Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann

Lurte på om dere kunne hjelpe meg litt... Fordi jeg har registert meg på babyverden samt barnimagen. På babyverden står det at jeg er 7 uker på vei, og på barnimagen står det 8 uker på vei? På hver av de to sidene er det også forklart sånn "uke til uke", men syns det er vanskelig å vite hva jeg skal forholde meg til?

Jeg hadde siste mens 20. september, og menstermin beregnet hos lege er 29. juni.

Det jeg ville trudd var at jeg har 7 fullgåtte uker + 2 dager, og er nå på vei inn i 8ende uke, som er fullgått neste søndag? Men skjønner ikke hva jeg skal lese på? 7 eller 8?

Videoannonse
Annonse
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Det står ikke at du er 8 uker på vei, men at du er i åttende uke :) Altså, du er ferdig med 7 fullgåtte uker, og du holder på med den åttende :) Akkurat like langt vi :fnise:

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Altså, på babyverden skal du se på 7 uker, fordi du er 7 fullgåtte uker. Øverst der står det "Fra 7 uker og 0 dager til 7 uker og 6 dager av svangerskapet." Mens på Barn I Magen skal du se på uke 8, for du er I uke 8. Skjønner? Vanskelig det der... Alle skulle gjort det likt, det hadde vært mye enklere...

Skrevet
Altså, på babyverden skal du se på 7 uker, fordi du er 7 fullgåtte uker. Øverst der står det "Fra 7 uker og 0 dager til 7 uker og 6 dager av svangerskapet." Mens på Barn I Magen skal du se på uke 8, for du er I uke 8. Skjønner? Vanskelig det der... Alle skulle gjort det likt, det hadde vært mye enklere...

Jaok, takk for svar :) Var det jeg trudde. Men da er det noe jeg ikke skjønner videre... Hehe! (dumma :sjenert) Fordi... På babyverden står det da om uke 7 (altså fra 7+0 - 7+6) og det er jo det som skjer med babyen min DENNE uken jeg er i nå, sant? MEN på barnimagen da, da står det jo "uke 8" - også hva som skjer da, egentlig er jo det feil å ha det der, siden det egentlig ikke skjer før neste uke? (Skjønte dere hva jeg mente?? :P)

Uansett syns jeg det skikkelig vanskelig når man leser på flere plasser på nettet + bøker i forhold til dette med uke for uke. F. eks på størrelse da, så står det forskjellig på ALLE stedene. Jeg har lest at det lille nurket mitt er fra hele nede i 9 mm og helt opp til 40 mm. Vanskelig å vite hva man skal tru :P

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Jaok, takk for svar :) Var det jeg trudde. Men da er det noe jeg ikke skjønner videre... Hehe! (dumma :sjenert) Fordi... På babyverden står det da om uke 7 (altså fra 7+0 - 7+6) og det er jo det som skjer med babyen min DENNE uken jeg er i nå, sant? MEN på barnimagen da, da står det jo "uke 8" - også hva som skjer da, egentlig er jo det feil å ha det der, siden det egentlig ikke skjer før neste uke? (Skjønte dere hva jeg mente?? :P)

Uansett syns jeg det skikkelig vanskelig når man leser på flere plasser på nettet + bøker i forhold til dette med uke for uke. F. eks på størrelse da, så står det forskjellig på ALLE stedene. Jeg har lest at det lille nurket mitt er fra hele nede i 9 mm og helt opp til 40 mm. Vanskelig å vite hva man skal tru :P

Nei, det skjer jo nå, for det skjer jo fortsatt når du er -i- uke 8, hvilket du er nå.. Ikke når du er 8 fullgåtte uker... Hvis du skjønner :fnise:

Og 40 mm er'n nok hvertfall ikke... Jeg var på UL når jeg var 5+5 og da var lille 4.7 mm, og visstnok helt riktig i forhold til alder. Tviler på at'n har tidobla seg på under to uker. Selv om det nesten kunne kjennes sånn ut, så dårlig som jeg har vært de to siste ukene :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...