Gå til innhold

bordplassering i vanskelig situasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg og min sammboer skal gifte oss til våren. Men vi har et problem, min samboer har en far som er den som har vært der for han hele livet, og en biologisk far som han ikke har hatt noe kontakt med pga vanskelige forhold mellom moren hans og bib faren. Bib faren er ikke noe god mann og jeg skulle helst latt være å innvitere han men vi kom fra til at vi måtte vel det siden foreldrene og søsknene hans blir innvitert. Må nesten nevne at bibfarens sine søsken og foreldre alltid har i livet til min samboer i motsetning til bibfar.

Problemet er, hvor skal vi plassere han på bordet?? Min samboers mor og mann vil nok helst ikke se han engang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Vanskelig situasjon, men har vært i et bryllup med lignende opplegg.. Der droppet de hestesko. På enden hadde de et brod på tvers hvor brudepar og forlovere satt (kun på èn side av bordet) , også satt resten av gjestene på småbord. Disse bordene var i motsatt retning, slik at alle kunne se fram mot brudebordet.. Gjør man det slik kan dere sette hans mor hennes mann på nærmeste bord, og biologisk far og noen av han nærmeste på et bord litt lengre unna..

Skrevet

Jeg hadde seriøst vurdert å ikke invitere han. Kan jo likevel invitere resten av slekten som har vært der for samboeren din.

Ang. plassering på bord, så ikke ha dårlig samvittighet for å ikke gi han noe hedersplass, ihvertfall! Det er forbeholdt de "nærme".

Skrevet

Dersom dere skal ha hestesko eller et annen mer tradisjonelt bordoppsett, ville jeg plassert faren som har stilt opp sammen med din samboers mor og bio-pappaen et eller annet langt sted nedpå bordet sammen med litt perifere venner eller familie fra hans side som tåler ham.

Skrevet

Han er en ekkel type rett og slett. Ikke lyst til å innvitere han, kall meg gjerne dum snill men selv om han ikke er noen flott person ville jeg fått dårlig samvittighet hvis han ikke fikk komme. Men føler for min samboers mor. Små bord er gjerne en god ide men jeg vil ha min mor og far ved min side. Uff blir så stresset, er alltid noe.

Skrevet

"min samboer har en far som er den som har vært der for han hele livet" - han kan sitte ved siden av deg og samboeren din.

"og en biologisk far som han ikke har hatt noe kontakt med" - spør samboeren din om how does he feel about him.

Hvis det var min biologisk far og jeg var samboeren din, jeg skulle invitere ham og plassere ham somewhere på bordet. Ikke ved siden av oss. Det er samboeren din som bestemmer, ikke mora hans eller de andre slektnigene.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hvem du tenker mest på her (ikke ment som kritikk). Dere skal selvsagt gjøre det som føles mest naturlig og hyggelig for dere. Hvis du er som meg, og jeg er sikker på at jeg ville ha fått dårlig samvittighet om han ikke ble bedt, men samtidig sitter med en dårlig følelse av at svigerforeldrene dine helst vil slippe ham, så ville jeg faktisk tatt det opp med svigerforeldrene mine, og spurt om hjelp til å arrangere bordsetningen så det funker for alle.

Om de så har noe å gjøre med ham den kvelden, så vet de at du/dere forsøkte å gjøre det på best mulig måte og at dere er klar over hvordan de føler det, og da tror jeg det blir mye lettere for dem. Samtidig som jeg tror at de kommer til å hjelpe til, når de vet hvor viktig dagen er for dere. :)

Jeg tror jeg uansett kommer til å ta en prat med mine foreldre (som forøvrig også er skilt), og svigers om bordlista, men vi får se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...