Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 I dag er 4. dagen hvor jeg går med smerter i håndleddet. Alle bevegelser hvor jeg må bøye på håndleddet gjør veldig vondt, og å skrive signaturen min på kvitteringen i dag var et mareritt. Vrir jeg håndleddet skrått mot høyre (klarer ikke mye pga at det er så vondt, men litt går..) så kommer det frem en kul på undersiden av håndleddet. Noen som har peiling på hva dette kan være,og ikke minst hva jeg kan gjøre så det blir fortest mulig bedre?
tomatsuppe Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Hvis du har overanstrengt håndleddet over tid så kan det være en form for senebetennelse. Det hadde jeg for et par år siden, i eksamenstiden pga at jeg hadde drevet med panisk notatskriving i en ukes tid (type skrive 40 sider notater om dagen)... Fikk antibiotika hos legen, og ble bedre på bare noen dager.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Dette høres ut som et ganglion, en seneknute. Dette er en utposning på senen, og kan oppstå i forbindelse med senebetennelse på grunn av belastning. Har selv en seneknute som jeg har hatt i godt over et år nå. Det gjør at jeg nesten alltid har litt vondt i håndleddet, og det blir vondere ved belastning. Legen min ville ikke gjøre noe med den med mindre den ble like stor som en drue, da kunne jeg få operere den bort.. Veldig plagsomt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå