Gjest 4barnsmor Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Ganske sensitivt tema føler jeg, men jeg lurer på om det er noen som har fått gjennomført dette? Jeg er for vid nedentil, og det plager meg virkelig. Jeg kvier meg for ha sex, for det er så lite "motstand". Det er flere stillinger jeg knapt kjenner han inni meg :-( Vi tyr til andre ting som analsex og oralsex istedet. Men jeg vil så gjerne kjenne han inni meg, og han meg. Hadde håpet at det skulle bedre seg ved hjelp av knipeøvelser, men nå 2,5 år etter fødselen kaster jeg inn håndkle. Det hjelper ikke. Jeg har også prøvd slike kuler uten nytte. De bare sklir ut igjen :-( Jeg har også problemer med inkontinens ved hopping og løping... Jeg vurderer å ringe fastlegen min, men er redd for å møte motstand. Redd for å få avslag på forespørselen. Har lest og vet det er et relativt greit inngrep og få strammet opp vagina innvendig. Noen som har vært gjennom dette og fått dekket operasjon.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Hei. Jeg har ikke hatt dette problemet selv, men hadde jeg hatt det så hadde jeg tatt opr med engang. du sier at du er vid nedentil, er det noe du sier, eller mener også partneren din det? Når du knipper, kjenner du etter om du bruker riktig muskler? Kjenn med to fingre inni kjeden. De fleste leger vil vel forstå prob, be bare om henvisning til gynekolog, evt sykehus om du kan gå utenom gyn. Og det er da flere som har hatt dette prob, så går så bra så.
gullet76 Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 (endret) ... feil sted... Endret 10. november 2008 av gullet76
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Du har muligens ikke trent knipemuskulaturen helt riktig. Det sier jeg fordi du uttaler at du har problemer med inkontinens, noe som typer på svak muskulatur i underlivet. Det finnes fysioterapeuter som er spesialister på inkontinens-plager og som du burde få en henvisning til. De kan ganske sikkert hjelpe deg med å trene opp muskulaturen riktig, de vil vise deg spesialøvelser som du garantert ikke har trent på hjemme med dine knipeøvelser. Vil tro dette er å foretrekke fremfor en operasjon. Det finnes hjelp å få, og jeg kan nesten love deg at du kommer til å bli stram og fin igjen.
Gjest 4barnsmor Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Jeg har tidligere blitt operert for livmorfremfall, og i den forbindelse sjekket de om jeg kniper riktig. Og det gjør jeg. Jeg kan de såkalte spesialøvelsene. Jeg var gjennom dette før jeg ble operert for et par år siden. Jeg vet musklaturen er svak i underlivet. Men kniping eller treningskuler hjelper ikke.Jeg klarer ikke holde kulen på plass oppi vagina uten vekter i den engang.. De konstaterte også at jeg var vid, men siden det ikke var noe problem for meg der og da så gjorde de ikke noe med det. Men det er et problem. Partneren min merker det også. Jo mer opphisset/våt jeg blir, jo mindre "motstand" er det for han. Så ille at han mister ereksjonen pga det, fordi han føler at han ikke fyller meg... :-( Takk for svar.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Du må trene core-muskulaturen, det er det eneste som hjelper. Prøv det i minst seks måneder fremover. Den muskulturen må du trene på uansett, selv om du tar en operasjon eller ikke. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Hvis å trene denne musklaturen er det eneste som hjelper. Hvorfor tilbys denne operasjonen da? Det må jo være i de tilfeller at trening av musklene faktisk ikke fungerer... Når knipeøvelsene ikke har hjulpet noe på 2 år, så tviler jeg på at de hjelper hvis det trenes i 6 mnd til.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Hei! Jeg blir mildt sagt provosert av de som skriver at du ikke har gjort øvelsene dine ordentlig, og at dette kan fikse problemet for deg.. DET ER TULL!! Jeg hadde selv dette problemet. Og falt for "propagandan" at det bare er å knipe enda mer. Misforstå meg ikke, dette ER sant - at alle må starte med det. Det har sin hensikt for alle! MEN, som i mitt tilfelle fikk jeg endelig bekreftet fra overlegen ved et sykehus at om jeg hadde knipt i aldri så mange år til - så ville jeg IKKE blitt bedre. Jeg måtte ikke sy etter fødselen, men det som hadde skjedd var at musklene var rivd fra hverandre og ikke all verdens kniping ville fått de sammens igjen.. jeg fikk dermed dekket inngrepet på sykehuset :-D og dette er virkelig det beste som har skjedd meg... Jeg har fått et nytt liv, og er "nesten" for trang:) Det er en enorm bør som er løftet fra mine skuldre. Jeg kan bare anbefale deg å be om henvisning til gynekologisk avd. og ikke gi deg før du finner noen som tar deg på alvor! Han jeg var hos sa at jeg var ikke veldig skadet, men han kunne veldig godt forstå at jeg i slutten av tyvetårene var for ung for å ikke ha noe glede av sex. LYKKE TIL:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå