Smurfa Skrevet 17. desember 2005 Forfatter #281 Del Skrevet 17. desember 2005 Hjeeeeeeeeeeeeeeeeelp... Bare 7 dager igjen til julaften og jeg er absolutt IKKE i rute! Vanligvis er pakkene ferdig kjøpt og innpakket til 1. desember, men ikke dette året nei... Er i det minste ferdig med å handle dem, man har en hel haug det gjenstår å få pakket inn! Julekortene er sendt! Tok ungene med til fotografen og fikk tatt bilder av dem i nissekroken. De bildene ble skikkelig fine!!! Søøøøøte sjarmtrollene våre!!! Aniskrigler er bakt og lammerullen er sydd... Okei...det var de juleforberedelsene jeg har fått gjort i år.... Tenkte å bake litt i morgen. Kransekakestenger, brownies, kolakaker, skålde mandler til marsipan og litt sånn småstæsj... Jaja. Jul blir det nå allikevel! Smurfemannen er i Nordsjøen og kommer ikke hjem før 4. juledag... Vil ha ham hjemme sammen med oss!!!! Skal feire hjemme hos mamma og pappa sammen med Lille, Bittelille, lillebror, lillesøster og svoger. Det blir koselig! Men kommer som sagt til å savne min kjære massemassemassemasse! Igår sendte Lille, bittelille og jeg pakke ut til Nordsjøen. Syns det føles litt bedre når jeg vet at han får en pakke å åpne på julekvelden. Vi skal lage vår egen julaften 6. juledag, for da har jeg fri fra jobb. Da blir det pinnekjøtt, pakker og gode greier Var på julebord med jobben i går, og det var innmari koselig. Kl 09.00 begynte Bittelilles dag, så da var det bare å stå opp. Helt utrolig så laaaaaang denne dagen har vært! Nå må jeg vel ta meg sammen og få gjort litt i heimen. Ting ordner seg ikke av seg selv, dessverre! Tror jeg skal lage etpar smykker som skal bli julegaver nå! See you! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 5. januar 2006 #282 Del Skrevet 5. januar 2006 Se der, du hadde dagbok, jo! Ser at du er mye alene med begge små, hvordan i all verden takler du det? Har du noen lure triks og rutiner? Faste kjøreregler eller innfallsmetoden? Jeg trenger å lære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #283 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Så koselig at du har vært innom Klips! Jeg er mye alene sammen med barna, ja. Mannen min jobber i Nordsjøen, dvs 2 uker på jobb og 4 uker hjemme. Han er ofte på kurs iløpet av de 4 ukene han er hjemme. Dette er kurs som blir holdt i Bergen, Stavanger, Trondheim, England osv, og det er laaaaaaaaaaaaangt fra der vi bor. Det betyr at han er mye borte også i friperiodene sine! Det er til tiderslitsomt å være så mye alene med to små gull, spesielt etter at jeg fikk jobb som skiftarbeidende ekstrahjelp da Bittelille var 8.5 mnd... Jobber i gjennomsnitt ca 110 timer pr mnd. Når vi itillegg har eget hus, blir det ikke akkurat problemer å fylle fritiden... Men jeg trives med å ha det slik. Syns mest synd på mannen som må være så mye borte fra sine 2 små! De forandrer seg jo så fort. Spesielt i den alderen Bittelille er i nå! Bittelille er forresten skikkelig pappadalt. Det er så morsomt når han roper på pappan sin med den herlige stemmen sin. Han har skikkelig guttestemme. Litt grov, likssom. Og hes. Lørdag 7. januar lå Smurfer'n (mannen altså) og leste bok for sine 2 små. Dette var en pekebok med masse forskjellige bilder. Ett av bildene viser ei klokke. Pappa'n peker og forteller at det er ei klokke. Så sier plutselig Bittelille "kåkka" :grine2: :grine2: :grine2: Vi ble jo helt i fyr og flamme og måtte prøve å få foreviget det med videokameraet. Og jammen sa han det ikke en gang til! Så moro!!! Han sier jo endel ord men har aldri hermet etter oss. (kun når det gjelder dyrelyder) Bittelille blir 18 måneder IDAG!!! 1 1/2 år....stooooooooooooooooore gutten... Ordene Bittelille sier ved 18 måneders alder; mamma, pappa, se, se der, namnam,uff, opp,tante, klokka,heia, kom, ja, nei, au,voffvoff, brum (som bjørnen sier ) Syns han er flink!!! Det er stor forskjell på ham og Lille i hvor mange ord de har lært ved 18 måneders alder. Hun kunne 130 ord da hun var 18 måneder. Til gjengjeld var Bittelille myyyye tidligere ute med å snu seg, åle, krabbe, reise seg og etterhvert gå enn Lille. Det er så moro å få følge utviklingen til de herlige små! Jeg er så lykkelig og stolt over å få være mammaen deres!!! Nei, nå må jeg jobbe litt! Er nemlig på nattskift, men hadde litt dødtid. da var det på sin plass med litt oppdatering i dagboka! Endret 24. januar 2006 av Smurfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #284 Del Skrevet 24. januar 2006 Klokka er 02.47 og jeg har mitt 8. nattskift på rad. Når jeg er ferdig kl 07.00 på morgenkvisten venter 5 dager med fri. Det skal igrunnen bli litt deilig Smurfer'n reiser på jobb om nøyaktig 6 timer... Vil ha ham hjemme myyyyyye lengre. Syns denne friperioden har gått så siiiinnsykt fort. Sånn blir det vel når man har jobbet 16 netter mens han har vært hjemme. Da har jeg jo sovet bort mye av dagen samt at jeg er borte på nettene. Jaja... Trives godt med å jobbe på natta. Jobber 80 % så det passer fint. Bare så synd at det er et vikariat, og hun jeg jobber for kommer tilbake 1. februar. Bra for henne, for meg.... I morgen (...eeh..idag) har Lille turdag i bhg. Det syns hun er veldig stas. Da går hun enten varm saft eller kakao på den lille termosen sin , brødskiver i prinsessematboksen sin og en yoghurt eller frukt tillegg. Nå for tiden er det mest banan det går i. Da er det kjekt med banan-futteralet vi kjøpte på bunnpris Forhindrer at bananen blir skviset i sekken. Har fått dagmamma til Bittelille. Første dag i går, og det gikk ikke heeelt smertefritt. Pappan var sammen med han leeenge, men etter en liten time borte måtte han komme tilbake. Bittelille var lei seg og gikk til utgangsdøra hele tiden mens pappan var borte Så han er nok litt mer "kynnet" til oss en det vi hittil har trodd. Han er blitt en skikkelig kosegutt nå, og kan faktisk ta seg tid til å komme og kose i fanget frivillig. Dessuten kan han ligge mellom oss i senga noen timer av gangen. Det var komplett umulig før. Da våknet han skikkelig til liv og ville bare leke. Ellers har Narve kommet og gått igjen... Makan til storm skal man lete leeeenge etter. Håper det blir mange år til neste storm av slikt kaliber... Hater slikt vær!!! Garasjetaket vårt holdt på å forsvinne i vinden, men det ble berget i aller siste sekund. Eneste som ble ødelagt hos oss var en utelys-kuppel. Og det er flaks med tanke på at naboens store redskapsskjul kollapset, flere hustak ble revet av i nabolaget osv. Plassen vi bor på var vel den som ble hardest rammet.. Vi flyttet soverom disse nettene mens det blåste som verst. Laget til inne på gjesterommet slik at både mannen og ungene lå i 1. etasje istf 2. etasje, for der ristet det skikkelig. Da jeg så kom hjempå morgenkvisten, la jeg meg på samme soverom som de hadde sovet på. Måtte ha "sov-i ro" i ørene for å få sove... Skal ta en liiiiten dagbokrunde mens jeg enda har pause. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2006 #285 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei på deg! Ville bare gjengjelde besøket i dagboka mi! Det er veldig koselig med "sniklesere" og enda mer koselig når de gir seg til kjenne! Du spurte meg etter Skusla, men jeg har ikke noe særlig kontakt med henne lenger. Det siste jeg hørte fra hennes kant er at hun og mannen kjøpte seg et stort, flott hus. Det var vel i fjor sommer kan jeg tenke meg...det har bare blitt mindre og mindre kontakt etter at hun slutta på Kg. Jeg tror ikke hun er her under noe annet nick heller - har ikke "kjent" henne igjen, i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 26. januar 2006 Forfatter #286 Del Skrevet 26. januar 2006 Takk for hilse Kverula! Koselig! Jeg har faktisk nettopp vært innom boka di og lest litt... Akkurat nå skulle jeg egentlig vært nede i kjøkkenet og hengt opp nye gardiner i vindu nr 2. men her sitter jeg altså... Har nettopp pratet med Smurfer'n i 40 minutter. 2 dager siden han reiste, 13 dager til han kommer hjem... Har deilig friiiiiiii I dag hentet jeg Lille tidlig i barnehagen og vi har kost oss i ettermiddag! Mamma kom oppover og viste fram sin nye bil. En fin rød Subaru Forrester ett-eller-annet. Imorgen skal jeg og ungene møte henne i byen , så skal vi bare kooose oss sammen. Jeg har ikke vært i byen for å kose meg på mange måneder. Det henger nok sammen med at Bittelille er en usannsynlig utålmodig liten gutt når det kommer til det å sitte i barnevogn... Vi har knapt nok vært i en butikk i 2 minutter før sutringa er i gang. Jeg kan av det nå, men jeg blir når vi er midt oppi det.... Men i morgen altså...Da SKAL det koses i byen.... Hehe! Har vasket 2 maskiner med klær og har nå satt på tørketrommelen. Meningen er at jeg skal få vasket en maskin til før jeg tar kvelden... (kan ikke bruke vaskemaskin og trommel samtidig, så da blir det litt irriterende venting med klesvasken) Nå sitter Lille og synger sin egen versjon av "På låven sitte Nissen" . Det er så morsomt å høre hvor fantasifull slike sanger kan bli. Bittelille og jeg var på småbarnstreff i dag. Var bare 4 voksne og 4 barn. Lite iforhold til sist for da var vi 10 voksne og 13 barn. Men vi hadde det superkoselig! Deilig å få komme ut sånn og skravle med andre jenter. Før jeg drar til byen i morgen skal jeg og ungene på besøk til ei venninne av meg. Hun ble jeg kjent med via dette småbarnstreffet. -----> denne skulle mamsen ha sett. Kunne jo vært henne med tanke på den røde bilen.... Bortsett fra hun ikke kjører kabriolet da... Okei da var det jo egentli bare fargen som var lik da... :klø: Nå ble det bare tullprat på meg her inne... Kanskje jeg skal henge opp gardiner istedet?!? Gøre noe fornuftig liksom... såååååååå kjeeeeeeeeeeeedeeeeeeeeeeeeeeeeliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #287 Del Skrevet 29. januar 2006 Jobb igjen! Var på jobb fra kl 1900 igår kveld til 05.00 inatt. Var skikkelig travelt. Hadde med meg begge mine 2 små og ei jente på 12 år som passet dem. Så de hadde eget rom her jeg jobber som de sov på. Var trøtt i morges når Bittelille våknet... Er inne i mitt nest-nest siste nattskift.. I denne omgangen ihvertfall. Blir å savne det! Ikke minst å vite NÅR man jobber, at man vet det flere uker fram i tid liksom. Kusina mi overnatter til oss inatt og hun passer barna. De to neste nettene skal farfaren passe dem på natta. Han kommer hjem til oss og sover. Idag var vi i kirka og Lille fikk 4 års-kirkeboka, Gjett om hun var stolt! Herlige jenta. Bittelille kom også spankulerende opp og stilte seg sammen med oss der oppe. Idag, 29. januar, er det nøyaktig 4 år siden jeg hadde termin med Lille... 3. februar fyller hun 4 år... Herregud som årene går!!! Jenta mi er blitt så stor!!! Tenker vi feirer bursdag litt bursdag før pappan kommer hjem og litt etter at han har kommet hjem! Vi har kjøpt prinsesseglass, prinsessefat og prinsessetallerkner, så det er vel ingen tvil om at vi skal ha en kongelig storfeiring av 4 årsdagen! Hun gleeeeeeeder seg stort!!! Blir så glad i hjertet mitt når vi sitter og prater om bursdagen, og den lille knerta forteller meg hvilke kaker hun ønsker seg, hvilke gaver hun ønsker seg og hvem som kommer for å feire sammen med oss! Å det er så moro!!! Smurfer'n er syk. Han ringte hjem fra Nordsjøen idag. Er forkjølet stakkar! Skulle ønske han kunne komme hjem, så skulle jeg ha stullet og stelt med han... Det er så koselig når man er syk... Få et pledd bredd over seg når man ligger på sofaen, et nytt blad kanskje, gjerne litt sykegodterier... Slett ikke verst å være syk da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 13. februar 2006 Forfatter #288 Del Skrevet 13. februar 2006 Sitter på jobb... Skulle egentlig ha hatt fri meg ble spurt om å ta dette skiftet. OK med pengene. Lille og Bittelille blir passet av mormor. Hun har ligget til oss 3 netter nå. Denne uka har jeg jobbet 6 dager(3 dagskift og 3 nattskift). Skal bare jobbe 2 dager uka som kommer. Det blir deilig for Smurfer'n kommer endelig hjem på onsdag!!!!! Han skulle egentlig komme forrige uke, men kollegaen som skulle komme ut og avløse ham knakk fingeren.... Dermed måtte Smurfer'n stå over ei hel uke.... Det har vært litt slitsomt siden jeg har jobbet så mye, men han tjener gode penger da. Burdagsfeiringen er over og det har vært knallsuksess! Lille har kost seg og fått masse fint i gave! Vi har feiret 2 feiringer med besteforeldre, tanter, onkler og faddere og slektninger. Lørdag feiret vi med venninnene hennes og de koste seg stort. Lille hadde ønsket seg ostekake og i tillegg hadde vi; pølser med brød, hjemmelagde pikekyss, is, snickerskake, snacks og godterier. Vi laget fiskekonkurranse hvor de fikk hver sin pose med smågodter på kroken. Gjett om det var stas!!!!!! 4 mødre var også med på bursdagen, så da fikk vi skravlet og kost oss i 4 timer. Jeg nevnte at jeg var så møkkalei vintergardinene mine og at de liksom føltes så mørke. (har aldri skjedd før, og tror det kommer av at jeg har jobbet mye natt i vinter og dermed sovet de få timene vi har hatt dagslys) ...iallefall... Det endte opp med at vi rev ned gardinene og hengte opp de limegrønne gardinene som jeg til nå har hatt i kjøkkenet istedet. Det ble bare såååå lekkert!!! Endelig kom de limegrønne putene mine virkelig til sin rett. De passet aldri 100% inn da jeg hadde vintergardinene. (moro å være så impulsiv og supert med god hjelp av de andre mødrene.) Vi har to småvinduer i stua og der lot vi være å henge gardiner, men vi satte flyttet orkideene mine fra kjøkkenvinduet til stua. Så nå står det to orkideer i hvert "småvindu". Det ble knallfint!!! Herregud nå ble jeg trøtt her jeg sitter!!! Glad jeg har pass til Bittelille i morgen så jeg får sove skikkelig noen timer! Har jo helt glemt å nevne at fredag 27. februar måtte Bittelille på røntgen med foten sin. Han skulle gå ut av sofaen, men var uheldig og falt.. Stakkaren landet med rumpa på fotbladet og gråt noe så voldsomt! Han har vanligvis veldig høy smerteterskel og gråter sjelden. Dermed skjønte jeg at han hadde fått seg en skikkelig smell! Han nektet å gå på foten de første timene, men etterhvert gikk han haltende rundt omkring. Dro på legevakten og der tok de røntgen. De kunne ikke se noe brudd. Det skal dessuten mye til for at barneben knekker, for de er så myke. De kunne heldigvis ikke se noe brudd. Nå er han 99% god igjen. Merker kun problemer når han skal balansere på en fot..(feks når vi kler på sko osv) Det klarer han ikke på venstefoten sin. Stakkars vennen! Gleeeeeeeeeeeder meg til å finne køya idag. Dessverre er det 3 timer til enda. O'smerte! Avslutter for denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 13. februar 2006 #289 Del Skrevet 13. februar 2006 Hei Smurfa! Jeg har nettopp kommet hjem igjen etter ei deilig helg hjemme jeg. Godt å være hjemme og bare slappe av! Så bra at det går bedre med bittelille! Skummelt når de slår seg disse småkarene! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 21. mars 2006 Forfatter #290 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) 1. Spandert øl på alle i puben 2. Svømt med ville delfiner 3. Klatret i et fjell 4. Kjørt en test-tur med en Ferrari 5. Vært inne i en pyramide(forlovet oss inne i en..) 6. Holdt en tarantella 7. Hatt et bad med levende lys og selskap av en spesiell 8. Sagt "Jeg elsker deg" til noen -og ment det. 9. Hugget ned et tre 10. Gjort en striptease for noen... 11. Hoppet i strikk 12. Besøkt Paris 13. Sett en seanse med lyn og torden på havet 14. Vært oppe hele natten og sett soloppgangen før man legger seg 15. Sett nordlyset 16. Gått på et stort sportsarrangement 17. Gått alle trinn opp i det skjeve tårnet i Pisa 18. Dyrket og spist egne grønnsaker og urter 19. Tatt på et isfjell 20. Sovet under stjernene med himmelen som tak 21. Skiftet bleier på en baby 22. Flydd en tur i luftballong 23. Sett meteor-regn 24. Blitt full på champagne 25. Gitt mer enn du egentlig har kunnet til veldedig forhold 26. Sett på himmelen gjennom et teleskop 27. Hatt en ustyrlig latterkrampe på et verst tenkelig tidspunkt 28. Hatt matkrig 29. Veddet på en vinnerhest 30. Tatt en sykedag selv om du har vært frisk 31. Invitert en vilt fremmed ut 32. Hatt en snøballkrig 33. Kopiert rumpen din på kontorets kopimaskin 34. Skreket så høyt som overhodet mulig 35. Holdt et lam 36. Iscenesatt en favorittfantasi 37. Badet naken natterstid 38. Tatt et iskaldt bad 39. Hatt en meningsfull samtale med en tigger 40. Sett en solformørkelse 41. Kjørt berg- og dalbane 42. Scoret mål 43. Løpt et maraton 44. Danset som en gal uten å bry deg om tilskuerne 45. Fjernadopert et barn 46. Besøkt forfedrenes fødested 47. Følt deg lykkelig over livet ditt, om enn bare for en stakket stund 48. Lastet ned musikk og film 49. Besøkt alle de store norske byene 50. Elsket jobben din 51. Tatt vare på en drita person 52. Hatt nok penger til å være oppriktig tilfreds 53. Hatt fantastiske venner 54. Danset med en fremmed i et fremmed land 55. Sett ville hvaler 56. Stjålet et gateskilt 57. Backpakket i Europa 58. Reist på loffen i landet ditt 59. Fjellklatring med eksperter 60. Jugd for utenlandske myndigheter for å unnslippe bot 61. Gått midnattstur på stranden 62. Hoppet i fallskjerm 63. Besøkt Irland 64. Hatt hjertesorg lenger enn du faktisk hadde forholdet 65. Truffet noen fremmede i en restaurant og spist sammen med disse 66. Besøkt Japan 67. Løftet din egen vekt i benkpress 68. Melket en ku 69. Alfabetisert platesamlingen 70. Latt som du var en superhelt 71. Sunget karaoke 72. Holdt sengen en hel dag 73. Posert naken foran fremmede 74. Dykket 75. Hatt deg til «Let's Get It On» av Marvin Gaye 76. Kysset i regnet 77. Lekt i gjørmen 78. Lekt i regnet 79. Vært på drive-in kino 80. Gjort noe du skulle ha angret, uten å angre 81. Besøkt den kinesiske muren 82. Prøvd rafting i Sjoa 83. Kuttet ut Internet Explorer og testet ut nye browsere 84. Startet en egen business 85. Blitt forelsket uten å få ditt hjerte knust 86. Gjort unna et kurs via nettstudier 87. Gått på kunstkurs 88. Utkjempet en gentlemanskamp for en kvinnes skyld 89. Spilt playstation i mer enn 6 timer i strekk 90. Blitt gift 91. Vært med i en film 92. Gått uinvitert på fest 93. Elsket noen du ikke skulle elsket 94. Kysset noen så lidenskapelig at de ble svimle..håper da det.. 95. Blitt skilt 96. Hatt sex på kontoret 97. Gått uten mat i 5 dager 98. Bakt kake fra bunnen av 99. Vunnet «Verst Kledde»-prisen i en konkurranse 100. Kjørt gondol i Venezia 101. Fått en tatovering 102. Funnet ut at teksturen i et eller annet materiale har tent deg 103. Spilt paintball 104. Vært på TV som en ekspert 105. Fått blomster helt uten grunn 106. Masturbert på et offentlig sted 107. Fått blackout etter en fest 108. Strikket en sokk 109. Opptrådd på en scene 110. Vært i Las Vegas 111. Spilt inn musikk 112. Spist hai 113. Hatt et one-night stand 114. Vært i Thailand 115. Sett Siouxsie live 116. Kjøpt et eget bo 117. Vært i en kampsone 118. Hatt et kjæledyr 119. Vokset eller barbert bort uønsket hår 120. Vært på cruiceskip 121. Snakket mer enn ett språk flytende 122. Vært i slosskamp for å forsvare noen 123. Skrevet ut ugyldige sjekker 124. Opptrådd i «Rocky Horror Show» 125. Lest - og forstått - din kredittrapport 126. Oppdratt barn...i litt over 4 år-maaange år igjen... 127. Kjøpt favorittleketøyet fra barndommen, og lekt med det igjen 128. Fulgt ditt favorittband eller artist på turné 129. Gitt navn til din egen stjernehimmel 130. Vært på eksotisk sykkeltur i et fremmed land 131. Funnet ut noe ekstraordinært om slekten 132. Sittet i en park og grillet og drukket vin med dine aller beste venner og følt at livet neppe kan bli bedre 133. Flyttet til en ny by og startet helt på nytt 134. Omskolert deg og startet med det du egentlig ville gjøre 135. Danset naken hjemme i stuen. Med din kjære. 136. Sunget høyt i bilen og ikke stoppet selv om fremmede har observert deg 137. Farget håret 138. Nektet å putte silikon i kroppen 139. Nettopp: Levd uten mobil i én måned! 140. Hatt artikler eller leserinnlegg på trykk i landets største blad eller avis 141. Sett Kongen i det virkelige liv 142. Jobbet som jordbærplukker 143. Styrt et fly 144. Sydd noen sting på kroppen 145. Knust noens hjerte 146. Vært vitne til et dyrs fødsel 147. Blitt sparket fra jobben 148. Vunnet penger i et TV-show 149. Brukket et ben eller forstuet noe 150. Vært på jakt..jakter ikke selv men har vært med.. 151. Vært på fotosafari i Afrika 152. Kjørt motorsykkel 153. Invitert dine foreldre på en flott middag 154. Piercet ører eller nese. Ørene.. 155. Skutt med luftgevær 156. Sanket blåskjell 157. Ridd på hest 158. Operert 159. Hatt sex på et tog 160. Vært på reiselivsmesse 161. Haiket fra en by til en annen 162. Sovet deg gjennom en hel flytur 163. Vært våken i 24 timer 164. Vært på elgsafari i Norge 165. Besøkt alle kontinentene 166. Spist snegler...ikke spist, men smakt... 167. Spist kengurukjøtt 168. Blitt forelsket i en annen del av verden 169. Vært donor- kun blodgiver... 170. Spist sushi 171. Blitt avbildet i en avis 172. Hatt to sunne langvarige forhold i livet 173. Endret noens tankesett på grunn av noe du brenner for 174. Fått noen sparket for usømmelig oppførsel 175. Gått tilbake til skolebenken 176. Stått på vannski 177. Byttet navn 178. Tatt på en kakerlakk 179. Spist stekte grønne tomater 180. Lest «100 års ensomhet» 181. Spart på en av skolebøkene og lest den på nytt 182. Spist i en restaurant og tatt med deg bestikk og krydderbøsser hjem fordi du trengte det 183. … og blitt utestengt fra samme restaurant fordi de fant ut hvem som stjal bestikket deres 184. Lært deg en kunstart 185. Flådd en høne 186. Bedt om unnskyldning 187. Droppet skolegjenforeningene 188. Kommunisert med en som ikke prater ditt språk 189. Blitt valgt til en offentlig gjerning 190. Gått ned ti kilo 191. Tenkt for deg selv at du lever ut din drøm 192. Lakket en bil 193. Snekret ditt eget møbel 194. Solgt et av dine kunstverk til en vilt fremmed 195. Leid sykkel i Amsterdam 196: Kunne dialogen i din favoritfilm utenat 197: Vært dj 198: Funnet navnet ditt på veggen på din favorittbar 199: Blitt dumpet via telefonen 200: Blitt arrestert for mild overtredelse av loven -------------------- Endret 26. mars 2006 av Smurfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 21. mars 2006 Forfatter #291 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) 79 av 200.... Noen av de resterende tingene på listen er kommer sannsynligvis til å skje i framtiden..Andre ting kommer aldri til å skje..Å løpe et maraton for eksempel.... Gidder aldri i verden å gjøre noe sånt... Endret 26. mars 2006 av Smurfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 21. mars 2006 Forfatter #292 Del Skrevet 21. mars 2006 Hei Smurfa! Jeg har nettopp kommet hjem igjen etter ei deilig helg hjemme jeg. Godt å være hjemme og bare slappe av! Så bra at det går bedre med bittelille! Skummelt når de slår seg disse småkarene! Ha en fin dag! ← HALLOOOOO LEYA Så koselig at du har vært innom!!! Alt bra med deg? Lenge til du kommer hjem neste gang? Skal vi ikke ta en reprise av festen ifjor engang du kommer hjem? Syns det var så superkoselig!!! Klem til deg fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 21. mars 2006 Forfatter #293 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg har det forresten bra.. Har vært gressenke i 2 uker og fremdeles 3 dager til Smurfern kommer hjem. Drar rett fra jobb til kurs i England. Idag har det vært Barnehagedagen. Først gikk alle barnehagene her i tog (Bittelille og jeg var også med) Deretter var det åpen dag i barnehagen. Mamma var med oss og Lille syns det var superstas å vise fram barnehagen sin til mormor. Og Bittelille var helt i ekstase over å få leke i barnehagen så lenge Ikke bare den korte stunden vi leverer eller jenter Lille. Imorgen skal jeg muligens på barselbesøk til ei venninne som fikk baby forrige tirsdag... Gleder meg som fy til å se den lille, men frykter litt for babysyken som jeg vet kommer med et slikt besøk... ; Velvel...Nå piper tørketrommelen som en gal for å"å fortelle" at den er ferdig! Husarbeidet kaller......... Blæææh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 22. mars 2006 #294 Del Skrevet 22. mars 2006 Heia Såklart kan vi ta en reprise! Det var kjempehyggelig å møte deg og festen var morsom! Vet ikke helt når det blir hjemtur enda. Men håper da om ikke så alt for lenge. Kanskje rett over påske? Vi har det bare bra og dagene tusler avgårde. Jobber mer nå og storkoser meg stort sett med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #295 Del Skrevet 26. mars 2006 Heia Såklart kan vi ta en reprise! Det var kjempehyggelig å møte deg og festen var morsom! ← Er på jobb. Har vært endel å gjøre men nå ble det så stille, så stille.... Smurfern er dratt på møte utenfor Bergen, men kommer heldigvis tilbake i morgen! Var ikke lysten på at han skulle dra bort igjen kun to dager etter at han var kommet hjem.. Men en dag går nok greit! Han fikk lillesøss til å passe ungene. Hun var så snill å troppe opp på særdeles kort varsel , så han skulle kjøpe noe til henne som takk! Forresten..... JEG SKAL BLI TAAAAAAAANTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! Det er så stas at åååå! Lillesøss skal ha baby og er 14 uker på vei Jeg har visst om det i 9 uker og har ikke fått fortalt det til noen. Hun var på 1. legekontroll på mandag og alt sto bra til. Hun fikk til og med høre lyden til "Lille Frø". Så nå er det offisielt og jeg kan fortelle alle at vi skal bli tante og onkel for aller første gang!!! O'lykke! Smurfern ble så glad da jeg fortalte at hun er gravid at det var en fryd!!! Skulle fortelle Lille at et søskenbarn er i anmarsj og spurte henne; "Veit du kem som har beibi i magen?" "Tante R!", svarte hun "Korsn visst du det?". spurte jeg "Eg har jo sagt det tell ho, at ho har beibi i magen", sa Lille... Og det stemmer det... På lillesøss sin bursdag for en måneds tid siden fortalte Lille til alle at tante hadde baby i magen... Stakkars lillesøss, hun ble jo helt stressa, for ingen visste noe og ingen skulle vite noe enda... Hun ble bare så paff at Lille kunne komme på å si noe sånt, når hun ikke visste noe. Nei nå må jeg jobbe, tenker jeg.. Har noen søndagsrutiner som jeg må igjennom. Avisretur blant annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. mars 2006 #296 Del Skrevet 26. mars 2006 Gratulerer SÅÅÅÅ masse!!! Det er stas å være tante, det vet jeg alt om. Storesøstra mi er litt utålmodig og vil bli tante hun også, men hun må bare vente litt til. Jeg sier hun får snakke med brødrene til mannen sin, men "det blir jo ikke det samme" får jeg til svar da. Fælt så mye han reiser han mannen din da. Dere blir ikke lei av hverandre hvertfall. Ønsker deg en finfin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #297 Del Skrevet 26. mars 2006 Det har vært et fantastisk fint vær idag og hele familien har vært på tur i skogen. Vi spiste appelsin og sjokolade, drakk varm saft og bare koste oss. Deretter akte pappaen med ungene og de var helt i hundre. Lille og pappaen gikk på ski hjem mens Bittelille og jeg akte hjem i en voldsom fart på ungenes rattkjelke. Bittelille hylte og lo av fryd. 20 måneder og elsker stor fart allerede...Søtnosen vår :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #298 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Du har helt rett i det, Midnattssol...rett i at han reiser mye.. Og du har også helt rett i at vi ikke blir lei av hverandre Det er godt å kjenne at jeg savner ham når han er bortreist, etter å ha vært sammen i snart 14 år... Koselig med besøk av deg i boka mi Endret 26. mars 2006 av Smurfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #299 Del Skrevet 26. mars 2006 ...det var disse søndagsrutinene som skulle gjøres på jobb.... ...vanskelig å rive seg løs herfra når jeg først sitter her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #300 Del Skrevet 1. juni 2006 ...livstegn..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå