Gjest Elastica Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Stilling ledig på Elkjøp: Vi fortsetter kundeforvisningen, og skal styrke arbeidsstokken med en servicemedarbeider. Kvalifikasjoner/krav: Fullstendig blottet for interesse for våre produkter. Total mangel på glimt i øyet, og dårlig humør. Du må helst bli uspiselig dersom det er hektiske perioder. Være uten initiativ og uhøflig. Mislike å jobbe med mennesker. Datakunnskaper er overhodet ikke nødvendig - det bare fører til at man yter service, hvilket vi ikke ønsker. Under 18 år ingen hindring. Jo yngre og mer tiltaksløs, jo bedre. Å jobbe i Elkjøp betyr at du kommer inn i et stort europeisk handelsforetak hvor det konstant skjer endringer som åpner muligheter for de rette menneskene. Har du de rette personlige egenskapene, og vil være med på å forverre vårt konsept som er utviklet gjennom 41 år, kan du nå langt hos oss. Vi vektlegger ikke opplæring. Som ansatt i Elkjøp får du minimal lønn, dårlige karrieremuligheter, gunstige personalkjøpsordninger (noen må vi selge til etterhvert som vi mister kundene våre), meget gode forsikringsavtaler (vi elsker å selge ubrukelige og unødvendige forsikringsavtaler til kundene våre og tilbyr også dette til våre ansatte) og bonusavtale (men siden målet er å forvise kundene, blir det dessverre sjelden utbetalt slikt). Velkommen med din søknad!
Gjest Stjernedryss Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Sist jeg handlet der ble jeg tilbydt forsikring til telefonen jeg kjøpte for 1200 kr
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Ekstraforsikring blir man tilbudt i alle slike butikker, og det er da bare å si "nei takk"... Jeg er forresten godt fornøyd med min lokale Elkjøp. De har konkurransedyktige priser, og jeg liker at de har kølappsystem på travle dager enn slik som det er på eks. Expert - der må jeg jo fotfølge en allerede opptatt selger for å få hjelp. At Elkjøp har et mer upersonlig system til å ta i mot eventuelle reklamasjoner vet jeg om - så det tar jeg med i vurderingen når jeg handler. Eksempelvis kjøpte jeg fotoapparatet mitt i en spesialforretning nettopp fordi jeg der møter på mer kyndig butikkpersonale, men da valgte jeg samtidig å betale endel mer enn om jeg hadde valgt Elkjøp. Jeg føler at Elkjøp er blitt et av de stedene folk slenger dritt om uten egentlig å vite om de har en grunn for det. Litt sånn "dritt kan man slenge om kemneren, politikere og Elkjøp". Usaklig heter det vel.
Gjest Elastica Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Jeg føler at Elkjøp er blitt et av de stedene folk slenger dritt om uten egentlig å vite om de har en grunn for det. Litt sånn "dritt kan man slenge om kemneren, politikere og Elkjøp". Usaklig heter det vel. Kanskje det stemmer i mange tilfeller. Hos oss har dessverre Elkjøp blitt selve manifestasjonen på dårlig service og talentløse kundebehandlere. Men jeg er selvsagt klar over at det sikkert finnes mange snille mennesker som jobber på Elkjøp også.
Gjest StockDama Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Elkjøp her er hyggelig ihvertfall. De ansatte er hyggelig, hjelpsomme, og spør du de som jobber i avdelingen du har spørsmål om, får man haugevis med hjelp. Hadde en pc som var på kanten til å krepere som ikke var kjøpt på elkjøp, men de tok den inn og fiksa allikavel...gratis vel og merke. Har ingenting å klage på så langt.
mysan Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Det eneste jeg har hatt å utsette på min lokale Elkjøp er at ventetiden har blitt i lengste laget noen ganger. De er muligens ikke for få på jobb, men kanskje de bruker for mye tid på hver kunde - hvilket jo kommer kunden til gode selvfølgelig, også meg når det blir min tur. Men som sagt, ventetiden kan bli urimelig lang, og det har hendt jeg har gått.
Gjest Purple Haze Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Stilling ledig på Elkjøp: Vi fortsetter kundeforvisningen, og skal styrke arbeidsstokken med en servicemedarbeider. Kvalifikasjoner/krav: Fullstendig blottet for interesse for våre produkter. Total mangel på glimt i øyet, og dårlig humør. Du må helst bli uspiselig dersom det er hektiske perioder. Være uten initiativ og uhøflig. Mislike å jobbe med mennesker. Datakunnskaper er overhodet ikke nødvendig - det bare fører til at man yter service, hvilket vi ikke ønsker. Under 18 år ingen hindring. Jo yngre og mer tiltaksløs, jo bedre. Å jobbe i Elkjøp betyr at du kommer inn i et stort europeisk handelsforetak hvor det konstant skjer endringer som åpner muligheter for de rette menneskene. Har du de rette personlige egenskapene, og vil være med på å forverre vårt konsept som er utviklet gjennom 41 år, kan du nå langt hos oss. Vi vektlegger ikke opplæring. Som ansatt i Elkjøp får du minimal lønn, dårlige karrieremuligheter, gunstige personalkjøpsordninger (noen må vi selge til etterhvert som vi mister kundene våre), meget gode forsikringsavtaler (vi elsker å selge ubrukelige og unødvendige forsikringsavtaler til kundene våre og tilbyr også dette til våre ansatte) og bonusavtale (men siden målet er å forvise kundene, blir det dessverre sjelden utbetalt slikt). Velkommen med din søknad! Hadde jeg ikke vist bedre, ville jeg trodd at vi handlet på samme El-kjøpbutikk...
Gjest Stjernedryss Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Det eneste jeg har hatt å utsette på min lokale Elkjøp er at ventetiden har blitt i lengste laget noen ganger. De er muligens ikke for få på jobb, men kanskje de bruker for mye tid på hver kunde - hvilket jo kommer kunden til gode selvfølgelig, også meg når det blir min tur. Men som sagt, ventetiden kan bli urimelig lang, og det har hendt jeg har gått. Det med å bruke god tid på hver kunde kommer vel egentlig ikke kunden til gode, tror nok heller det er snakk om mersalg!
Jerle Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Passer perfekt på vår Elkjøp butikk. Det er ikke akkurat dit jeg går med glede, heller om ingen andre tilsvarende butikker ikke har det jeg leter etter.
Kosemose Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 Nå faller brikkene i puslespillet på plass! For det er slik å forstå at denne annonsen er standard for alle Elkjøp-butikkene, ikkesant? (lurer på om de også låner den bort til et par andre større steder, Plantasjen for eksempel?)
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #11 Skrevet 10. november 2008 Gidd du skrive en tilsvarende for ligningskontoret? *frustrert* (og der kan man jo søren ikke velge å gå til konkurrenten heller)
Mamma1 Skrevet 10. november 2008 #13 Skrevet 10. november 2008 Hadde jeg ikke vist bedre, ville jeg trodd at vi handlet på samme El-kjøpbutikk... Samme her!
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #14 Skrevet 10. november 2008 Den beskrivelsen passer overhodet ikke på de to elkjøpene her i byn ihvertfall. Her er de ansatte alltid hyggelige og hjelpsomme, og det er aldri noe problem om man vil bytte eller reklamere på noe. På Experten derimot er det helt hårreisende dårlig service. Men å henge ut en hel kjede på bakgrunn av hvordan det er i en eller to butikker akkurat der du bor blir litt tåpelig, synes nå jeg.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #15 Skrevet 10. november 2008 Men å henge ut en hel kjede på bakgrunn av hvordan det er i en eller to butikker akkurat der du bor blir litt tåpelig, synes nå jeg. Elkjøp har da rykte på seg for å utvise temmelig elendig kundebehandling. Jeg har akkurat samme inntrykk som trådstarter. Da jeg kjøpte et kjøleskap der i fjor fikk jeg eksepsjonelt dårlig behandling (fikk beskjed om at kjøleskapet skulle leveres på mandag, det kom ikke, jeg ringte til kundeservice, satt i kø en time, ble brutt da jeg endelig kom frem, ringte igjen, fikk beskjed om at de skulle ringe tilbake uten at de gjorde det, måtte dra til selve butikken for å klage flere dager etterpå uten at jeg hadde hørt noe, fikk kjøleskapet over en uke for sent, de brukte et useriøst budfirma som ripet opp hele gulvet mitt med det nye kjøleskapet og så videre.)
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #16 Skrevet 10. november 2008 Elkjøp har da rykte på seg for å utvise temmelig elendig kundebehandling. Jeg har akkurat samme inntrykk som trådstarter. Da jeg kjøpte et kjøleskap der i fjor fikk jeg eksepsjonelt dårlig behandling (fikk beskjed om at kjøleskapet skulle leveres på mandag, det kom ikke, jeg ringte til kundeservice, satt i kø en time, ble brutt da jeg endelig kom frem, ringte igjen, fikk beskjed om at de skulle ringe tilbake uten at de gjorde det, måtte dra til selve butikken for å klage flere dager etterpå uten at jeg hadde hørt noe, fikk kjøleskapet over en uke for sent, de brukte et useriøst budfirma som ripet opp hele gulvet mitt med det nye kjøleskapet og så videre.) Og jeg kjenner ingen her i byn som har hatt problemer med elkjøp. Her har Elkjøp rykte på seg for å ha god service. At enkelte butikker har en ukultur blant de ansatte betyr da ikke at hele kjeden har samme problemet. Her jeg bor er det en elendig Rema 1000 butikk. Men det er DEN BUTIKKEN, ikke alle Rema 1000 butikkene i hele landet.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #17 Skrevet 10. november 2008 http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...2/1033480848.02
Gjest hahaha Skrevet 22. februar 2009 #18 Skrevet 22. februar 2009 ja han har jobba i EN elkjøp-butikk... ikke flere.. Selv om en butikk er rævva og med kyniske selgere, gjelder det langt fra alle.
Seth Skrevet 22. februar 2009 #19 Skrevet 22. februar 2009 Hmmm... Jeg har jobbet i tre forskjellige Elkjøp butikk, over en periode på 5 år. Det kommer dessverre veldig ann på hvilken selger du møter, hvor noen har holdningen om å tjene mest mulig penger i håp om bonus (som sjelden kommer) mens andre ser verdien å få kunde tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #20 Skrevet 22. februar 2009 Sist jeg var på Elkjøp (eller var det Expert? jeg blander de to) måtte jeg bare gå da jeg ikke fikk fatt i en kundebehandler. De har visst hver sin "turf" eller hva man skal kalle det. Så da jeg surret rundt og endelig fikk fatt i en fyr og spurte et spørsmål om den kabelen eller hva det nå var jeg nå skulle ha, så kunne han ikke svare.. "nei jeg driver med kjøleskap, du snakke med han i den og den avdelingen". Og der var det ikke en sjel. Spurte en annen fyr, men neida.. han solgte visst bare mobiltelefoner. Så jeg surret litt rundt i sirkler og kikket bak hyller og disker etter den syvende far i huset før jeg slukøret vandret ut av butikken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå