Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:)

Først ville jeg skryte litt av disse sidene, de har vært til mye hjelp:)

Jeg er gravid i uke 8:)

Men... er så sinnsykt kvalm og inne mellom vondt i hodet..

Kan jeg ta paracet?

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet

Paracet kan du ta i små doser, men hold deg unna ibuprofen.

Skrevet
Paracet kan du ta i små doser, men hold deg unna ibuprofen.

takk skal dere ha:)

tips mot kvalme også?

paraceten hjelper jo kansje men...

Skrevet

Potetgull med salt, salte kjeks, kamillete, ingefær. Små og hyppige måltider.

Gjest Gjest_lillebille_*
Skrevet

Hei!

De sier at mangel på vitamin B12 kan være en årsak svangerskapskvalme. Ellers skal ingefær stille kvalme, men sikkert greit å dobbelt-sjekke med legen. Her står det litt om kosthold.

God bedring ;)

Gjest ¤bella¤
Skrevet

hyppige måltider, nok hvile, sure epler, klemetiner, salt kjeks... Mange råd mot kvalme :)

Skrevet

Ikke ta paracet hvis du "bare" er kvalm. Spar det til de gangene du har skikkelig vondt i hodet.

Ift kvalme er det som flere andre her skriver en rekke tips: spis ofte og lite av gangen. Salte kjeks, etc fungerte fint for meg i hvertfall.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Enig med tingeling.

Jeg tar ikke paracet i svangerskapet heller. Sliter veldig med hodepine, men ønsker ikke å proppe kroppen full av medisiner når jeg er gravid ;)

Skrevet
Enig med tingeling.

Jeg tar ikke paracet i svangerskapet heller. Sliter veldig med hodepine, men ønsker ikke å proppe kroppen full av medisiner når jeg er gravid ;)

tusen takk for mange svar:)

noen som har prøvd såkalt seaband mot kvalme?

Skrevet (endret)
tusen takk for mange svar:)

noen som har prøvd såkalt seaband mot kvalme?

Ja, men de funket ikke noe særlig på meg. Kjenner flere som har hatt stor nytte av dem, da, så jeg ville kjøpt et par og prøvd. :) Tror jeg betalte rundt 150 kr for dem?

(Virket gjorde forøvrig heller ikke noen av de andre triksene for min del, som salt kjeks før man står opp, spise ofte og smått, osv. Det eneste som klarte å ta litt toppen av kvalmen for meg var "ekte" cola... Veldig sunt. :roll: Men krysser fingrene for at du finner noe som funker, de fleste gjør jo det! :))

Endret av itla
Skrevet
Ja, men de funket ikke noe særlig på meg. Kjenner flere som har hatt stor nytte av dem, da, så jeg ville kjøpt et par og prøvd. :) Tror jeg betalte rundt 150 kr for dem?

(Virket gjorde forøvrig heller ikke noen av de andre triksene for min del, som salt kjeks før man står opp, spise ofte og smått, osv. Det eneste som klarte å ta litt toppen av kvalmen for meg var "ekte" cola... Veldig sunt. :roll: Men krysser fingrene for at du finner noe som funker, de fleste gjør jo det! :))

Ja får håpe det, er fryktelig kjedelig å være så kvalm.

Å det spesielt om kvelden.

er også fryktelig trøtt om dagen.

uff ble mye klaging men..

Fikk ei jente får 11 år siden å da var jeg ikke i sånn form som dette..

Hører snakk om at om man er kvalm så er det ofte gutt??

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Ja får håpe det, er fryktelig kjedelig å være så kvalm.

Å det spesielt om kvelden.

er også fryktelig trøtt om dagen.

uff ble mye klaging men..

Fikk ei jente får 11 år siden å da var jeg ikke i sånn form som dette..

Hører snakk om at om man er kvalm så er det ofte gutt??

Og jeg har hørt motsatt ;) Tror egentlig folk sier at man er mye kvalm med jente hvis de var det selv, eller med gutt hvis de var dét... Altså kun ut fra egen erfaring...

Skrevet
Og jeg har hørt motsatt ;) Tror egentlig folk sier at man er mye kvalm med jente hvis de var det selv, eller med gutt hvis de var dét... Altså kun ut fra egen erfaring...

Hehe, tror du er inne på noe der. ;) Jeg venter forøvrig jente, og var spykvalm fra uke 6 til uke 17/18...

Skrevet

Samme her, ingenting fungerte... jeg fikk dog virkning av akupunktur, etter at jeg startet på det hadde jeg i hvertfall noen "gode" dager innimellom (type kun litt kvalm/kastet opp bare 1-2 ganger ;)).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...