Gå til innhold

Hva betyr gjenboere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva betyr det når det i en boligannonse står "ingen gjenboere"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det gøy med å overbevise folk at det betød "ingen spøkelser" :)

Men det betyr at ingen har fritt innsyn til boligen hvis jeg ikke tar helt feil.

Skrevet (endret)

Men det betyr at ingen har fritt innsyn til boligen hvis jeg ikke tar helt feil.

*flirer*

Når jeg var yngre og litt mer ny med å bo alene, trodde jeg det dreide seg om at det ikke var noen som hadde bodd der flere ganger... altså, ingen som hadde bodd der "gjen"tatte ganger... *rødmer lett*

og skjønte aldri helt hvorfor det var noe som nevntes i så mange annonser.... hva spilte det for rolle liksom, og sånn sett, ville det jo vært pluss med gjenboere, da det betød at folk trivdes så godt at de flyttet tilbake gang på gang.. *flirer enda litt mer*

og nei, du tar ikke helt feil. Ingen gjenboere betyr at det ikke er noen som ser rett inn i leiligheten. :)

Endret av aline
Skrevet

Det har jeg og blitt fortalt, og jeg trodde det egentlig litt enda :fnise:

Skrevet
*flirer*

Når jeg var yngre og litt mer ny med å bo alene, trodde jeg det dreide seg om at det ikke var noen som hadde bodd der flere ganger... altså, ingen som hadde bodd der "gjen"tatte ganger... *rødmer lett*

og skjønte aldri helt hvorfor det var noe som nevntes i så mange annonser.... hva spilte det for rolle liksom, og sånn sett, ville det jo vært pluss med gjenboere, da det betød at folk trivdes så godt at de flyttet tilbake gang på gang.. *flirer enda litt mer*

og nei, du tar ikke helt feil. Ingen gjenboere betyr at det ikke er noen som ser rett inn i leiligheten. :)

Takk for svar.

Da jeg var liten trodde jeg det samme som deg, men etterhvert som jeg ble eldre skjønte jeg at det måtte bety noe annet, men skjønte ikke hva. :fnise:

Skrevet
Ifølge ordboken betyr gjenboer: "nabo som en bor rett overfor".

(Har altså ikke noe med eller uten innsyn å gjøre).

var egentlig det jeg prøvde å si også, men ser at det ble skrevet feil. :)

Gjest Gjest_aina_*
Skrevet

Trodde også det hadde noe med spøkelser å gjøre. Noen som "gikk igjen".

:)

Gjest Gjest_line_*
Skrevet

Jeg kan bidra til misforståelsene jeg også... Første gang jeg kom over det uttrykket trodde jeg det betydde at det ikke skulle bo noen igjen i leiligheten etter at den var solgt. :fnise:

Skrevet

Det er en omskrivning for at man kan ha sex på stuebordet uten at naboene ser det.

Gjest Eurodice
Skrevet
Det er en omskrivning for at man kan ha sex på stuebordet uten at naboene ser det.

Det må da være både ubehagelig og tidkrevende å ha sex på stuebordet, er gjerne en del ting som må ryddes vekk først :ler2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...