Gå til innhold

Laktoseintoleranse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det lurer jeg altså på...

Jeg har fått en type medisiner som inneholder laktose, og jeg reagerer veldig på laktose. Ikke utslag på prøver, men det er nå der.

Mine symptomer er diare, rett og slett.

Men disse medisinene inntok jeg igår kveld, 1 tablett rundt midnatt, begynner å virke etter ca. 1,5 time. Halveringstiden på medisinen er 13 timer.

Men har gått greit, først nå kl 15.00 begynte magen og krangle?

Tilfeldig eller er det laktosen i medisinen, skulle ikke tro det var så mye.... men men...

Tidligere har jeg reagert rimelig umiddelbart, etter 30-60 min

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg har også laktoseintoleranse, men har heldige perioder. Spiser grøt nå faktisk!

For min del blir jeg dårlig om jeg er i bevegelse etter å ha spist noe med laktose, være seg melk, kjeks eller tabletter med laktose i (som feks p-piller).

Kan jo være det? Spurte legen min, han visste ikke helt men kanskje kroppen ikke klarte å bryte ned laktosen og energi samtidig slik at det var viktig at jeg slappet av en time eller to etter å ha fått det i meg.

Merket også at det ble verre om jeg spiste sukkerfrie pastiller, akkurat som søtstoffene reagerte med laktosen.

Ettersom du har sovet så lenge kan det være du har fått i deg noe om morgenen som reagerer med laktosen. Synes du skal spørre legen din, kanskje han vet mer enn min:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...