Gå til innhold

Fryser ALLTID - råd?

Fremhevede innlegg

Gjest Brukerløs
Skrevet

Jeg er ei 25 år gammel jente som ALLTID fryser - spesielt nå på vinteren. Jeg tar alle forhåndsregler; varme klær, ullsokker, lue, votter, strømpebukse... osv osv... Likevel er jeg ISKALD nesten hele tiden. Prøver å komme i varmen ved å legge meg under dyna, drikke te, ta en varm dusj og lignende. Føler ikke at det hjelper spesielt mye. "Problemet" er nok føttene - alltid iskald der, og det føles som kulden sprer seg utover i kroppen derfra.

Er normalvektig, sunn og frisk.

Er det noen der ute som har gode råd å komme med? Blir kjempeglad for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er jeg og. Henger meg på her og håper på noen gode råd.

Skrevet

Jeg har blitt avhengig av varmeflaske. Er singel så jeg har ingen som kan varme meg ;) Kan kjøpes på apoteket og koster rundt 100 kroner.

Skrevet

Jeg fryser også som besatt... Kalde føtter har jeg alltid hatt. Håper på flere råd, men tror det er lurt og har tenkt lenge på ei varmeflaske ja...

Skrevet

Har du tatt blodprøve hos legen for å sjekke om du faktisk har jernmangel eller lignende?

Gjest utennavn
Skrevet
Har du tatt blodprøve hos legen for å sjekke om du faktisk har jernmangel eller lignende?

Jernreservene er i orden, ja. Varmeflaske har jeg også :) Håpet noen hadde noen langsiktige løsninger å komme med :D

Skrevet

Følger med på denne jeg.. :fryser:

Skrevet
Jeg er ei 25 år gammel jente som ALLTID fryser - spesielt nå på vinteren. Jeg tar alle forhåndsregler; varme klær, ullsokker, lue, votter, strømpebukse... osv osv... Likevel er jeg ISKALD nesten hele tiden. Prøver å komme i varmen ved å legge meg under dyna, drikke te, ta en varm dusj og lignende. Føler ikke at det hjelper spesielt mye. "Problemet" er nok føttene - alltid iskald der, og det føles som kulden sprer seg utover i kroppen derfra.

Er normalvektig, sunn og frisk.

Er det noen der ute som har gode råd å komme med? Blir kjempeglad for all hjelp :)

Jeg er litt sånn som deg. Småfryser nesten alltid. Hvordan er temperaturen inne hos deg da? Sikker på at du ikke har det for kaldt?

Ellers synes jeg fysisk aktivitet hjelper meg. Jeg blir liksom kald av å sitte stille. Det blir bedre av å gå en tur i raskt tempo for så å komme inn i varmen igjen, og ikke minst en hard treningsøkt på treningssenteret øker kroppsvarmen min de neste timene. Synes ofte jeg blir kaldere av å kle på meg masse klær, fordi kroppen da produserer mindre varme selv. Hva med et godt lag med ullundertøy innerst på kroppen i stedet for masse lag med tynne klær?

Mer langsiktige råd har jeg dessverre ikke. Jeg er en frysepinne selv og har innfunnet meg med det. Selv om det ikke er noe moro.

PS! Det heter "forholdsregler", ikke "forhåndsregler", selv om det siste ordet kanskje høres logisk ut. ;)

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg er også sånn. Fryser alltid. Er også normalvektig, ikke for tynn. Men godt mulig jeg har litt lite jern? Fryser man ekstra mye da?

Jeg er varm så lenge jeg er i beveglse og driver med ting, og jeg blir veldig fort varm på tærne. Men sitter jeg i ro fryser jeg med engang - selv om det er godt og varmt i rommet, og alle andre synes det er nærmest for varmt vil jeg gjerne pakke meg inn i pledd. Får sånne fryseilinger gjennom hele kroppen, selv om jeg kjenner i ansiktet at det sikkert er godt og varmt der jeg oppholder meg.

Jeg var nemlig veldig varm av meg som barn, og i sommer med de tredve varmegradene som var, var jeg pussig nok ofte den første som måtte trekke meg vekk fra sola og inn i skyggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...