Gjest hyggelig Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Jeg liker ikke champinjong, men vil gjerne lage denne pizzaen. Hva kan jeg ha på istedenfor? Ikke paprika eller ananas, for det liker ikke de andre... Håper noen kan hjelpe, for vi skal lage den idag! http://www.artoftaste.no/servlet/region?na...p;item=10220388
stjernekyss Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Aubergin eller artisjokk kanskje? Det synes jeg er veldig godt på pizza
Pasha Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 trenger du å ha noe i steden for da? liker du noe annen sopp? kantarell?
Gjest hyggelig Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Hva smaker aubergine og hvordan tilbereder man den? Nei, jeg liker dessverre ikke noen typer sopp.. Tror det må være den eneste tingen her i verden (?) som jeg ikke liker, så er vanligvis ikke kresen! Ja, føler jeg må ha noe mer som topping... hmm..
stjernekyss Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 Enig, oliven bør med. Helst kalamataoliven Aubergine skjærer du i skiver, ca 5mm elns og legger rundt på pizzaen. Nammenamm
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 Jeg må bare spørre, ts: Steker du sjampinjongen godt nok før du spiser den? Jeg pleide heller ikke å like sopp, ikke i noen variant som helst. Men så var det noen som lærte meg å steke soppen godt og lenge, og krydre godt med salt og pepper. Da ble det yammi! Det er jo ikke sikkert du liker sopp uansett, men ville bare dele tipset med deg. Jeg elsker sopp når den er godt stekt og krydret. Men dvask sopp som er stekt bare et par minutter liker jeg fortsatt ikke.
prudence_88 Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Jeg må bare spørre, ts: Steker du sjampinjongen godt nok før du spiser den? Jeg pleide heller ikke å like sopp, ikke i noen variant som helst. Men så var det noen som lærte meg å steke soppen godt og lenge, og krydre godt med salt og pepper. Da ble det yammi! Det er jo ikke sikkert du liker sopp uansett, men ville bare dele tipset med deg. Jeg elsker sopp når den er godt stekt og krydret. Men dvask sopp som er stekt bare et par minutter liker jeg fortsatt ikke. Samme her, jeg hatet fersk sopp så lærte noen meg å steke og krydre dn godt. Nå må jeg bare ha det på pizza
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #9 Skrevet 15. november 2008 Forstår virkelig ikke problemet her. KAN DU IKKE BARE DROPPE CHAMPINGJONGEN? Jeeez.
Leanne Skrevet 15. november 2008 #10 Skrevet 15. november 2008 Jeg må bare spørre, ts: Steker du sjampinjongen godt nok før du spiser den? Jeg pleide heller ikke å like sopp, ikke i noen variant som helst. Men så var det noen som lærte meg å steke soppen godt og lenge, og krydre godt med salt og pepper. Da ble det yammi! Det er jo ikke sikkert du liker sopp uansett, men ville bare dele tipset med deg. Jeg elsker sopp når den er godt stekt og krydret. Men dvask sopp som er stekt bare et par minutter liker jeg fortsatt ikke. samme her. Pleier å steke sopp i panne med olje, så tilsetter jeg salt, pepper og litt toro flytende kjøttbuljong. Da smaker soppen kjempe godt
Gjest hyggelig Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Hei dere! Gjett hva??! Jeg har begynt å like sopp!!! Jeg står her og lager spagetti og tomatsaus, og tenkte jeg skulle slenge oppi litt forskjellige grønnsaker for å få litt tyggemotstand og "sunnhet" På butikken kom jeg til å tenke på denne tråden, og bestemte meg derfor for å kjøpe en pakke champinjong. Har akkurat stekt soppen lenge og krydret med salt og pepper. Tok en smakebit.. oooog dere hadde rett! Mye bedre når de er ordentlig stekte og krydra! Takk for tips!
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Hei dere! Gjett hva??! Jeg har begynt å like sopp!!! Jeg står her og lager spagetti og tomatsaus, og tenkte jeg skulle slenge oppi litt forskjellige grønnsaker for å få litt tyggemotstand og "sunnhet" På butikken kom jeg til å tenke på denne tråden, og bestemte meg derfor for å kjøpe en pakke champinjong. Har akkurat stekt soppen lenge og krydret med salt og pepper. Tok en smakebit.. oooog dere hadde rett! Mye bedre når de er ordentlig stekte og krydra! Takk for tips! Så bra! Sopp er virkelig godt. Men har heller ikke likt det før. Det er som om jeg (og nasjonen forøvrig) de siste årene har innsett verdien av friske råvarer. Butikkene har mye bedre utvalg nå. Også hva sopp angår. I tillegg er nok folk generelt mer opptatt av mat, sunnhet, nytelse og alt det andre, og lærer seg derfor å tilberede mat på andre måter. Da jeg var liten, som ikke er så fryktelig lenge siden egentlig, var det sopp på boks som var tingen. Det fantes liksom ingen andre alternativer. Og det er seigt og ekkelt! Jeg begynte med champignon, godt stekt og krydret. Så ble det til at jeg stekte dem og hadde på pizza, i ovnen, i alt mulig bare de var stekt først. De er jo ganske milde i smaken synes jeg. Nå har jeg utvidet horisonten og prøvd meg på mange ulike typer sopp. Faktisk er jeg ikke så glad i kantarell... merkelig. Den smaker for mye eller for mye av NOE. Derimot har jeg fått dilla på mørk champignon. Men favoritten er østerssopp. Anbefales! Puttet det på grillspyd i sommer med asparges, paprika og løk lagvis i store biter, penslet med olje og krydret litt. Godt stekt og krydret var det fantastisk! Det går nok å gjøre det i vanlig ovn også. Lage spyd og legge i panne, ildfast form eller på rist. Sopp er... godt! Hehe.
stjernekyss Skrevet 22. november 2008 #13 Skrevet 22. november 2008 Så bra! Sopp er virkelig godt. Men har heller ikke likt det før. Det er som om jeg (og nasjonen forøvrig) de siste årene har innsett verdien av friske råvarer. Butikkene har mye bedre utvalg nå. Også hva sopp angår. I tillegg er nok folk generelt mer opptatt av mat, sunnhet, nytelse og alt det andre, og lærer seg derfor å tilberede mat på andre måter. Da jeg var liten, som ikke er så fryktelig lenge siden egentlig, var det sopp på boks som var tingen. Det fantes liksom ingen andre alternativer. Og det er seigt og ekkelt! Jeg begynte med champignon, godt stekt og krydret. Så ble det til at jeg stekte dem og hadde på pizza, i ovnen, i alt mulig bare de var stekt først. De er jo ganske milde i smaken synes jeg. Nå har jeg utvidet horisonten og prøvd meg på mange ulike typer sopp. Faktisk er jeg ikke så glad i kantarell... merkelig. Den smaker for mye eller for mye av NOE. Derimot har jeg fått dilla på mørk champignon. Men favoritten er østerssopp. Anbefales! Puttet det på grillspyd i sommer med asparges, paprika og løk lagvis i store biter, penslet med olje og krydret litt. Godt stekt og krydret var det fantastisk! Det går nok å gjøre det i vanlig ovn også. Lage spyd og legge i panne, ildfast form eller på rist. Sopp er... godt! Hehe. Mørk champignon? Mener du aromasopp? Enig i at de er gode Og grillspydet ditt hørtes fantastisk ut! Skal jeg absolutt prøve til sommeren
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå