Silfen Skrevet 15. juni 2003 #1 Skrevet 15. juni 2003 Og det er faktisk ikke noen god følelse. Men uansett hvor mye jeg prøvde å snu tankegangen min, endte jeg opp med det samme; nemlig å tenke negativt om de menneskene jeg så. To damer, sjuskete joggeklær og hockeysveis. På vei til byn kl 20 med et lite barn i vogn. Barnet hadde ikke den ene hånden, kun anlegg til fingrer på en stump. Jeg var på vei hjem med ungene. Og der satt jeg og tok meg i å lure på om det var morens feil at barnet ikke hadde hånd. Jeg er sjokkert over meg selv. Pleier vanligvis ikke se ned på mennesker og hvertfall ikke forhåndsdømme dem som jeg gjorde i dag. Nei, i kveld går jeg skamfull til sengs.
Gjest Hilde K S Skrevet 15. juni 2003 #2 Skrevet 15. juni 2003 Vi er alle fordomsfulle en gang i blant ! Det fine er når man er seg selv bevisst på NÅR MAN ER DET.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 15. juni 2003 #4 Skrevet 15. juni 2003 Jeg er fordomsfull hver dag. Det er litt deilig iblant. Så føler jeg meg litt bedre selv, men klart - det er viktig at man ikke føler seg skyldig etterpå. Hehe, just joking. Men joda, jeg er nok fordomsfull - og jeg regner med at alle rundt meg er det også. Tror nok det er litt menneskelig.
*Lavendel* Skrevet 15. juni 2003 #5 Skrevet 15. juni 2003 Vi er alle fordomsfulle en gang i blant ! Det fine er når man er seg selv bevisst på NÅR MAN ER DET. Enig
chimp Skrevet 15. juni 2003 #6 Skrevet 15. juni 2003 Èn ting er å være fordomsfull i tankene sine.....d er helt menneskelig! Noe helt annet er å gå rundt å reklamere for d.....
Milly:) Skrevet 16. juni 2003 #8 Skrevet 16. juni 2003 Èn ting er å være fordomsfull i tankene sine.....d er helt menneskelig! Noe helt annet er å gå rundt å reklamere for d..... Så sant, så sant...
MarianneE Skrevet 16. juni 2003 #9 Skrevet 16. juni 2003 Hender jeg kommer med en slik fordomsfull tanke, og blir like irritert på meg selv hver gang. Ser egentlig på meg sjøl som fordomsfri...... Bare håper jeg klarer og leve opp til det....
Gjest Ethereal Skrevet 16. juni 2003 #10 Skrevet 16. juni 2003 Noe liknende hendte meg forleden; jeg var inne på en butikk, der et par som begge to var MEGET overvektige, gikk sammen med et lite barn. Jeg grep meg selv i å tenke at "jeg håper barnet ikke arver foreldrenes anlegg og dårlige vaner". Etterpå fikk jeg dårlig samvittighet.... MEN: Den verste fordommen man kan ha, er å tro at man ikke har noen
Samsara Skrevet 16. juni 2003 #11 Skrevet 16. juni 2003 Det er sikkert noe i veien med meg, for jeg skjems ikke over noen fordommer i ny og ne.
Silfen Skrevet 16. juni 2003 Forfatter #12 Skrevet 16. juni 2003 Det komme litt an på hva slags type fordommer også, Samsara. Vi har nok alle de små uskyldige. Ble bare paff over meg selv og måten jeg tenkte på,
Gjest gjesta Skrevet 16. juni 2003 #13 Skrevet 16. juni 2003 Vi har alle fordommer i noen grad, men enkelte ganger har vi vett til å skjems over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå