Gå til innhold

vielse der bruden kommer fra?


'Lilly'

Anbefalte innlegg

Gifter dere dere i kirken hvor bruden kommer fra, brudgommen kommer fra, eller en helt annen plass?

Jeg skal gifte meg på min hjemplass. Det er liksom tradisjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Gifter oss på hans hjemsted fordi jeg flyttet fra mitt for 10 år siden. Mine foreldre og søstre har også flyttet derifra - føler derfor ikke at tilknytningen er så stor. Min kommende manns hjemsted er bare en time fra der hvor vi bor, og jeg trives kjempegodt på det stedet. Mine foreldre bor ca 5 timer fra oss, så dette er nesten litt reserveforedrene mine. I tillegg er omgivelsene for et bryllup der oppe helt perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Vi gifter oss i den kirken som jeg er døpt og konfirmert og som min far er gravlagt i. Grunnen til dette er at vi bor i nærheten. Min samboer er fra nord-Norge, så det ville være litt upraktisk å arrangere en vielse der. Derfor var det naturlig å gifte oss her på østlandet, og da denne kirken ikke ligger så langt unna valgte vi den. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss på mitt hjemsted. Vi skal ha utendørs borgerlig vielse. Stedet valgte vi på grunn av lokalet der vi skal ha middag, har så mange gode minner fra det stedet! Og så er det jo en hyggelig tradisjon også, er det ikke?

icon_smile.gif 23. august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde blitt litt styr å ha det der jeg kommer fra, siden det er litt langt fra der jeg bor nå. Han har ikke noen spesiell tilknytting til kirka han er døpt og konfirmert i, derfor bestemte vi oss for å gifte oss i kirka på vårt felles nye hjemsted. Der er veslegutten vår døpt også, så vi begynner å føle at vi hører til i den kirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi gifter oss i den Kirken jeg tilhører og som jeg alltid har tilhørt. Var aldri noe problem da han ikke er noe aktiv innenfor sitt Kirkesamfunn mens jeg står sterkt innenfor mitt igjen.

5 dager igjen og vi glær oss.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal gifte oss i kirken hvor jeg er døpt og konfirmert. Så skal vi ha festen ved der han kommer fra og hvor vi bor. Heldigvis er det bare en halvtimes kjøring i mellom!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Vi gifter oss i "min" kirke.Siden hans familie da må reise for å komme til bryllupet,har vi avtalt at de legger i mindre penger enn hva mine foreldre gjør. Når vii oktober døper vårt første barn,velger vi å gjøre det på hans hjemsted.

Litt balanse må det jo være icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss på hans hjemsted. Flere grunner til det egentlig, det er nærmere der vi bor nå, større sjanse for pent vær, flere valgmuligheter i lokaler, fotografer m.m. Dessuten har jeg "mistet" litt tilknytningen til hjemstedet mitt, sånn bortsett fra at jeg fortsatt har familie der. Var faktisk i tvil tidligere, men etter at faren min døde ønsket jeg ikke lengre å ha bryllupet på mitt hjemsted. Er ikke overbegeistret for mange av tradisjonene der heller.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken

Vi gifter oss på hans hjemsted. Dette er langt unna der jeg kommer fra (og der vi bor), siden det er på Sunnmøre og vi bor i Oslo. Men vi gjør dette fordi jeg ikke har noen tilknytning til noen kirke her hvor vi bor - og vi synes begge to at det er mye koseligere der oppe icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss fra mitt hjemsted og i kirken jeg er døpt og konfirmert, og der hele slekta mi føler tilhørighet (bla er beste-, olde- og tippoldeforeldre gravlagt her).

Nå hadde det ikke vært noe probel å gifte seg i "hans" kirke for den ligger bare 10 min med bil unna, men da vi skal flytte dit til sommeren, følger vi tradisjonen og gifter oss i "min" kirke. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er norsk og han er dansk.

Sidan me då traff kvarandre, kom saman, flytta saman og forlova oss i Noreg, foreslo eg at me skulle gifta oss i Danmark, for å få litt meir "likevekt".

Eg har alltid forestilt meg at eg skulle gifta meg i heimstadkyrkja mi, men eg hadde ingen problem med å ombestemma meg når eg hadde funne "mannen", og synest det viktigaste var å bli gift med han, og mindre viktig kvar det skjedde.

Når me likevel ikkje bur på min heimstad, er det ikkje så sensasjonelt.

Trur også det vert spennande for familien min å prøva noko "nytt".

Klem

_________________

icon_wink.gif Mailin

¤~ 12.juli 2003 er dagen!! ~¤1212[ Dette Innlegg er endret av: Mailin den 2002-04-15 13:16 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...