Gå til innhold

Matintoleranse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått beskjed av legen min at jeg har irritabel tarm, og at selv om jeg ikke er allergisk bør holde meg unna den maten jeg merker jeg reagerer på. Dette er i hovedsak hvete og melk. Jeg ser at det er flere klinikker som mener med deres behandling kan kroppen tåle all mat igjen. Er det noen som har erfaring med slike klinikker? Jeg vet om Balderklinikken og Naturterapi i Trondheim.

Venter spent på svar:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_tussa_*
Skrevet

Det samme lurer jeg på.. : ) *venter*

Skrevet

Jeg vet om flere som har vært på balderklinikken, og felles for dem er at de har betalt ganske dyrt for det. Noen har hatt god virkning av behandlingen, mens de fleste ikke har merket forbedring i det hele tatt. Det er også viktig å huske at slike tilstander kan forandre seg, slik at en eventuell forverring eller forbedring kan være en tilfeldighet og ikke skyldes hva man har spist eller gjort.

Har man fått en slik diagnose (regner med at alvorligere diagnoser er utelukket av legen) er det viktig å ikke innskrenke livet for mye og bli besatt av å gjøre alt riktig. Jeg tror du gjør rett i å høre på legens råd og prøve deg fram, men ikke ha for store forhåpninger om at du skal bli kurert.

Skrevet

Jeg har blitt veldig mye bedre helt av meg selv. Jeg har melkeintoleranse. Jeg fikk beskjed av en homøopat om å holde meg helt vekke fra alt som inneholdet det minste lille spor av melk. Så det gjorde jeg i et par år. Så begynte jeg forsiktig med litt melkeprodukter igjen. Nå kan jeg spise bløtekaker og smør og helt vanlig mat uten å få reaksjoner i det hele tatt. Å drikke melk gjør jeg ikke så ofte, da får jeg litt utslett innimellom. Før ville jeg mistet huden fra fingerspisser til albuer om jeg prøvde meg på noe så lite som en sjokladerute.

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg vet om flere som har vært på balderklinikken, og felles for dem er at de har betalt ganske dyrt for det. Noen har hatt god virkning av behandlingen, mens de fleste ikke har merket forbedring i det hele tatt. Det er også viktig å huske at slike tilstander kan forandre seg, slik at en eventuell forverring eller forbedring kan være en tilfeldighet og ikke skyldes hva man har spist eller gjort.

Har man fått en slik diagnose (regner med at alvorligere diagnoser er utelukket av legen) er det viktig å ikke innskrenke livet for mye og bli besatt av å gjøre alt riktig. Jeg tror du gjør rett i å høre på legens råd og prøve deg fram, men ikke ha for store forhåpninger om at du skal bli kurert.

Hei! :)

Tusen takk for svar. Jeg har hørt at det er dyrt på Balderklinikken. Jeg sendte dessuten en e-post til de, men de har ikke svart.. Jeg sendte den på nytt for å være sikker på at jeg hadde sendt til rett adresse, men det hjalp ikke. Jeg tror også det er viktig å ikke innskrenke livet sitt. Jeg føler det er "bortkastet" å la være å spise det ene og det andre, for jeg blir ikke helt bra uansett. Men jeg holder meg jo selvsagt helt fri for melk og hvete.

Skrevet
Jeg har blitt veldig mye bedre helt av meg selv. Jeg har melkeintoleranse. Jeg fikk beskjed av en homøopat om å holde meg helt vekke fra alt som inneholdet det minste lille spor av melk. Så det gjorde jeg i et par år. Så begynte jeg forsiktig med litt melkeprodukter igjen. Nå kan jeg spise bløtekaker og smør og helt vanlig mat uten å få reaksjoner i det hele tatt. Å drikke melk gjør jeg ikke så ofte, da får jeg litt utslett innimellom. Før ville jeg mistet huden fra fingerspisser til albuer om jeg prøvde meg på noe så lite som en sjokladerute.

Hei:)

Takk for svar :) Så bra at du er blitt bedre! Jeg har også vært hos homeopat, men det hjalp ikke, men jeg har jo ikke vært uten melk og hvete et år enda.

Skrevet

Er det noen av dere som har erfaring med bioresonansterapi? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...