Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Søskenbarnet mitt.

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg fikk beskjed at søskenbarnet mitt er død, bare 36 år. Jeg kjenner han nesten ikke, har ikke sett han på mange år. Men allikevel har denne dagen vært tung. Hadde jeg ikke hatt samboeren og hage arbeidet, så vet jeg ikke hvordan dette skulle ha godt i dag. Det har vært mye sykdom det siste halv året, og så kom dette i tillegg.

Jeg skjøner vel egentlig ikke hvorfor det har vært så tungt i dag, så lenge jeg ikke kjenner han så godt. Men det har det altså vært.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Jeg forstår godt dine følelser, selv om du ikke kjente søskenbarnet ditt så godt. Når unge mennesker dør blir man gjort veldig oppmerksom på hvor sårbare vi er og hvor dødelige vi er.Vi glemmer (heldigvis?) at tiden kan komme før vi aner. Hadde et godt forhold til en gammel dame, som jeg kunne snakke med alt om. Hun bodde flere timers kjøring fra meg , så jeg så henne bare på somrene, altså min sommervenninne, selv om det var et par generasjoner mellom oss. Jeg sendte julekort og snakket med henne på telefonen innimellom. Men så gikk det en lang stund siden jeg hadde snakket med henne, og da jeg med dårlig samvittighet ringte, fortalte hun meg at hun hadde fått kreft. Hun var ved godt mot, og bagatelliserte det hele. En måned etter vår samtale døde hun, og jeg var knust. Jeg fikk ikke vite om hennes død før etter begravelsen.

En stund etter dette døde en nabodame, som lenge hadde vært kreftsyk.

Hadde ikke noe nært forhold til henne, men gikk i begravelsen for å vise medfølelse for mannen hennes. Det var så merkelig, for jeg brøt fullstendig sammen. Gråt og gråt, og hadde problemer med å stoppe. Jeg skjønte i ettertid at dette var min avskjed til min sommervenninne og ikke til nabokona. Jeg fikk utløp for følelser jeg ikke hadde bearbeidet, og fikk på en måte renset meg. Jeg tror at selv om man ikke kjenner personen som dør, så går tankene til det livet som er tapt, til de som sitter igjen og til ens egen familie og venner.

Livet går så fort, men vi må leve det så godt vi kan likevel...

Håper mine ord hjalp litt.

Skrevet

Sender deg først en trøste klem.nå har det vært to døsfall her på ei uke, en familie, og en beskjent av sambo. begge har vært i femti årene og det er helt rart. man skal ikke dø i såung alder.

så at du tar det tung når en på 36 dør, synes jeg ikke er rart. det gjør jo at man blir litt mer oppmerksom på hvor usikkert ting egentlig er. det er ingen garanti for at man skal leve et langt liv, men det vet du jo. dere har jo opplevd mye.

men noen ganger kan man bli litt overrasket over hvordan man selv reagere på ting som hender. men følelsene styrer man ikke, og da får man vel heller ta hensyn til de, og prøve og ikke la de sluke seg når de kan bli for voldsomme.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg regner med at det roer seg etter hvert. Jeg synes det er vondt å se at så unge mennesker skal dø så tidlig. Stakkars mora som fortsatt lever.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Det går heldigvis bedre, men det er takket være samboeren min. Han har vært en god støtte.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Begravelsen er over, jeg var ikke der pga avstanden var for stor og fordi jeg var så sliten at jeg rett og slett ikke orket i noe begravelse. Nå sitter jeg med dårlig samvittighet for at jeg ikke møtte opp.

• 1 måned senere...
Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg og samboeren var nettopp hjemme på ferie, og da var jeg innom graven hans. Det føltes litt godt å kunne sitte der, og ikke si et ord. Jeg la ned litt blomster der.

Samboeren vet ikke hvem han var, men han støttet meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva døde han av? merkelig, for det virker som om vi kan ha kjent samme person... derfor jeg spør...

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Det er litt uklart med dødsårsaken. Noen sier hjerteproblem og jeg har også hørt hjerneblødning.

Gjest Anonymous
Skrevet

okey, da var det sikkert ikke samme person. Kjente en som døde rundt den datoen du skrev og som kun var 36 år. Men jeg tror det var tarm kreft han døde av ol. Men det er ikke helt sikkert.

Kondolerer så mye...

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Hvor bodde han da?

Han her bodde i oppland fylke. Dødsårsaken er ikke kjent, det er bare rykter som går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...