Gå til innhold

Kvinner er andre kvinners verste KRITIKERE

Fremhevede innlegg

Gjest En annen mann
Skrevet
Enig med Waco. Hunnen er hos de fleste arter (oss inkludert) den som velger partner. Hannen tilbyr seg for alle, mens hunnene siler ut.

Så å si at den penetrerende part er den dominante blir nok litt feil.

Hadde det vært så "naturlig" at mannen er den dominante, hadde nok ikke likestilling fungert i praksis. Men det gjør det jo. Det er lite som tyder på at det er noe problem for kvinner å være dominant over, eller på likefot, med mannen. :)

Jeg kan i en viss grad være enig i at kvinner tradisjonelt har vært/er mer kresne enn menn, men det er da heller ikke slik at hver eneste mann ser for seg en potensiell (sex)partner i hver eneste kvinne. Det måtte i så fall være noe enkelte kvinner ønsker å tro for å selv beholde den seksuelle makta.

Men, selv om jeg som sagt er enig i at kvinner har vært mer kresne enn menn, så merker jeg også at flere og flere menn nå stiller flere og flere krav til kvinner, det er hvertfall den erfaringen jeg sitter igjen med ift. min egen bekjentskapskrets. Når det etterhvert blir sosialt akseptert at menn ikke behøver å være jegeren bestandig, så skal man ikke se bort fra at det også betyr at makten til å selektere også kommer flere menn i hende, for det er som regel den passive parten som kan akseptere eller forkaste et tilbud på kjønnsmarkedet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Etterhvert som samfunnet har blitt mer likestilt har det også blitt mer akseptert og "naturlig" at kvinner tar initiativet. Så dette med at mannen er den pågående part er nok mest et innlært, kulturelt fenomen.

Kvinner og menn velger partnere begge to (begge må jo si seg enige, hvis ikke er det voldtekt ;) ), men når det gjelder sexpartnere er nok kvinner mer kresne enn menn.

Ja enig i at når vi kvinner skal velge sexpartnere så er vi mye mye mer kresen enn dere menn . Parringens formål -om en ser helt vekk ifra nytelsen - KAN resultere i et avkom for oss kvinner .

GRØSS OG GRU , mitt største mareritt - om jeg ved et uhell skulle blitt gravid da med en mann jeg overhodet ikke syns er attraktiv og jeg mistenker har elendig genmatriale å GI MEG .Uansett - tenner ikke slike menn meg . Føler ingen sexuell kjemi med dem .Så attraktiv må jeg finne han - uansett fysisk og utseendemessig .

Føles faktisk bedre og tryggere å ha sex med en mann jeg finner veldig attraktiv og flott - skulle uhellet være ute - er det ikke verdens største undergang likevel .

Jeg inbiller meg at sjangsen for å få et avkom jeg kan være litt stolt av - er mye bedre da : ) Er dette ren instinkter fra kvinnens side UBEVISST ?

Menn er mer " alltspisende " og mindre kritiske til sexpartnere ? Hvorfor tro ?

Forde deres drifter er sterkere .Syns jeg har sterke drifter selv som kvinne - men likevell er jeg veldig selektiv og kresen på hvilken menn jeg kunne tenkt meg hoppe til køys med .

Skrevet
Hadde det vært så "naturlig" at mannen er den dominante, hadde nok ikke likestilling fungert i praksis. Men det gjør det jo. Det er lite som tyder på at det er noe problem for kvinner å være dominant over, eller på likefot, med mannen. :)

Nå snakket vi om det seksuelle, men nåvel: likestilling er mulig i dag takket være moderne infrastruktur og teknologi. Hvordan har likestillingen sett ut opp gjennom tidene? Mannen er den som fra naturens side er best egnet til hardt fysisk arbeid, og for kvinnens vedkommende er jakt, konstruksjon osv. enda mer vanskeliggjort de ni månedene hun går gravid, hver gang hun er gravid. Videre vil man helst ikke risikere kvinnens helbred i slike risikofylte oppgaver i et samfunn med begrenset folketall, fordi folkeveksten er direkte knyttet til antall kvinner.

Disse er hensyn vi slipper å bekymre oss over i dag, fordi vi lever i et samfunn som ivaretar alles interesser og hvor teknologi gjør fysisk arbeid lettere.

Skrevet
Nå snakket vi om det seksuelle, men nåvel: likestilling er mulig i dag takket være moderne infrastruktur og teknologi. Hvordan har likestillingen sett ut opp gjennom tidene? Mannen er den som fra naturens side er best egnet til hardt fysisk arbeid, og for kvinnens vedkommende er jakt, konstruksjon osv. enda mer vanskeliggjort de ni månedene hun går gravid, hver gang hun er gravid. Videre vil man helst ikke risikere kvinnens helbred i slike risikofylte oppgaver i et samfunn med begrenset folketall, fordi folkeveksten er direkte knyttet til antall kvinner.

Disse er hensyn vi slipper å bekymre oss over i dag, fordi vi lever i et samfunn som ivaretar alles interesser og hvor teknologi gjør fysisk arbeid lettere.

Jeg snakker om det psykiske. Hvis det hadde vært slik at mannen fra naturens side var den dominerende part i forholdet, da hadde jo kvinner av natur vært underdanige da. Men det er de jo overhodet ikke. At kvinner er i stand til å være like gode sjefer og ledere som menn, er et av flere bevis på at dominans ikke er knyttet til kjønn (ikke genetisk sett, i hvertfall).

Skrevet (endret)
Jeg snakker om det psykiske. Hvis det hadde vært slik at mannen fra naturens side var den dominerende part i forholdet, da hadde jo kvinner av natur vært underdanige da. Men det er de jo overhodet ikke. At kvinner er i stand til å være like gode sjefer og ledere som menn, er et av flere bevis på at dominans ikke er knyttet til kjønn (ikke genetisk sett, i hvertfall).

Jeg sa da ikke noe om hvem som er dominant i forholdet. Jeg snakket om hanky-panky, og der er det nok fortsatt slik at menn i større grad har tilbøyelig å være dominerende, og kvinner underdanige. Menn fantaserer om å ta, kvinner fantaserer om å bli tatt. I grove trekk. Men hvordan man foretrekker sex er overhodet ikke noe bilde på hvordan forholdet er forøvrig.

Endret av K.A.
Skrevet
Jeg har ikke hatt den opplevelsen med andre kvinner, har ikke opplevd ekle kommentarer og kritikk, og har heller ikke vært sånn mot andre, så det å dømme andre kvinner sånn synes jeg du skal la være. Greit at det er DIN opplevelse, men ikke tro at det gjelder alle.

Det kan kanskje være greit å gå litt i seg selv også hvs en opplever andre kvinner som fiender støtt og stadig. Er det noe du selv kan gjøre med det? Er det noe i din oppførsel som trigger dette hos andre kvinner? Oppfører du deg sånn selv, ettersom du har en noe fiendtlig innstilling?

Jeg liker forresten også å gi menn ros og komplimenter. Tror nok vi damer får mye mer ros og komplimenter enn vi gir tilbake, mange menn blir helt satt ut når de får høre noe pent om seg selv.

Womenwomen, du svarte ikke på noe av det jeg spurte deg om. Hva er det som gjør at du opplever andre kvinner sånn?

Skrevet
Womenwomen, du svarte ikke på noe av det jeg spurte deg om. Hva er det som gjør at du opplever andre kvinner sånn?

Kvinner er sjalu jævler mot andre kvinner . De er så lett å gjennomskue .Helt fra skoledagene og jentene i klassen osv

Pluss en jeg trodde var en god veninne - var sjalu forde jeg var naturlig slank - mens hun selv slet med overvekt .Pga ren sjalusi - fungerte desverre ikke det vennskapet . Å ha kvinnelige venner med komplekser - er desverre helt umulig . Bedre å satse på vennskap med kvinner som er mer trygg på seg selv .Men mulig det synes verst i unge år . Kanskje har den jenta modnet med årene - og ikke er så opphengt i hvordan vekt jeg har , hvordan jeg ser ut div . Tross allt var ikke mitt liv problemfritt heller i unge år - selv om jeg ikke sliter med overvekt og utseende .Kan man slite med andre ting -men det var hun for umoden til å forstå .

Hun hadde rike foreldre og mye støtte i oppveksten - mine var skilt,jeg måtte klare allt selv . Hun var desverre svært overfladisk å så kunn seg selv og sine egne problemer ..alle andre trodde hun hadde det så utrolig lett ...når det ikke var lett .Bortskjemt dritt jente .

Skrevet
Kvinner er sjalu jævler mot andre kvinner . De er så lett å gjennomskue .Helt fra skoledagene og jentene i klassen osv

Pluss en jeg trodde var en god veninne - var sjalu forde jeg var naturlig slank - mens hun selv slet med overvekt .Pga ren sjalusi - fungerte desverre ikke det vennskapet . Å ha kvinnelige venner med komplekser - er desverre helt umulig . Bedre å satse på vennskap med kvinner som er mer trygg på seg selv .Men mulig det synes verst i unge år . Kanskje har den jenta modnet med årene - og ikke er så opphengt i hvordan vekt jeg har , hvordan jeg ser ut div . Tross allt var ikke mitt liv problemfritt heller i unge år - selv om jeg ikke sliter med overvekt og utseende .Kan man slite med andre ting -men det var hun for umoden til å forstå .

Hun hadde rike foreldre og mye støtte i oppveksten - mine var skilt,jeg måtte klare allt selv . Hun var desverre svært overfladisk å så kunn seg selv og sine egne problemer ..alle andre trodde hun hadde det så utrolig lett ...når det ikke var lett .Bortskjemt dritt jente .

Ok, du baserer altså din oppfatning av kvinner generelt på en dårlig erfaring med én jente i barndommen?

Skrevet
Etter mine erfaringer : Menn har alltid " boostet opp " min selvtillit .Mens andre kvinner opplever jeg vil forsøke så godt de kan å " rive ned " med div ekle kommentarer , spørsmål , kritikk - ved min kropp , mitt ansikt , hår , pupper , vekt ja allt ved meg .Kvinner liker ikke engang SE andre kvinner med god selvtillitt . Da er de straks på hugget enten som konkurrenter eller kritikere : )

Er menn like jævlige mot andre menn ? Bare lurer ?

Menn - får dere god selvtillitt av kvinners behandling av dere ?

Jeg liker gi menn ros - de har gitt meg så mye generelt opp igjennom årene .så gøy å spre litt ros .Et smil vet du - gir et smil tilbake : )

Nå spør du jo om hvordan menn er mot hverandre, og det svarer menn best på.

Du roser menn ukritisk, men ALLE kvinner er noen sjalu svin som kun kritiserer?

Jeg kjenner en mann som brauter seg frem og gjerne vil måle muskler med andre menn.

Jeg kjenner en kvinne som syr de vakreste klær til sine venninder, så de skal få se ut som sitt beste.

Verden er ikke sort/hvit, det kan fortsatt hende det finnes en svart svane et sted!

Selv har jeg valgt min mann, på en jegeraktig måte.

Til TS vil jeg si at du bør prøve gi deg selv sjansen å bli kjent med mer enn ett kvinnemenneske i ditt liv. Du kn lære mye, samt få det inn i granskauen koselig!

Lykke til!

Skrevet
Nå spør du jo om hvordan menn er mot hverandre, og det svarer menn best på.

Du roser menn ukritisk, men ALLE kvinner er noen sjalu svin som kun kritiserer?

Jeg kjenner en mann som brauter seg frem og gjerne vil måle muskler med andre menn.

Jeg kjenner en kvinne som syr de vakreste klær til sine venninder, så de skal få se ut som sitt beste.

Verden er ikke sort/hvit, det kan fortsatt hende det finnes en svart svane et sted!

Selv har jeg valgt min mann, på en jegeraktig måte.

Til TS vil jeg si at du bør prøve gi deg selv sjansen å bli kjent med mer enn ett kvinnemenneske i ditt liv. Du kn lære mye, samt få det inn i granskauen koselig!

Lykke til!

Har opplevd mange tilfeller som henne jeg ga et eksempel på ! Som jeg sier - jeg har kun 2 gode kvinnelige venner - og dem er mer LIK MEG SELV . Derfor fungerer disse vennskap .Verden er ikke sort og hvit - ja det vet jeg også og er enig i .

Klart der finnes masse ekle folk av både menn og kvinner - men dem styrer man unna - ikke sant ? Jeg syns ikke jeg roser menn ukritisk faktisk - forde de snille kjekke mennene vet innerst inne de kan ta rosen til seg med god samvittighet -

Mens de som ikke fortjener den rosen - vet det nok selv og vil heller føle dårlig samvittighet .....

Kanskje en grunn til å endre sin adferd ??? Eller hva ?

Så min ros treffer dem som fortjener den : )

Skrevet
Som jeg sier - jeg har kun 2 gode kvinnelige venner - og dem er mer LIK MEG SELV .

Jeg syns ikke jeg roser menn ukritisk faktisk - forde de snille kjekke mennene vet innerst inne de kan ta rosen til seg med god samvittighet -

Mens de som ikke fortjener den rosen - vet det nok selv og vil heller føle dårlig samvittighet .....

Du har ikke sagt i denne tråden at du har 2 gode kvinnelige venner. Før nå.

Når jeg sier at du roser menn ukritisk mener jeg at du roser alle.

Om de fortjener det eller ikke har jeg ingen formening om.

Du anbefaler andre kvinner gjøre det samme, jeg svarer for meg;

Jeg roser gjerne MENNESKER som er verdt å rose, ikke menn utelukkende i kraft av å være menn. Slikt blir for overflatisk for meg.

Men meg om det ;)

Skrevet

Jeg er enig med TS når det gjelder utgangspunktet for tråden. Jeg mener at kvinner generelt er svært kritiske til hverandre. Spesielt i de unge årene når kvinner skal skaffe seg en partner. Dette er så velutviklet at denne konkuransen nå lever uavhengig av om man ønsker å skaffe seg en partner eller ikke. Og hersketeknikkene er meget sofistikerte og utspekulerte.

Hva er det f.eks. som er så katastrofalt med at to kvinner kommer i samme selskap med like klær?

Men jeg oppfatter mange kvinner som meget kritiske overfor menn også. Den generelle debatten om likestilling, samliv og sex har vært dominert av hvordan man skal kunne forandre menn slik at det passer inn i kvinners idealbilde. I svært liten grad er dette et spørsmål om hvordan man skal få samspillet til å fungere på begges premisser.

Til slutt vil jeg nevne kvinners generelle grådighet på å gi gode tilbakemeldinger. Dette mener jeg er et generelt problem det at det i svært liten grad er en tradisjon blant kvinner å gi gode tilbakemeldinger eller komplimenter til menn. På meg virker det som om de fleste kvinner av idag er et produkt av "fordi jeg fortjener det" generasjonen som tar de fleste goder for gitt. Det synet underbygges bl.a. av den holdningen mange kvinner har til diskiminerende strukturer som rammer menn. Likestilling er kun interessant når det kommer kvinner tilgode blandt disse. Det samme ser vi når omsorgsretten etter samlivsbrudd skal fordeles. "Barnas beste" gjelder i mange tilfeller kun når det er til hennes beste.

Skrevet

Jeg er nokså enig med ts. Kvinner er kvinner verst. Kvinner som bl.a ikke er engstelige og redde av seg blir skydd som pesten av andre kvinner. Eller som har et bra sexliv, lett får orgasmer. Kvinner liker helst å lide og være ofre, og å slarve og sladre.

Skrevet
Jeg er nokså enig med ts. Kvinner er kvinner verst. Kvinner som bl.a ikke er engstelige og redde av seg blir skydd som pesten av andre kvinner. Eller som har et bra sexliv, lett får orgasmer. Kvinner liker helst å lide og være ofre, og å slarve og sladre.

åååå endelig endelig en som FORSTÅR MEG . Aldri opplevd det før .Takk .

Jeg er kaldt og kynisk - JEG FØLER DET hele mitt liv - utstøtt fra kvinnefellesskapet og det kan jo føles litt ensomt og tungt iblant .Kvinner forstår meg ikke , de liker meg ikke .Son har det alltid vært . tungt psykisk av og til .Derfor har jeg det mye bedre sammens med menn : )

Gjest -Snøhvit-
Skrevet

Jeg vet ikke hva det er med deg, hva du utstråler eller hvem du omgås, men jeg opplever aldri det du beskriver i.f.t andre kvinner, tvert imot heller motsatt !

Skrevet
Jeg vet ikke hva det er med deg, hva du utstråler eller hvem du omgås, men jeg opplever aldri det du beskriver i.f.t andre kvinner, tvert imot heller motsatt !

Er vell forde du ikke " skiller deg ut " fra mengden kvinner .Så du kan aldri forstå eller oppleve det samme . Vær glad for det .

Skrevet
Er vell forde du ikke " skiller deg ut " fra mengden kvinner .Så du kan aldri forstå eller oppleve det samme . Vær glad for det .

En kvinne kan godt skille seg ut fra mengden kvinner, men likevel ikke ha problemer med å omgås andre.

Det handler nok først og fremst om sosiale antenner, tror jeg.

Og enda en gang, er det noe du selv kan gjøre for å bedre dette for din del? Andre kan en ikke forandre, men en kan forandre ting med seg selv hvis en vil.

Skrevet
En kvinne kan godt skille seg ut fra mengden kvinner, men likevel ikke ha problemer med å omgås andre.

Det handler nok først og fremst om sosiale antenner, tror jeg.

Og enda en gang, er det noe du selv kan gjøre for å bedre dette for din del? Andre kan en ikke forandre, men en kan forandre ting med seg selv hvis en vil.

huff ..jeg blir oppgitt over deg .Hvordan si noe sånt ? Jeg vil ikke høre mer, bare irriterende kritikk .Uansett hvor sympatisk , snill , vennlig osv en forsøker å være - enkelte tolker allt negativt eller ønsker det selv .Forde de er de mest overfladiske mennesker SELV og dømmer folk etter å ha sett dem 1 sekund ...greier du fatte det ? Eller er det for tungt for deg ? orker ikke diskutere det - emnet kjeder meg nå . .Finns mange kvinner som har erfart det samme .Er kunn vits å diskutere med likesinnede - kun de fatter dette .Det bare ER slik . punktum .Jeg har akseptert dette for mange år siden .Gidder ikke tenke mer på det .Har det toppers toppers i dag - UANSETT med min familie / slekt , mann og venner og bekjente jeg har . Emnet er kunn fattelig for professorer i psykologi - sansynligvis .

Gjest Purple Haze
Skrevet
huff ..jeg blir oppgitt over deg .Hvordan si noe sånt ? Jeg vil ikke høre mer, bare irriterende kritikk .Uansett hvor sympatisk , snill , vennlig osv en forsøker å være - enkelte tolker allt negativt eller ønsker det selv .Forde de er de mest overfladiske mennesker SELV og dømmer folk etter å ha sett dem 1 sekund ...greier du fatte det ? Eller er det for tungt for deg ? orker ikke diskutere det - emnet kjeder meg nå . .Finns mange kvinner som har erfart det samme .Er kunn vits å diskutere med likesinnede - kun de fatter dette .Det bare ER slik . punktum .Jeg har akseptert dette for mange år siden .Gidder ikke tenke mer på det .Har det toppers toppers i dag - UANSETT med min familie / slekt , mann og venner og bekjente jeg har . Emnet er kunn fattelig for professorer i psykologi - sansynligvis .

Hva er poenget med å diskutere med kun de som er enig med deg? Da blir det jo ingen diskusjon, men klaging og syting over hvor fæle andre er.

Du vil ikke høre når noen sier deg i mot. Det sier vel litt om hvorfor andre er kritiske til deg. Og da mener jeg ikke bare utseendet ditt, men personligheten din.

Jeg er fullstendig enig med nabodama. Prøv å les hva hun skriver, og se litt hardere på deg selv, før du kritiserer alle andre kvinner som ikke mener det samme som deg.

Skrevet

Det var ikke ment som kritikk fra min side nei, men du reagerer veldig negativt og nedlatende på det som var ment som innspill til å gjøre noe med problemet.

Var det nødvendig å bli frekk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...