Gå til innhold

Begynne å planlegge for alvor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det egentlig legitimt å begynne planleggingen for alvor?

Jeg mener,

flere av oss her inne har jo vært godt igang en stund.

Men hvor lang tid beregner gjennomsnittsbruden seg

når hun skal planlegge?

Jeg har drøye elleve måneder igjen......

Nærmere bestemt 49 + 6......

Hva står på programmet for dere andre 2004 brudene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Programmet vårt før vi tar sommerferie er: Finne og bestille selskapslokale og fotograf. Kanskje også brudesuite, men det skal min kjære ta seg av. (Tildelte han oppgaver som å ordne hotell og brudebukett)

Jo, også skal jeg bestille kjole også før vi drar, eventuelt med en gang vi kommer hjem.

Klem fra Kosepia

Skrevet

I boka "bryllup" som Gry(red) har skrevet står følgende om planleggingen:

Et bryllup er ofte et stort arrangement som krever mye planlegging. Selv om man kan planlegge et bryllup på relativt kort tid, lønner det seg å være tidlig ute, spesiellt om dere ønsker å vies i sommerhalvåret. fra gammelt av var det vanlig at man skulle gifte seg innen ett år etter at forlovelse var inngått, og faktisk kan det være greit å ha minst et år på seg i forhold til det praktiske som skal ordnes...

Så jeg vil nok tro at det er lov å begynne planleggingen for allvor når det er under ett år igjen, ja!

Selv vet jeg ikke helt hva som blir gjort nå før "1-år-igjen-dagen".

Jeg vil HÅPe at Bananmannen går med på å fortelle det til foreldre, slekt og venner snart (i sommer)

Kanksje kommer vi så langt som å bestille kirke og lokale.

Når "1-år-igjen-datoen" nærmer seg vil jeg også ha spurt forlover, og haplaner om å kikke på kjole (satser på høst/vinter-salget)

*kjempeklem*

Skrevet

Tja, tror det kommer litt ann på bryllupet.

Feirer du dagen langt vekk fra bosted, vil det absolutt være praktisk å starte tidlig. Bor du nærme kommer det vil litt an på hvor du bor, noen steder må man være tidlig ute for å få lokale/kirke andre steder ikke så tidlig.

Uansett synes jeg det er helt legitimt å starte planleggingen når det er ca 1 år igjen, skulle bare ønske sambo og mine foreldre var av samme mening :hoho:

Skal feire over 50 mil fra her vi bor, så det hadde vært fint å få gjort mest mulig hver gang vi var bortover.. :roll:

Planen fo i sommer er uansett å skaffe et lokale.

Å få tak i en dommer har vi lagt litt på is nå i sommer, så får vi jobbe med det utover høsten og vinteren. Datoen for festen er uansett satt, så får vi se om bryllupsdagen blir den samme :wink:

Skrevet

Jeg er såpass godt igang at jeg ikke har noe hastverk med noenting....

Men det neste som står på programmet er å få bestemt ferdig layout`en på trykksakene siden vi skal sende ut forhåndsinvitasjoner i september. Det er faktisk bare tre måneder til, og sommeren flyr som kjent veeeldig fort avsted......

Ellers er det faktisk ingenting som må gjøres før nærmere jul, med unntak av å hente kjolen min som kommer 10.august.............

Skrevet

Vi er nå blitt ferdige med forhånds invitasjonene. De ble vi ferdige med fredag, så nå har vi printet dem ut. Så skal vi bare få sendt dem avsted.

Vi regner med å sende dem ut iløpet av kort tid. Slik at alle gjestene som skal med her fra Danmark, har god tid til å planlegge. De norske gjestene får en annen versjon av forhånds inbydelesen, da det skal være en annen ordlyd i den inbydelsen, og den er ikke ferdig enno. Vi regner med at den blir sendt ut senere, da de ikke trenger like lang tid på å planlegge reise o.l

Jeg har ellers fått en gammel korpskammerat til å hjelpe med med å finne musikere til kirka. Da jeg gjerne vil ha bruremarsj av Jan Magne Førde. Og det sa han ikke skulle være noe problem :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Blir forrvirra jeg.... :o

Er det normalt å sende ut forhåndsinvitasjoner?? :-?

Skrevet

Forhåndsinvitasjoner? Det var nytt for meg også... Fortell oss uvitende!!

Skrevet

...nei det er ikke vanlig,

det er en amerikansk skikk som dere kan lese mer om på

www.weddingchannel.com

• 3 uker senere...
Skrevet

Har ikke tenkt å skrive forhåndsinvitasjoner, men gir muntlig beskjed til alle så fort som mulig sånn at de kan sette av datoen...

• 4 uker senere...
Skrevet
Har ikke tenkt å skrive forhåndsinvitasjoner' date=' men gir muntlig beskjed til alle så fort som mulig sånn at de kan sette av datoen...[/quote']

*ler* jeg tenker her i mitt stille sinn at jeg har faktisk kanskje begynt i HELT feil ende!! Dvs, spurt forlover (min da) - - funnet ut hvordan a la type kjole jeg vil ha....sjekka pris for brudebukett - that's about it!!

Men invitasjonene ja...men si meg - - (tror jeg må nilese den lista "how to get married" litt jeg) hvor lang tid i forveien sender dere ut invitasjoner??

For 3 år siden var jeg i bryllup i Sandefjord (jeg bor da i Tromsø) og vi fikk de invitasjonene i januar - bryllupet sto i juni. Og 6 mndr i forveien er jo PLENTY med tid da!! Siden vi har i mai....mmm...tenkte jeg at kanskje januar ja er en grei måned å sende ut invitasjoner...???

Scorpina

..må begynne i rett ende ja...

Skrevet

Men invitasjonene ja...men si meg - - (tror jeg må nilese den lista "how to get married" litt jeg) hvor lang tid i forveien sender dere ut invitasjoner??

For 3 år siden var jeg i bryllup i Sandefjord (jeg bor da i Tromsø) og vi fikk de invitasjonene i januar - bryllupet sto i juni. Og 6 mndr i forveien er jo PLENTY med tid da!! Siden vi har i mai....mmm...tenkte jeg at kanskje januar ja er en grei måned å sende ut invitasjoner...???

Scorpina

..må begynne i rett ende ja...

Januar er passe tid å sende ut for et mai bryllup. Da forsvinner ikke invitasjonen blant julkortene, og de har 4 mnd å svare på. Selv ville jeg nok sendt i februar, da blir det 3 mnd i forveien. Svarfristen er jo som regel ca 1mnd i forveien, og familien min er noen rote hoder, vil jo ikke at den skal komme så tidlig at de roter den bort før svarfristen..

Skrevet

Enig med Vimsevips. Regner med vi sender dem i månedsskiftet april-mai eller der omkring jeg (så kan vi bruke påskeferien på å lage dem...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...