Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest cameleon
Skrevet

På jobben er vi noen som lurer på og organisere oss.

Er du det, er du glad for det, har du hatt bruk for det, erfaringer gennerelt?

Hos oss er det snakk om handel og kontor som går under LO.

Blir takknemmlig for alle innspill siden jeg er litt i tenkeboksen på dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikkje organisert. For det første likar eg ikkje at LO er nært knytta arbeiderpartiet, for det andre gjer ikkje min nærliggande fagorganisasjon jobben sin her eg bur. Fire stykker vart mobba ut av arbeidsplassen av sjefen i forrige jobb eg hadde, og fagorganisasjonen fikk ikkje til noko medan sjefen sitt der enno. (sjølvsagt er det berre ikkje fagorganisasjonen sin feil) Men det kan vere annleis på andre stadar altså .Det er ulikt kva du må betale for å vere medlem, men der eg skulle egentlig ha vore medlem, er det ganske dyrt i forhold til mange andre. Eg har ikkje så mykje positivt å kome med, dessverre.

Skrevet

Ja, jeg er organisert, og har hatt bruk for de to ganger siden jeg begynte som lærer. Er veldig glad for at jeg har de i ryggen.

Skrevet

Jeg er i Handel og Kontor, og det kunne ikke falle meg inn å ikke være organisert. Jeg synes det er utrolig fint å kunne gå til tilltitsvalgt med problemene mine og få hjelp til å løse dem med sjefen i stedet for å måtte gå til sjefen alene.

Dessuten er det utrolig praktisk å ha noen i nærheten som kan alle lover og regler, hun har fikset veldig mye som før var feil på arbeidsplassen min. Blandt annet feil i lønn og arbeidstider.

Skrevet

Jeg kunne ikke tenke meg å ikke være organisert, og til gjest som ikke liker tilknytningen mellom LO og AP vil jeg gjerne fortelle at det faktisk finnes andre organisasjoner enn LO, bare sånn til orientering.

Jeg har hatt god hjelp av forbundet mitt, og jeg føler en trygghet ved å være organisert.

Skrevet

Ja, jeg er organisert.

Er mest med på grunn av lojalitet fordi jeg drar fordeler av det fagforeningen gjør på arbeidsplassen og synes det ville vært galt å ikke være med og betale for det. Har ikke personlig trengt hjelp, men har nytte av en tillitsvalgt som passer på at reglene blir overholdt (jobber i kommunen)

Skrevet

Jeg er organisert. Jeg er i hotel og restaurantbransjen og jeg meldte meg inn i forbindelse med at det var fare for streik. Ikke meldt meg ut siden det er en del bra fordeler. Forsikring osv.

Skrevet

Jeg er også organisert (NITO) - tror faktisk ikke det er noen på min arbeidsplass som ikke er det. Utenom lønnsforhandlinger har jeg foreløpig ikke hatt så veldig "bruk" for medlemskapet mitt, men det er jo greit med alle disse rabattavtalene de har. Får veldig billige forsikringer for eksempel, og fordi jeg var studentmedlem får jeg nå rabatt på kontingenten.

Skrevet

Jeg er organisert. Utdanningen min tilsier at jeg skulle vært medlem i Tekna, men har valgt å "gå ett steg ned" til NITO, da vi ikke har noen Tekna-klubb i bedriften, men en forholdsvis sto NITO-klubb.

Bare forsikringsfordelene gjør at jeg har tjent inn medlemskontigenten, og vel så det.

Skrevet

Nei, jeg er ikke organisert.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har både vært organisert og ikke. Tenker at det er OK, men har vært veldig opptatt av at noen fagforeninger (les LO) er veldig knyttet til et parti. så jeg valgte en som ikke er knyttet til noe parti.

Det er viktig hvis det er konflikter og lønnsforhandler i offentlg sektor å være organisert

Skrevet

Ja, jeg er organsiert. Jobber i en bransje med veldig sterke fagorganisasjoner (Grafisk og NJ)- så hos oss bli man mer eller mindre "oppfordret" av ledelsen om å organisere seg! Konsernet har god kommunikasjon med de tre klubbene.

Personlig har jeg hatt "behov"/hjelp av juridisk avdeling i to forbindelser (kontraktsforhandlinger i forb med engasjement og spørsm om mulig frasigelse).

I tillegg får jeg gode og oppdaterte nyhetbrev og info, både fra klubbleder og fra sentralt hold.

Har blitt forespurt om jeg vil stille som kandidat til klubbleder ved neste valg- vurderer fortsatt.

Skrevet

Ja, for meg er det en selvfølge. Er organisert i Skolenes Landsforbund, som igjen går under LO.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Ja jeg er organisert og har vært det i en årrekke. Har også vært tillitsvalgt.

Jeg er forsåvidt enig i at LO har ganske (for nære?) bånd til Arbeiderpartiet, men jeg tror at endringen som må til for å rive de over må skje både hos fagbevegelsen og hos AP. Til det trenges det fornying - så --- kremt --- gå inn og delta på medlemsdebatten på LO sine hjemmesider dere som er medlem. Det var reklamen ...

Jeg har som tillitsvalgt bidratt når folk har trengt hjelp i forbindelse med nedskjæringer og i forhandlinger om lokale avtaler. I mitt fagforbund er det god kursing av tillitsvalgte og det har også bidratt til at jeg har blitt mer selvsikker og tørr og stå for min mening selv mot den skremmende "overmakten".

LO har også svært gode forsikringsordninger og også den biten er en viktig del av at jeg har valgt å være organisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...