Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise en helgetur hjem og trenger nesten ingen ting med meg. Derfor tenkte jeg å bare ha håndbagasje, i stedet for å drasse med en unødvendig koffert.

Tingen er at jeg også vil ha med den bærbare datamaskinen min. Går det greit?

Også tenker jeg litt på maksgrensa. Vet ikke hva maskinen veier?

Ellers tenkte jeg å ha med toaletsaker, våtservietter, klesskifte, undertøy, og et par sko. Hva av det må jeg forresten ta ut i kontrollen?

Reiser innenlands med norwegian, om det har noe å si :) Takk for hjelpa på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha ti kg håndbagasje på Norwegian. I sikkerhetskontrollen må du ta ut laptopen på forhånd. Væsker må være maks 100 ml pr beholder og ligge i en gjennomsiktig pose som kan åpnes/lukkes. Ta ut alt på forhånd så det ikke blir kø. Utrolig mange som ikke klarer det. Jakken skal også av :)

Skrevet

Jeg husker ikke hva maksgrensen for håndbagasje er, men du kan nok bare ta med pcen din, hvis du ikke skal ha med deg masse annet tungt. Maksgrensen står nok på Norwegian sine sider.

I sikkerhetskontrollen må du ta ut av kofferten/veska før det skal sendes gjennom gjennomlysningen.

Når det gjelder toalettsaker, så kan du ha med små mengder flytende, som må ligge i en gjennomsiktig pose (det pleier de å ha liggende ved sikkerhetskontrollen). Jeg tror du kan ha med en liter til sammen, men at hver enhet (tube/flaske) kun kan inneholde en desiliter. Så vidt jeg har skjønt, er det hvor mye tuben inneholdt da den var ny, og det har ingen betydning at det bare er litt igjen, hvis det er en stor flaske.

Disse reglene står det nok også om hos Norwegian.

Skrevet
Skal reise en helgetur hjem og trenger nesten ingen ting med meg. Derfor tenkte jeg å bare ha håndbagasje, i stedet for å drasse med en unødvendig koffert.

Tingen er at jeg også vil ha med den bærbare datamaskinen min. Går det greit?

Også tenker jeg litt på maksgrensa. Vet ikke hva maskinen veier?

Ellers tenkte jeg å ha med toaletsaker, våtservietter, klesskifte, undertøy, og et par sko. Hva av det må jeg forresten ta ut i kontrollen?

Reiser innenlands med norwegian, om det har noe å si :) Takk for hjelpa på forhånd!

Hvorfor sjekker du ikke bare på hjemmesidene til flyselskapet? Der står garantert den informasjonen du trenger. Google is your friend også.

Skrevet

Som nevnt over står det meste av informasjon på flyselskapenes hjemmesider ja. Hvor mye PCen og klærne dine veier, vet du selvsagt bare selv. Men det går stort sett greit også med noen kilo for mye, det er sjelden det veies dersom størrelsen ser OK ut.

Skrevet
Hvor mye PCen og klærne dine veier, vet du selvsagt bare selv. Men det går stort sett greit også med noen kilo for mye, det er sjelden det veies dersom størrelsen ser OK ut.

Ja når man reiser innenlands med Norwegian og kun håndbagasje så sjekker man jo ikke inn i det hele tatt, og jeg har aldri sett at de veier noe som helst ved gaten. Tror heller de ser etter størrelse og antall kolli da evt. Man skal jo i utgangspunktet betale ekstra hvis man har mer enn ett kolli. Men veiing har jeg som sagt aldri observert ved gaten. Ikke dermed sagt at jeg oppfordrer noen til å spekulere i å ta med for mye. 10 kg bør jo holde i massevis til de tingene som nevnes her. Og har man mer enn det så blir det jo relativt tungt å drasse med seg som håndbagasje uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...