Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Er det noen som har noen tips for å bedre ånden? Jeg tror selv jeg har prøvd alle tipsene: pusse tennene to ganger om dagen, bruke tanntråd hver dag, ta sink tilskudd, sb12.. Likevel klager mannen på at jeg har dårlig ånde rett etter at jeg har pusset tennene!!! Jeg ser ikke de hvite klumpene bak i halsen, men en gang i uke kommer det frem en illeluktende sak.... Noen som har flere tips? Noen som har fjernet mandlene pga det (de hvite klumpene som kommer fra halsen hver uke)?
Gjest Gjest_Mariel_* Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Jeg har det likt.. har bare kommet hvite klumper 2 ganger til meg. fikk det sånn etter jeg var forkjøla/influensa, lurer på om det kan ha noe med det å gjøre.. Men det kan være utposning på spiserøret (Zenkers divertikler)? hvis det er det, er det oftest gamle mennesker som har det. men jeg er bare 18.. :S de hvite klumpene mine lukter spy og helt forjævlig, har ikke god ånde akkurat...
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Mange tråder om dette her på KG.Her er 2 stk. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...l=hvite+klumper http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...l=hvite+klumper
Gjest Gjest_Mariel_* Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Men er det ikke to forskjellige ting: - Klumper fra mandlene og - Klumper fra hulrom i halsen (utposning på spiserøret) ??? Eller er det samme greia? Til meg kjennes det ut som at det kommer fra spiserøret hvertfall. Kjenner at det presser litt mot halsen øverst i spiserøret.
Avalon Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Hei! jeg har samme greia, har hatt det i en del år. jeg hoster "frem" disse ekkle klumpene som lukter noe helt forferdelig! men noen ganger så forsvinner det igjen. jeg aner egentlig ikke hva det er, men har hørt at det kan være matrester som setter seg i disse utposingene eller hva man skal kalle dem. og hvis det er det, og de ligger der en stund og koser seg med masse bakterier er det jo ikke rart det lukter fy. Jeg tester nå ut Corsodyl, skal se om det kan hjelpe med å ta kverken på det
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Min eks-samboer klaget på det samme hos meg, kunne nettopp ha pusset tennene men ånden var like ille... Fikk meg en time hos lege, som sendte meg til ønh-speialist. De var begge skeptisk i starten, ville ikke fjerne mandlene uten videre. Men da ønh-legen så på mandlene mine, forsto han alt bedre. Fikk fjernet dem ganske kjapt etter dette, men var nok litt heldig med tiden. Fra møte med fastlege til operasjon gikk det bare 1,5 mnd. Det første legen som opererte meg sa var "disse var det godt å bli kvitt". Mine mandler var svære, så de hvite klumpene var fult mulig å se... Men jeg klarte ikke pirke dem bort av ulike grunner. Har ikke hatt plager etter dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå