag, dersom man ønsker gode resultater. For mye trening gjør at kroppen ikke restituerer seg ordentlig, og man kan ende opp med å overtrene. Kroppen trenger minst ett fridøgn mellom hver gang man trener en muskelgruppe.

Skrevet

hehe. må le her. nei har vist ikke peiling på hvordan det funker, men vet altså at det det gjør det uansett! til det har jeg førstehåndskilder, ser det nemlig veldig godt på meg selv!

så ikke kom å si at det ikke funker på alle selv om kanskje du ikke har sett resultater betyr ikke at andre kan.

Skrevet
hehe. må le her. nei har vist ikke peiling på hvordan det funker, men vet altså at det det gjør det uansett! til det har jeg førstehåndskilder, ser det nemlig veldig godt på meg selv!

så ikke kom å si at det ikke funker på alle selv om kanskje du ikke har sett resultater betyr ikke at andre kan.

Om ts har mye fett over magemusklene, så vil ikke dette forsvinne av å ta situps. Ja, musklene vil bli større, men de vil ligge skjult under fettet.

For at de stramme musklene skal hjelpe, må fettet bort. Altså må man rett og slett slanke det bort.

Om fettet på magen din har blitt borte, så er ikke det grunnet situpsene (du forbrenner rikgitnok mer når du tar situps enn om du bare hadde sittet og ikke uppet :P ), men at du har slanket bort fettet samtidig.

Du må se litt på årsak-virkning. At to ting skjer samtidig, betyr ikke nødvendigvis at det er den ene tingen som er årsaken til den andre.

Skrevet

Da har det skjedd noe annet samtidig som du har trent magemusklene dine. Du har sannsynligvis gått ned i fettprosent og/eller gått ned i vekt. For du tror vel ikke seriøst at sit ups gjør at fettet på magen forsvinner??

Det at jeg ikke har sett resultater (på -noen-) på denne teorien din, er fordi den er fysisk umulig. Punktslanking ER fysisk umulig.

Som personen over her sa, se litt på årsak-virkning. Og les litt treningsteori, så ser du hvor fjernt det du skriver her ser ut for de som kan litt om trening.

Skrevet

har levd helt normalt. flesket som du kaller det var på sidene.

så mye for den 'kunnskapen.'

Skrevet
har levd helt normalt. flesket som du kaller det var på sidene.

så mye for den 'kunnskapen.'

Forklar hva du mener har skjedd da. Tror du seriøst at sit ups fjerner fett!? :klø:

Gjest Gjest_gutt_*
Skrevet

Vel, du kan bare droppe disse fabrikkerte 'slankekurene' ala nutrilett etc. Det ALTFOR mange glemmer er hovedregelen ved vektreduksjon/stabilitet/vektøkning: Energi inn = energi ut!

Får du den trykt godt inn i hjernen, så går slankingen mye lettere. I teorien kan du leve på Bacon, burger og godteri, så lenge det oppstår energiunderskudd. Det er selvfølgelig lettere og sunnere å spise sunn kost, men å hoppe ut i en ekstrem diett er ikke løsningen. Har du stabilitet med vekten i dag, og har en relativt variert og sunn kost, så kutter du litt ned på maten(fordelt på alle måltider), og kaster inn noen ekstra kondisjonsøkter samt litt styrketrening. Sideflesk kommer ikke bort ved styrketrening alene, Basta!

Spis mat du er kjent med, og er søtsuget stort, så drikker du litt lettbrus e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...