Gå til innhold

Oi! Jeg er gravid!


Toa

Anbefalte innlegg

Ja, ja. Ikke rart jeg har følt meg "rar" i det siste. To streker i dag... Veit jo ikke sikkert før jeg har tatt en til og vært hos legen, men når mensen er forsinka, brystene ømme og to streker lyser mot meg, da... 8)

Var ikke helt planlagt dette her. Skulle jo trene og slanke meg først, bli sunn og sterk. Skulle få meg fast jobb. Skulle flytte til en større leilighet. Alt skulle være perfekt før vi overhode turde å tenke på å få barn. Kanskje like greit det gikk som det gikk? Vi hadde jo aldri turt ellers, nå blir vi hivi ut i det! :lol:

Hva skal jeg si? Pessar funker dårlig som prevensjonsmiddel -- i hvert fall når man får det travelt og pessaret ligger i sin "vakre" :-? rosa eske i en skuff... :wink:

Tror ikke helt vi har forstått hva som har skjedd, ikke sånn at vi har tatt det innover oss 100%. Gubben sover nå. Jeg er stuptrøtt, men klarer ikke sove, ikke ennå. Det er så mye jeg vil finne ut! Tror jeg skal kjøpe en bok så jeg veit hva jeg har i vente, hva jeg kan gjøre og ikke gjøre!

Oi! Jeg er spent-gruer-gleder meg! Nå gjelder det bare å holde tett om hemmeligheten vår i to måneder. Klarer jeg det?

Skriver nok mer en annen gang.

Toa

P.S. Jeg har også et annet brukernavn, men fordi det er en del folk her inne som kjenner meg skriver jeg under psudonym...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj GRATULERER :P

Som legen sa til meg " det er de uventede svangerskapene

som er de beste"...

Det skal bli spennende å følge med deg..

For min del syns jeg det er vanskelig å holde på en slik

hemmelighet.. Vet du hvor langt du er på vei ?

Du kan regne ut terminen din her : Barn I Magen

(Alt du trenger å vite er første dag i siste mens)

Lykke til... og gratuelerer igjen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med den lille i magen :D

Tiden fremover er utrolig spennende. Jeg kjøpte meg en bok for å følge med litt på hva som skulle skje. Ellers fikk jeg masse lesestoff hos jordmor på første kontroll.

Lykke til videre :D

Klem fra Wit 19+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsner! Det var en fin ting legen din sa Jinx.

Tror jeg skal ta en tur på biblioteket før jeg bestemmer meg for en bok. Dette blir så spennende!

Takk for tipset Jinx!

I følge kalenderen er jeg 4 uker og 3 dager på vei, med termin 20. februar. Jeg er litt usikker på om det stemmer, veit når jeg hadde mensen sist, men syklusen min er som en jojo!

Nå må jeg ut en tur, skriver mer en annen gang :-)

Toa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Gratulerer og velkommen som dagbokskriver.

Wit og Wivi trengte litt selskap... :ler:

Ellers er www.snartmamma.com et kjekt sted å være (i tillegg til KG selvfølgelig!)

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!!!

Velkommen som dagbokskriver og GRATULERER MED 2 BLÅ!!!!!

Håper du får et fint svangerskap, jeg blir nok sikkert å følge med :D

klemmer fra viwi som bare har 5 uker igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med to blå, og som dagbokskriver!!

Det er sant at de uventede svangerskap er de beste!! På denne tiden i fjor var jeg 8 uker på vei, etter å ha gått på p-piller.. :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å skrive litt her igjen? Har hatt det travelt hele forrige uke og ikke tatt meg tida til dagbok. Nå skal jeg prøve meg med en kort oppsummering.

Søndag tok jeg testen, Quick Response, og det var faktisk to røde oppussing. :( Hadde vært morsomt med to gode nyheter på én dag, men dengangei.

Mandag var det rart å gå på jobb, jeg var fryktelig ukonsentrert og surra og glømte alt mulig. Både mandag og tirsdag ettermiddager passa jeg nevøen min på 1 1/2, en herlig (inspirerende) unge! Blei sjølsagt veldig frista til å fortelle foreldrene hans om at han kanskje får en leikekamerat i vinter, men klarte å la være. :)

Onsdag skjedde det noe som ikke var helt meninga. Jeg fortalte en kollega at jeg er gravid! Hadde jo tenkt at de første som skulle få vite det var mine nærmeste, men vi satt der på kontoret og skulle ta en avgjørelse om hendelser i kommende vinter og da følte jeg at det var mest "fair" å si fra... Kollegaen min blei glad og gratulerte og lovte å holde kjeft. :D Etterpå har det vært litt OK å ha en "medsammensvoren" på jobb, noen som skjønner hvorfor jeg vimser sånn!

Jeg fant ut at neste alle bøker var lånt ut på biblioteket, men jeg har fått låne en av kollegaen, + at jeg kjøpte en i dag om graviditet og trening. Den ser kjempebra ut, nå skal jeg nok bli sprek lell :-d

Torsdag fylte jeg år og var sammen med en del familie, klarte å la være å si noe da også, men du så frista jeg var. Enda verre blei det i helga. Fikk besøk av venner som venter barn og det blei sjølsagt masse graviditetssnakk, men jeg holdt maska hele tida!

I dag bestilte jeg legetime, neste torsdag. Jeg har nylig bytta fastlege og kun vært hos legen én gang, men håper jo at jeg har vært heldig! Synes det var rart at de ikke spurte om hva legebesøket gjaldt da jeg bestilte timen, så jeg fortalte det. Legesekretæren spurte ikke hvor langt jeg var på vei, merkelig... Kommer til å være 7-8 uker på vei da, regner med det er passe for første kontroll. Vil ikke vente til seinere bl.a. fordi jeg vil ha masse råd fort og fordi jeg har hatt noen blødninger.

Jeg har skjønt at det er normalt å blø en del, men er sjølsagt nervøs for at noe kan være galt... Mamma hadde flere SA, håper jeg slipper å oppleve det. Sjøl om graviditeten ikke var planlagt er ungen absolutt velkommen! Vi visste jo hva vi gjorde da vi tok sjansen, men regna muligheten for at jeg var gravid som lav... (Har tatt sjanser tidligere uten "uhell") Er i grunnen glad for at vi slapp en intens og stressa "prøveperiode", samtidig skulle jeg gjerne verdt i bedre form + at jeg drakk en del vin for noen uker sia :cry:

Bortsett fra blødningene, en del murring i magen (menslignende smerter) og noe kvalme er jeg i OK form. Begynner å glede meg til dette her nå! Mannen min er nok mest spent, men gleder seg litt han og. Han er, naturlig nok, ikke like opphengt i samme tankene som meg...

Ja, ja. Det var en liten oppdatering fra meg. Skal prøve, for min egen og ungens skyld å skrive ofte. Lurt med en sånn dagbok.

Takk for alle hyggelige hilsner. :)

Toa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann Toa :sjarmor:

Gratulerer sååå masse med TO BLÅ :sjarmor:

Det er nok greit å fortelle det til noen, for du har sikkert

lyst å prate om det hele tiden så da er det greit å lufte litt.

Lykke til med svangerskapet, gleder meg til å følge med deg :sjarmor:

Klem fra pia :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer massemasse med to blå!

Velkommen som dagbokskriver, skal bli spennende å følge med på deg fremover i graviditeten din :D

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...
Gjest sunshine-t

Heisann!!

Bare leser litt jeg. Håper det går greit. :P

Gratulerer så masse med svangerskapet!!! Og to RØDE streker..heheh!!!!!!!!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...