Gjest Oslofrøkna Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 hei! Jeg sliter endel med at det med jevne mellomrom bryter ut herpessår på leppa. Det er forferdelig slitsomt og ikke særlig innbydende... Jeg leste i et helseblad at dersom man tok tilskudd av: A vitamin B kompleks kobber Sink Bio resistens (går på imunforsvaret) Solhatt Så skulle det liksom hjelpe. Jeg har tatt det nå i en mnd tid, men jeg vet jo ikke om dette hjelper eller om det er bra å ta så mye tilskudd av div ting... Er det noen her som har noen råd eller tips til hvordan man kan stoppe utbrudd eller å heale det raskt? Jeg vet at i USA lanserer de noen piller som skal hindre utbrudd, men det er jo sikkert ikke lov i Norge... Takk for svar =)
Gjest jente85 Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Jeg pleier å ta en q-tips med solhatt og smøre på såret så fort jeg kjenner prikking i leppa også bruker jeg det helt til utbruddet er over, healingsprosessen går raskere for meg da hvertfall! Det største problemet mitt er at jeg blir så uendelig flau når jeg får utbrudd! Har vanvittig mye fravær fra vidregående pga av at jeg ikke ville gå på skolen med sår på leppa... Og jeg og kjærsten har vært sammen i snart 3 år, og de gangene jeg har sår pleier jeg å unngå å være sammen med han stakkar. Jeg syntes det er skikkelig flaut og har ikke lyst til å være sammen med folk når uhellet er ute! Er det flere som har det sånn?? Og tror dere folk/kjærsten bryr seg så mye om "det ekle såret på leppa" som jeg tenker???
Gjest femifi Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Sjekk denne linken: http://www.dinside.no/helse/alternativt/an.../art346066.html Tror nok ikke folk i "hverdagen" tenker like mye over munnsåret på leppa di som det du selv gjør. Jeg tenker hvertfall aldri over det, men er så klart påpasselig om jeg ser at venninna mi har utbrudd, slik at jeg ikke drikker av hennes flaske etc.
Gjest lei herpes Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Hei, Du kan få en pillekur av legen som du må ha i skapet på lur og begynne med engang du merker noe. Jeg har prøvd to av disse, har riktig nok en del mindre utbrudd nå en for et år siden, men får som regel et mindre utbrudd i måneden forbundet med pms eller skikkelig psykisk stress. Jeg smører ihvertfall så ofte jeg kan med "herpeskrem" om jeg merker prikking eller tegn til blemmer. Andre gode tips kan være å tenke helhetlig på kroppen, det er jo en grunn for at viruset aktiveres. Jeg tror regelmessig trening, gjerne yoga hvor fokuset rettes innover, kan hjelpe deg til bedre helse og sinnsro. Jeg har også tro på en god varm badstue hvor man føler man kan svette ut alt du ikke trenger. God bedring!
Gjest Gjest_Hanna_* Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Kjøp Vectavir på apoteket, det er en liten krem. Koster ca 150 kr. Men du kan kjøpe den billigere i utlandet, de har den hvertfall i Spania og i Sverige til en 50-lapp. Jeg synes den virker bra, men du må smøre på den med en gang du merker at det begynner å klø og svi og prikke på leppa, før det bryter ut. =) Og det kommer jo av at kroppen er sårbar, så du må kanskje tenke på å få i deg nok vitaminer og holde deg frisk osv
Gjest Sativa Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 det er riktig som flere nevner, stress er en herpesutbryter. likeledes sol, (sunblock i lypsylformat er et must om sommeren. Var det ikke noen tynnr gjrnnomsiktige lapper med virkestoff som man klistrer på leppa? jeg har nok vokst det av meg tror jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå