Gjest g0n0w Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 hvor lenge har man eggløsning å hvordan kan man kjenne at man har det?
Saeria Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Ved eggløsning skiller kroppen ut eggløsningsslim. mange kjenner ikke at eggløsningen skjer, men ser det på utfloden. Slimet vil legge seg på toalettpapiret, ikke trekke inn i det, og man kan trekke det mellom to fingre igjen og igjen uten at det tørker inn. Eggløsningsslimet produseres i forkant av eggløsningen, men vil forsvinne når eggløsning har funnet sted. Slimet er som oftest blankt, men kan også ha litt farge. Noen får nemlig en ørliten blødning under eggløsning. Noen dråper blod gjerne. Se mer på http://www.pernille.info/cervixsekret.htm
Avalon Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Hei! egget lever i to dager, sædceller kan leve opptil 5 dager. Jeg kan kjenne eggløsningen, men bare på den ene siden. Da kjenner jeg at det er noe langt inne som stikker rett og slett.
Gjest Tanita Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Som jeg forstår da så varer eggløsningen i to dager, og hvis man da har sex en dag etter eggløsning så kan man bli gravid? Eller om man har sex (ubeskytta) to dager før eggløsning så kan man også bli gravid?
Saeria Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Eggløsning (altså selve produksjonen av EL slim) kommer gjerne to-tre dager før selve egget løsner. Siden sædcellene kan leve i 72 timer (enkelte kan også leve lenger dersom forholdene er optimale), kan en bli gravid selv om en har samleie 2-3 dager før egget løsner. Egget har en levetid på 24 timer, så en kan bli gravid 24 timer etter egget løsnet også. Det gir en total fruktbarhetstid på ca. 4-5 dager, alt etter forholdene og spermienes levekår, kvalitet og livslengde. (Når EL er over vil produksjonen av EL-slim stoppe.)
Gjest Tanita Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Og hva når man ikke har EL-slim, betyr det at man ikke har eggløsning da?
Saeria Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Min søster har visst EL, uten slim, så det er nok mulig. Det er vel i hovedsak slik at de fleste kvinner vil merke forandringer i sekret, i tillegg til endringer rundt livmortappen og i temperatur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå