Gå til innhold

Thailand


Papaya84

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i Thailand? Har lyst og reise dit, men har lyst og reise et sted hvor ikke prostitusjon og "norsk mann på 70 har fått seg ny kjæreste på 17" er hoved-tema...

Kan tenke meg et lite og rolig sted, ikke så mye party, men god mat, fine strender og rolig atmosfære... tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ko Lanta, Ko Ngai, Ko Lipe, Ko Kradang, Ko Mook, Ko Jum feks.... :)

Hvor kan jeg finne reiser til disse stedene? Finner jeg pakke reiser hit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg mener dette med sex-turisme er overdrevet når det gjelder Thailand. Ja, det er en del prostitusjon i Thailand men selv på plasser som Phuket så spørs det helt hvor en går og en kan lett finne plasser som ikke er fullt så preget av party, redlight bars osv. Jeg var på Krabi (Ao Nang) for noen år siden og denne plassen var mye roligere enn f.eks. Phuket (Patong beach vel å merke) og Samui (Chaweng). Ta fly til Bangkok og utforsk byen i noen dager så kan du dra videre til den plassen(e) som du bestemmer deg for. Her er mitt reisebrev fra ifjor: http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg finne reiser til disse stedene? Finner jeg pakke reiser hit? :)

Ale disse er forholdsvis små øyer, hvor det neppe går charterturer. Men å reise fra det ene stedet til det andre i Thailand er veldig greit. Det er nok å kjøpe billett til Bangkok, og så reise videre derfra - med buss eller tog. Eventuelt leid sjåfør. Skal man langt, vil det jo selvfølgelig være best med fly :-)

Jeg ville anbefalt en tur til Ayuthaya, den gamle hovedstaden i Thailand. Der er det veldig koselig. Dette er for øvrig et greit utgangssted til å få tatt dagsturer til broen over Kwai og tigertempelet som stadig blir vist frem på Discovery. Ville også fått med meg Kongens ferigepalass aom ligger i Bang Pao eller noe sånt. Der får man gå inn og se seg om, og der er det flott.

De fleste steder i Thailand ser man Europeere med "feriekjærester", men det meste av det man ser er unge nordboere med unge Thaijenter. For min del var det ikke støtende i det hele tatt. Ikke lignet det prostitusjon heller, selv om jeg er klar over at jentene var på søken etter et bedre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...