Gå til innhold

Jeg er absolutt helt tom for idèer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger forslag til klubbmat!

Vi blir fem stykker, jeg har vurdert pai, men jeg har bare en paiform og er redd en pai blir litt lite? Tenkte litt på å drøye paien med salat med pasta og kylling i, men kom til at det kanskje blir litt teit?

Jeg vil ikke lage;

rundstykker med pålegg (fikk vi sist hos annen venninne)

ost & kjeks (hadde jeg sist de var her)

full middag (en vanlig torsdag, antar at de fleste har spist noe enkelt etter jobb)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir kanskje litt lite med én pai, men du kan kanskje lage flere dagen i forveien og ta ut av formen? De kan sikkert varmes opp på plate i ovnen likevel :) Og det er slett ikke dumt å servere salat ved siden av paien, gjør ikke noe om det er mer mettende salat heller etter min mening.

Skrevet

Pai er jo veldig godt da! Med salat ved siden av!

Ellers kan du lage wraps - tenker da ikke som taco - men en litt mer "voksen" variant: Sette frem en blandet grønn salat, litt rømmedressing av noe slag, stekt kylling eller varmrøkt laks o.l, en god ost og litt tomatskiver osv.. Da kan folk plukke og mikse selv. Alt kan være kaldt - og ikke veldig mye jobb å gjøre i stand. Alternativt kan du lage en "norsk" variant med spekemat og sånne firkantede lefser.

Kyllingsalat er alltid godt - med rundstykker til - eller pizzasnurrer med salat til.

Lasagne? Kanskje en vegetarutgave? Med salat til?

Nachos?

Reker med loff og majones?

Foccacia med salat til?

Skrevet (endret)

Quesedillas med rømme, salsa og guacamole. Del de opp og server på fat.

Endret av venus_
Skrevet

Hvis du har en vanlig springform til kaker går det fint å lage en ekstra pai i den.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd denne retten selv, men synes den høres god ut. Så er jo jeg svak for kylling også da :gjeiper:.

Pelau for de sultne

- seks kyllinglår (man kan også bruke annet kjøtt)

- 5 dl ris

- ca 3 dl vann

- 1 dl kokoskrem

- en stor blokk brun saus med løksmak

- 2 spiseskjeer smør

- 2 teskjeer brunt sukker

- 3 teskjeer piffi

- 1 teskje karry

- en halv teskje ingefær

- en halv teskje timian

- eventuelt en klunk Angostura (karibisk bittert brennevin)

- eventuelt grønnsaker og/eller erter

Gni krydderet inn i kjøttet og brun det i smøret og det brune sukkeret. Tilsett vann og la det koke opp. Løs opp brun sausblokken i litt varmt vann og tilsett dette i retten sammen med kokoskremen og risen. La retten putre på svar varme cirka 20 minutter. Ha i eventuelle grønnsaker etter hvert, avhengig av hvor lang koketid de behøver. Ta opp kjøttet og la det hvile, mens du lar sausen koke helt inn i risen. Tilset ekstra vann etter hvert hvis nødvendig.

Serveres med grønn salat.

Om ikke denne retten virker fristende er det jo bare til å google til du finner noe passende!

Skrevet

Nå ble jeg sulten her! :ler:

Her har jeg jo strålende tips til mange venninnekvelder fremover!

Hvis du har en vanlig springform til kaker går det fint å lage en ekstra pai i den.

Ikke dumt!

Har lurt litt på om jeg rett og slett skal kjøpe meg en paiform til, kjekt å kunne lage slik mat til mange uansett.

Tusen takk for tips, kom gjerne med mer!

Gjest frk anonym
Skrevet

Hva med å lage 2 supper, så kan folk velge eller ta litt fra begge, samt brød til?

Varme pitabrød og ha div pålegg?

Ferdig pizzer med masse ekstra topping?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...