Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #1 Del Skrevet 7. november 2008 Er det flere enn meg som lar seg irritere over folk som skriver "d" istedenfor "det"? Det er ille nok på sms, men hvorfor i alle dager må folk skrive "d" på nett? Det tar da maks et halvt sekund å skrive det lange ordet "det", selv om man ikke kan touch-metoden? Og det er ikke bare fjortisene som driver med disse unødvendige forkortelsene heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. november 2008 #2 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Er det flere enn meg som lar seg irritere over folk som skriver "d" istedenfor "det"? Det er ille nok på sms, men hvorfor i alle dager må folk skrive "d" på nett? Det tar da maks et halvt sekund å skrive det lange ordet "det", selv om man ikke kan touch-metoden? Og det er ikke bare fjortisene som driver med disse unødvendige forkortelsene heller. Jeg er så enig, sms-språk generelt. J for jeg, ik for ikke osv. osv. En annen ting som jeg synes er slitsomt, er å lese innlegg på dialekt. Jeg synes dialekter kan være fint å høre på, men å lese det er et ork, synes jeg. Endret 7. november 2008 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 7. november 2008 #3 Del Skrevet 7. november 2008 Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 7. november 2008 #4 Del Skrevet 7. november 2008 Den mest irriterende forkortelsen er sm i stedet for som Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nadir Skrevet 7. november 2008 #5 Del Skrevet 7. november 2008 Enig med alle svarene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbi002 Skrevet 7. november 2008 #6 Del Skrevet 7. november 2008 Enig med alle svarene Jg r oxo e9g... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 8. november 2008 #7 Del Skrevet 8. november 2008 Er det flere enn meg som lar seg irritere over folk som skriver "d" istedenfor "det"? Det er ille nok på sms, men hvorfor i alle dager må folk skrive "d" på nett? Det tar da maks et halvt sekund å skrive det lange ordet "det", selv om man ikke kan touch-metoden? Og det er ikke bare fjortisene som driver med disse unødvendige forkortelsene heller. Jeg er helt enig. I Norge skriver man bokmål eller nynorsk, og man snakker dialekt. Case closed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papaya84 Skrevet 8. november 2008 #8 Del Skrevet 8. november 2008 Enig med alle!! Men noe som irriterer meg mer enn alt annet er den jæ... Z`en som skal bli brukt i alle ord.. koz, klemz... grøss og gru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nadir Skrevet 8. november 2008 #9 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg er helt enig. I Norge skriver man bokmål eller nynorsk, og man snakker dialekt. Case closed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 8. november 2008 #10 Del Skrevet 8. november 2008 Den mest irriterende forkortelsen er sm i stedet for som Helt enig i at den er irriterende, men den mest irriterende forkortelsen jeg vet om er ila. Hadde det vært oppgitt i løpet av hva, så hadde det jo ikke vært noe problem, men det er det jo som regel ikke... Svaret er jo gjerne "Ringer ila".. .(Tror noen tror det betyr det samme som "asap", men skal man bruke forkortelser, så kan det jo være greit å lære seg hva de faktisk betyr...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 9. november 2008 #11 Del Skrevet 9. november 2008 Her jeg er i fra, og de fleste jeg kjenner skvier "d" istedet for det. Samme som "e" istedet foe jeg osv. For min del er det ikke noe gale i det hele tatt siden jeg er så og si oppvokst med det. men når man kommer innpå oxo, lizzom, koz o.l irriterer det vettet av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 9. november 2008 #12 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg er helt enig. I Norge skriver man bokmål eller nynorsk, og man snakker dialekt. Case closed. Jeg vil be folk se vekk ifra det faktum at jeg avsluttet forrige innlegg på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #13 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg vil be folk se vekk ifra det faktum at jeg avsluttet forrige innlegg på engelsk. Good one. Eller bra en? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 9. november 2008 #14 Del Skrevet 9. november 2008 "Irriterer" meg som oftest hvis jeg leser på offentlige fora eller lignende der noen skriver sms-språk, dialekt eller tilsynelatende ikke har hørt om (korrekt) tegnsetting eller store bokstaver. På meldinger gjør det meg ingen ting å få meldinger på dialekt, og da svarer jeg også på dialekt. Skriver noen bokmål/nynorsk til meg svarer jeg på samme måte. Men på offentlige steder der det ikke bare er en eller to personer som kanskje skal forholde seg til en (for andre) uforståelig dialekt e.l., da sier det stopp i hodet mitt. Jeg ignorerer rett og slett innlegget og går ut av tråden ila () få sekunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #15 Del Skrevet 9. november 2008 Enig med alle over her. Når folk skriver slike forkortelser, antar jeg at de er veldig unge. Og om jeg vet det ikke er tilfelle, antar jeg at de er dumme. Forkortelsen *s* gjør meg voldelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå