*CHOUCHOU* Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Vàr oppvaskmaskin er ny og fungerer kjempebra, bortsett fra at vi i det siste har tatt ut glass spesiellt som ikke er ordentlig rene etter endt vask. Det er akkurat som om det er en slags sand lag inne i glasset..Noen som vet hva dette er og hvorfor? Jeg har renset filteret og vi skyller alt ganske bra för det settes inn men allikevel blir det sànn noen ganger.
Gjest Marlo Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Har du fyllt på med slik glansvæske da? Mulig det kan hjelpe på
Kari-Kari Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Hvordan oppvaskmiddel bruker du? Hadde det samme problemet da jeg prøvde en av de billige vaskemiddlene, har nå byttet til finish powerball og nå er glassene skinnende rene!
*CHOUCHOU* Skrevet 8. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2008 Jeg har i bàde glansmiddel og salt og bruker Sun tabletter... Jeg tror kanskje at dette saltlaget er produktrester som ikke er bra skylt bort. kanskje det er fordi jeg noen ganger har kjeler osv under at vannet ikke kommer godt nok til? Men maskinen burde vel tàle det? Eller?
Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Finish powerball er absolutt det beste alternativet innen oppvaskmiddel. Jeg hadde det samme problemet, med sånn sandlignende belegg nederst i glasset. Ingenting annet en powerballen som fjernet det. Kan også være lurt å kjøre en tom maskin med maskinrens som du får kjøpt i dagligvare. Fjerner gammelt fett og kalk som har samlet seg i maskinen.
Spoven Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Vi har også hatt sånt "grovt belegg" inne i glassene noen ganger, og løsningen for vår del har vært å sjekke at spylearmene går skikkelig rundt. Av og til har det kommet riskorn el. og satt seg fast i dysene. Etter en opprensking inne i spylearmene har vasken gått så det suser.
Gjest ikea Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Hvilken oppvaskemaskin har du? Jeg opplever nemlig det samme med min relativt nye ikea maskin (ca ett år gammel)... irriterende!
hufsa! Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Heia,ett tips jeg fikk her om dagen av vennina mi.Jeg har aldri tenkt på det men ho tar av den plastikktingen som sviver og gir ut vann,renser den.Ho sa det at ho sin ble studd av dritt inni der?!Jeg har aldri hørt om det før så sjekka min men den var fin!!Vasker som den skal au men sjekk det om alt annet er sjekka ;-))
Darkannie Skrevet 26. november 2008 #11 Skrevet 26. november 2008 Jeg har også fått sånn drit i glassene mine noen ganger, og det har irritert meg kraftig! Har merket at det minsket da jeg brukte "merke" maskin pulver istendenfor billig greier.
Kamikatze Skrevet 26. november 2008 #12 Skrevet 26. november 2008 Her forsvant det da jeg "ommøblerte" litt, slik at ingen ting kom mellom dysen og glassene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå