Gå til innhold

KRISE - oransje hender etter selvbruner

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

Jeg sitter her med en liten følelse av KRISE !!!!!!!!!!! :grine:

I går påførte jeg selvbruner - og etterpå så vasket jeg hendene med såpe .......MEN i dag så ser jeg jo aldeles gulerotfarget ut inni hendene g rundt fingrene -!!!!! Og jeg får det ikke bort !!! Hva kan jeg gjøre?? Noen tips?? Litt varmt med hansker liksom .... :-? :oops: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg! Du har nok prøvd alt og jeg anbefale at du bare gi deg nå..ellers kommer du til å skade huden. Prøvde å søke litt rundt på nett men fant ikke noe råd...Bare foresett å vaske hendene mye og bruk krem og forhåpentligvis det forsvinner snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Du kan prøve med litt sitronsaft. Ellers så må du bare vente til det går bort... tar gjerne en dag eller to...

Det er kjempeviktig å skrubbe hendene nøye etter påføring, ikke bare vaske godt. Jeg bruker en neglebørste inni hånden og under neglene for å være sikker på at alt er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ler nå, men jeg alltid bruker en plastik brød poser (altså, det som du kjøpe, ikke det som brød kommer i hvis du skjonner!) på begge handene når jeg smøre meg med selvbruningkrem. Jeg bruker selvbruningkrem bare på beina, så det fungerer godt og jeg slipper å tenke mer om det. Kanskje prøve det neste gang? (Jeg også bruker de brød poser på fottene etter jeg har stelt de og smørt med krem og sover sånn...Da er du garantert nydelig fotter neste dag!!)

Bleh...håper dere forstår meg...skal bare si jeg er amerikansk så norske min er ikke helt perfekt... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klorin - funker det bra tror du? Jeg har ikke lyst å være oransje på hendene jeg :oops: :(

Klorin på hendene er ikke til å anbefaler- lukten er ikke til å holde ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna

Nå har jeg vasket opp i veldig varmt vann uten hansker i håp om at det skulle ta fargen . men nei.

Og jeg har vasket med meg jiff skurekrem , det hjalp heller ikke ......

Lurer på om jeg skal sette meg med hendene i vann og bløte de opp - og så skrubbe de etterpå ...kanskje det hjelper ......

Forresten Bedheadmelissa - ikke noen problemer å forstå deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Bland sammen en halv kopp salt og en halv kopp sitronsaft og bruk en grov klut eller hampvott og vask med små sirkelbevegelser.

Da får du rene hender igjen.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg pleide å bruke en blanding av kaffegrut og såpe når han hadde mekket bli og fått motorolje og møkk på hendene (hvis du ikke har grovt nok salt i huset).

Det er viktig med noe som "skurer" sammen med noe som renser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virgo-godt å høre at du forstår.... :wink:

Nå har jeg kommet på en websider med tips til å få vekk hårfarger på hendene (ikke helt det samme, men men...):

http://www.ice-princess.net/gothfash/gothfash5.05.html

Det er jo i engelsk, men de anbefale i det høyeste grad OLJE-babyolje, all slags olje-for at det både gir fuktighet tilbake og få farger vekk i en tryggere mote enn, f. eks, skrubbkrem. Har du prøvd med sitronsaft? Det kan og være en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Tusen takk for at du leter for meg da :D

Jeg har ikke sitroner i huset - men babyolje har jeg ...så jeg skal prøve med det ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

leste akkurat i ELLE at det finnes et "middel" for å fjerne det.. Så du kan jo spørre på et parfymeri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...