Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Hjemme hos oss er det alltid jeg som vasker klær. Det synes jeg er helt ok, liker å ha kontroll over klesvasken... Han støvsuger og vasker alltid gulvene i alle rom unntatt badet èn gang i uken, litt oftere når det trengs... Han synes det er veldig greit å ha en fast ukedag å ta "storsjauen" på, og det går fint for han å passer på å holde det ved like. Men han ser ikke rot. Jeg liker å ha salongbordet fritt for annet enn duk, fruktfat og lysestaker... Mens han ikke "ser" at mange fjernkontroller, dvder, spill og aviser skaper kaos på bordet. Så det er mest mitt område å holde orden på. Det er også badet og soverommet.. Mens han holder orden på kjøkkenet, der er jeg en stor rotekopp! Begge lager mat og tar oppvasken. Hver gang han støvsuger inni bilene våre, rydder jeg i ytterboden og kottene våre.
hufsa! Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Heia,her gjør jeg så å si alt men liker å gjøre det på min måte,he he.Det han gjør er utvendig bilvask,tar ut av oppvaskmaskinen innimellom.søppla innimellom og handler av og til.Ellers har han det godt i godstolen ;-))
Umuriel Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Han rydder, jeg tørker støv, vasker gulv og klær. Begge lager mat. Han har hovedansvar for stue og kjøkken, jeg for badet.
Gjest Gjest_celine_* Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Han: vaske klær og få dem på plass. sengetøyskift, vaske bad, middag helg, boss, bil, peis. tar ut av oppvaskemaskinen Jeg: vasker golv utenom bad, tørker støv og rydder, middag hverdag, kjøkken Handler gjør vi ilag.
Gjest *Ulla* Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Vi har ikke så mye fast, men jeg tar bestandig klesvasken, både legge inn, henge opp og brette sammen, for det liker jeg å gjøre. Han vasker badekaret, jeg vasker do og servanten. Alt annet bytter vi på. Men som regel er det han som støvsuger, og som regel er det jeg som tømmer oppvaskmaskinen, tørker støv og lager middag. Og jeg smårydder nok en del mer enn han. Men sånn jevnt over tror jeg vi ligger ganske likt. Han tar seg av alt med bil og ute.
Gjest Asti Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 (endret) Endret 14. desember 2009 av Asti
Gjest L_C Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Han: Lager mat og tar oppvasken Jeg: Vasker klær, Vasker alle gulv, tørker støv i alle rom, støvsuger, bretter klær og legger de på plass, skifter på senga. Det var litt av en kamp for å få han til å overta noe som helst. Matlaging tror jeg han synes er litt koselig. Dessuten kan jeg gå tur med hundene mens han lager maten. Da slipper jeg stress med å lage mat rett etter jobb, spise middag, og så gå tur når jeg er mett.
Alvira Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Vi fordeler det slik: Urettferdig! Han: Bilen, Vasker litt klær, Lager mat noen ganger i måneden. (I helgene lager han kaffe latte, mens jeg lager frokost, og ja det regner han som husarbeid..) Meg: Rydding og vaskiing av bad, soverom, stue, gang, kjøkken, resten av klesvasken og middagene, støvsuging, støvtørking osv. Hvis noen har tips til hvordan jeg skal få han til å forstå at han må hjelpe til mer (uten at jeg må ta den fryktede "husarbeidsmonologen min" igjen,) så blir jeg veldig happy!
mia83 Skrevet 11. november 2008 #9 Skrevet 11. november 2008 (endret) Han gjør alt ute, bortsett fra at jeg hjelper han litt på våren med planting, luking osv, og løvet om høsten. Jeg gjør det meste inne, men han hjelper til når jeg ber han om det, pluss at han gjøre litt i helgene. I helgene lager vi alltid maten sammen. Fordelingen er blitt slik fordi han jobber 150% og jeg jobber 50% (med litt ekstravakter). Jeg synes det er helt greit. Akkurat nå driver vi og bygger på huset, og jeg er sjeleglad fordi han tar den jobben!! Edit: Og han gjør det nødvendige når jeg har kveldsvakt, lager mat, setter på oppvaskmaskina osv Endret 11. november 2008 av mia83
Gjest Ingeniøren Skrevet 11. november 2008 #10 Skrevet 11. november 2008 Mens han ikke "ser" at mange fjernkontroller, dvder, spill og aviser skaper kaos på bordet. Dette er litt på siden, men disse fjernkontrollene kan du gjøre noe med. Gå til Hifiklubben og kjøp en skikkelig programerbar fjernkontroll til jul. Da holder det å ha en fjernkontroll, den ser penere ut enn de billige sakene som følger med og den er enkel og god i bruk. Å ha det ryddig handler ikke bare om å rydde!
Umuriel Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Dette er litt på siden, men disse fjernkontrollene kan du gjøre noe med. Gå til Hifiklubben og kjøp en skikkelig programerbar fjernkontroll til jul. Da holder det å ha en fjernkontroll, den ser penere ut enn de billige sakene som følger med og den er enkel og god i bruk. Å ha det ryddig handler ikke bare om å rydde! En sånn har vi, og kunne dermed kvitte oss med fem fjernkontroller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå