Gå til innhold

Hva irriterer ved med din partner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen egenskaper din partner har i hus og heim som irriterer deg, og som du har tatt opp mange ganger og det ikke blir noen endring, uansett hvor mange ganger det er tatt opp? :)

Dette gjelder for begge kjønn :)

Min partner er VELDIG dårlig til å rydde ut av oppvaskmaskinen og gå ut med søpla. Har tatt det opp flere ganger, men det endrer seg ikke, skjønner ikke for han er flink til alt annet :)

Men men, sikkert noe med meg som irriterer han også, som jeg ikke endrer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han smatter hver gang han han ser noe morsomt på TV og har mat i munnen samtidig.

Ellers er det vel ingenting tror jeg.

Skrevet

Mannen min slår alltid på alle taklys i leilgheten når han er hjemme, jeg liker ikke å sitte i flombelysning, synes det er mer kos med noen lys her og der + stearinlys...Han slår på mens jeg går rundt og slår av...

Skrevet

Det som irriterer meg mest med mannen min er at han alltid glemmer å ta av seg skoene når han kommer hjem. Kjempeirriterende for jeg må alltid minne man på å ta de av. Blir jo så skittent at det

Skrevet

Det irriterer meg at han ikke lukker dører, skapdører og skuffer etter seg, og at han ikke slukker lyset når han forlater et rom som ikke er "i daglig bruk".

Skrevet

Irriterer meg at han stenger alt ute hvis han holder på med pc og tv. Hører ikke et kvekk av det jeg sier, hehe.

Ellers er det vel ikke mye. Han glemmer å rydde etter seg da.

Om det blir slitsomt at han ikke tar til seg at du ønsker at han går ut med søpla og tar oppvaskmaskinen, bør du lage en slags arbeidplan. Min mann gjør det når han vet når og hva han skal gjøre, helst vite om det et par timer før det må gjøres :fnise:

Skrevet

Kjæresten min har virkelig ikke mange dårlige sider, men han må oftest få beskjed om å gjøre husarbeid, ser liksom ikke selv at gulvet er støvete eller at oppvaskmaskinen er full... Og så har han en lei vane med å ta rundt meg å holde meg fast (i en klem) når jeg har det travelt. Er jo koselig det, men ikke når carpool-en står ute i gården, og jeg står der meg strømpebuksa i ene hånda og tannbørsten i andre...

men ellers er han helt super, så det gjør ikke noe :)

Skrevet
Irriterer meg at han stenger alt ute hvis han holder på med pc og tv. Hører ikke et kvekk av det jeg sier, hehe.

Ha ha.. jeg fortalte mannen min at jeg synes det var litt merkelig at broren min kunne stenge at ute når han så på tv, uansett hva man sa til han så hørte han ikke. Vet du hva jeg fikk til svar? "å det er bare sån menn er" som om det var helt normalt. Noe jeg ikke har fått med meg?

Skrevet

Tidligere irriterte det meg at han var ryddenazi, men det har blitt bedre. :lur:

Ellers så pleier han å sette opp hundeøyne når han vil lese avis ved middagsbordet. Jeg mener at avislesing bør være forbeholdt frokost og kveldsmaten. Det mener egentlig han også, men han liker så godt å lese avis når han kommer hjem fra jobb. Men der er jeg vanligvis streng, altså.

I grunnen er det lite som irriterer meg i hus og heim. Hvis jeg har noe å utsette, pleier han bare å forbedre seg. Jeg tror jeg gjør det samme hvis han leverer inn klager på meg. Akkurat husarbeid er jeg i grunnen lite interessert i å krangle om. Vi får heller spare de opphetede diskusjonene til de virkelig saftige temaene. :ler:

Gjest Eurodice
Skrevet

Noe som irriterte meg grenseløst den gangen jeg var gift, var at min mann forlangte å få fred når han holdt på med noe, mens det var helt greitt å forstyrre meg i mine gjøremål, studier etc. Så var det de vanlige tingene, slik som å legge ned dosetet etter seg, skru på korken på diverse tuber osv.

Skrevet

Åh, det er sikkert mye, egentlig, men han er egentlig veldig, veldig god, så skal ikke nevne så mye :ler:

- Slenger rene og skitne klær om hverandre på gulvet og oppå kommoden så det ser ut som et bomba horehus (dette har jeg gjentatt til ham så utrolig mange ganger)

- Vasker ikke ordentlig nedi do (tror det holder med dobørsten); etter jeg fant ut det er det jeg som vasker badet

- CD'er og DVD'er overalt i stua

Skrevet

Nei, ikke enda, men jeg kan skrive inn i denne tråden om en 5-6 år da har jeg nok sikkert mangt og mye ^^

Gjest mamma09
Skrevet

min samboer er nok gal på meg for at jeg ikke er like ryddig som han, men så er han ekstrem og da men det er jo egentlig en posetiv ting.jeg prøver og bli bedre siden vi ofte krangler om dette.

det jeg iriterer meg over han er at han har sagt siden vi ble samboere for 2 år siden at han skulle bli flinkere til og vaske klær , re opp sengen osv men enda ikke gjort det en gang helt selv, om han gjør det ender det opp med at jeg må komme og hjelpe og sette på inst. og riktig dose pulver selv om det bare er og lukke igjen og trykke start hehe

Skrevet

Min mann slenger håndkler til vask etter en gangs bruk. Noe jeg mener er helt unødvendig når man dusjer et par ganger om dagen. I tillegg så kaster han reint tøy i vaska. Dvs klær som er brukt men ikke skittent,eller klær som bare er prøvd etter mine "jeg har ikke noe å ha på meg" anfall som havner på senga... sist men ikke minst så irriterer det meg grenseløst at han ikke klarer å se forskjell på farget tøy og hvitt tøy. Jeg har virkelig ikke tall på hvor mange hvite plagg han har ødelagt. Kjente jeg blei irritert bare av å skrive dette ned :fnise:

Skrevet

Om det blir slitsomt at han ikke tar til seg at du ønsker at han går ut med søpla og tar oppvaskmaskinen, bør du lage en slags arbeidplan. Min mann gjør det når han vet når og hva han skal gjøre, helst vite om det et par timer før det må gjøres :fnise:

Jeg har funnet en liten løsning, de dagene det må tas ut av oppvaskmaskinen så planlegger jeg så han lager middag og jeg rydder ut av maskinen :)

Skrevet

-Når han støvsuger er han ikke flink nok til å støvsuge under sofaen, så fem minutter etter han er ferdig med å støvsuge hopper kattehårene fram igjen

-Alle småting som kommer inn i huset legger han på spisebordet et par timer før han kan legge det på riktig sted i leiligheten

-Han har et uvanlig (til mann å være) nostalgisk forhold til planter. Planter som er helt døde vil han gjerne ta vare på et år ekstra fordi den "kanskje kan kvikne til igjen". Det gjør den ikke, og før den da omsider kastes står den og ser stygg ut.

Skrevet
-Han har et uvanlig (til mann å være) nostalgisk forhold til planter. Planter som er helt døde vil han gjerne ta vare på et år ekstra fordi den "kanskje kan kvikne til igjen". Det gjør den ikke, og før den da omsider kastes står den og ser stygg ut.

:ler: Det gjør mannen min også. Men det irriterende her er selvsagt at han faktisk får liv i dem igjen til slutt. Jeg derimot, bør ikke få lov til å være i nærheten av planter. (Det er nemlig gjerne jeg som er skyld i at de får en nær-døden-opplevelse.)

Skrevet

Mye gøy å lese her ja...

Min kar er fæl til å slå av lysene som jeg slår på og vil ha på... hmm.. jeg tar meg kanskje best ut i "skumrings"-lys ;)

Og så har han en uvane med å rydde når han er i dårlig humør.. ikke noe galt i det, men irriterende at han skal ha meg med på det - legger tingene mine på nye steder, slik at jeg skal plukke det med meg og legge det "der det skal ligge"... Han synes jeg er temmelig rotete av meg.. Ja, vi er alle forskjellige og heldigvis for det.

Gjest StoreSky
Skrevet

Vi har ikke bodd sammen på riktig enda, men litt vet vi jo..

han om meg:

- legger te-posen i vasken istede for søpla

- ustabilt humør, hehe!

jeg om han:

- velger merkelige/mindre fine klær enda han har masse fint tøy og egentlig KAN kle seg, han bare "gidder ikke".

- jeg oppdaget at han kaster de avklippte neglene i VASKEN! GRØSS!!!! :sjokk: Da fikk han beskjed om at jeg aldri kommer til å tømme den dingsen under vasken hvis den blir tett.... uaaaa....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...