Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Det skal så lite til før jeg blir sliten om dagen. Jeg sliiter med mye svimmelhet som er skikkelig ubehagelig. Svimmehet har kommet og gått i et par år nå. Legen mente det bare kunne komme av anstrengte skuldre og stress, men jeg er litt redd det kan være andre ting. Hva kan svimmelhet komme av?
Avalon Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 At du er sliten og er svimmel kan komme av jernmangel. Du får jerntabletter på apoteket. Du kan også sjekke om du mangler jern hos legen.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 At du er sliten og er svimmel kan komme av jernmangel. Du får jerntabletter på apoteket. Du kan også sjekke om du mangler jern hos legen. Svimmelhet kommer ikke av jernmangel! Den kommer av lav blodprosent/HB, som igjen kan komme av lite jern. Jeg har selv ekstremt lavt jerninnhold, men er på ingen måte svimmel av den grunn. Legen min ser heller ikke noe grunn til å sette meg på jerntabeletter da HB'en er normal og jeg ellers er uforskammet frisk. Det skal så lite til før jeg blir sliten om dagen. Jeg sliiter med mye svimmelhet som er skikkelig ubehagelig. Svimmehet har kommet og gått i et par år nå. Legen mente det bare kunne komme av anstrengte skuldre og stress, men jeg er litt redd det kan være andre ting. Blir selv litt svimmel om dagen, og er sliten. Tror nok ganske sikkert det kommer fra nakken. Jeg har en skade i nakken, som kommer tilbake med gjevne mellomrom. Nå er det ganske stivt i underliggende muskler. Jeg merker dette pga smerter i nakken, og i hodet. Går til behandlign og han sa at det ikke er unormalt å bli svimmel når nakkemusklene blir så låste.
Pjukset Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Det kan være ufattelig mange årsaker til svimmelhet! Første pri er å ta en helsjekk hos legen. Hvis alt er OK her og du fortsatt sliter med svimmelhet, så ville jeg prøvd akupunktur/homeopat etc. Pass også på at du spiser riktig og nok mat. Hvis du spiser uregelmessig og mye ferdigbehandlet mat så kan det være nok til å skape ubalanse.
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Takk for svar. Kiropraktoren min tidligere har også sagt at jeg har noe øverst i nakken jeg kan bli svimmel av, kommer jeg på når jeg leser innleggene deres. Er vel ikke flinkest med maten heller.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 Har du sjekket deg for kyssesyka? Da jeg hadde kyssesyka startet det med at jeg ble veldig ofte svimmel og slapp. Jeg fikk tips fra en venn om at det kunne være kyssesyka så jeg gikk til legen. Han mente at det mest sannsynlig ikke var det fordi jeg ikke hadde hvitt belegg på tunga (noe som mange får), men jeg krevde å ta en test allikevel. Han var passe flau når han kom med beskjeden om at testen var positiv Ville testet meg hvis jeg var deg. Leger kan ta feil!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå