Gå til innhold

Hva har jeg utenpå kjevebeinet? :(


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle klø meg på kinnet, og kjente at det gjorde vondt lengre ned. Når jeg trykker der er det en klump der, som jeg kan flytte på. Kjennes ut som noe brusk eller ben, men er rimelig rundt. Den ligger på en måte rett over kjevebeinet, på utsiden av tennene nede.

Denne er ikke på andre siden i det hele tatt, og gjør vondt. Har ikke vært i slosskamp heller, så vet ikke helt hva det skulle vært.

Noen med idéer?

Jente, 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva er det, men jeg får sånne av og til, og så forsvinner de. Tror det er noe dype kviser, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mjau_*

Jeg pleier også å få sånne. De er ganbske vonde, men de pleier å forsvinne etter ca en ukes tid. Aner ikke hva det er for noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første eg tenkjer er at du har ein betent lymfekjertel. Slike kjertlar har ein visst på halsen og rundt kjeven om eg ikkje hugsar feil. Varierer sikkert kor vondt det gjer når ein tek på dei; eg har hatt nokon, men dei gjorde ikkje så veldig vondt. Er det vondt når du ikkje tek på han også?

Eg har sjekka ein hjå legen, og han sa at eg ikkje måtte ta eller klemme på han, då vart han berre meir irritert. Eg skulle la han vere i fred i to-tre månadar, og så sjekke om han var mindre eller større.

Det er jo ein moglegheit, om ikkje anna. Håpar du finn ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også av og til sånne. Pleier å forsvinne med noen dagers skylling med Corsodyl. Vet ikke helt hva det er jeg heller, vondt og irriterende når de først er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner om en hoven lymfekjertel ja!

Lymfekjertlene har til oppgave å bekjempe bakterier og sykdommer i kroppen og arbeider heftigere når det er noe i veien med kroppen vår.

Jeg får alltid en slik "kul" utenpå nedre del av kjeven dersom jeg har ondt i halsen eller munnsår.

Ofte varer de lenger enn halsbetennelse eller munnsåret, men de går bort (blir mindre) etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...