Gå til innhold

foodprossesor det samme som blender?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er foodprossesor d samme som blender/hutigmikser?

sikkert tåpelig spm for noen. men jeg har ikke vært så aktiv på kjøkkenet før inntil nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En blender/hurtigmikser er laget for kun det, å blande sammen ting. Funker fint til vaffelrøre og smoothies.

En foodprocessor vil gjerne ha mulighet til å elte deiger, kverne kjøtt, kutte opp grønnsaker, osv. En god del mer avansert, mao.

Skrevet

Nei. Dette er en food processor, og dette er en blender.

På FP på bildet er det også med blender på.... Men kan også være kun apparatet til høyre.

Skrevet

Det man kjører i blenderen må inneholde en del væske. Typiske bruksområder er smoothies og purésupper.

En foodprocessor brukes til å hakke ting.

Skrevet

hehe da vet jeg det. Tuusen takk for svar. da må jeg kanskje kjøpe meg foodp. hvis jeg skal lage kake på enklest måte :)

Skrevet
Det man kjører i blenderen må inneholde en del væske. Typiske bruksområder er smoothies og purésupper.

En foodprocessor brukes til å hakke ting.

Stemmer ikke helt. Er veldig mange blendere som ikke er sterke nok til å knuse is alene f.eks. Men det finnes flere modeller som gjør det. Husker ikke i farten hvor mange watt den bør ha for å kunne dette, men vet at blenderen til Kitchen aid er sterke nok.

Men generellt så er jo en food processor mye mer anvennelig og ikke minst oftere letter å rengjøre. har sett en del blendere hvor man ikke kan ta ut knivbladene. siden du kan i mye større grad varriere type blad du skal bruke i en foodprocessor så har du mange flere muligheter til å hakke/snitte/rive opp råvarene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...